Aquacultuur Spirulina thuis, het is niet ingewikkeld!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/12/10, 19:52

Deze truc is interessant....

Beeld

En de schattige kat....speelt hij nooit met de pallets? : Mrgreen:

Met mijn grappenmaker... is het uitgesloten dat hij binnen zijn bereik blijft... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 11/12/10, 19:54

Ja Ja Flytox, inderdaad!

Trouwens, je hoort me klagen over Pépette (zo heet ze) in de video!
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/12/10, 22:09

Flytox schreef:Beeld
Met mijn grappenmaker... is het uitgesloten dat hij binnen zijn bereik blijft... : Mrgreen:


Zo hond als meester!? Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/12/10, 22:55

0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 11/12/10, 23:29

Flytox slimme kat!

Nou vooruit, het is zaterdagavond : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/12/10, 12:48

Kleine vraag:
Hoe weten we dat er niet tegelijkertijd een andere alg of gevaarlijke chlorella wordt gekweekt, zonder het te beseffen???
Zonder inoculatie wordt groene chlorella vaak willekeurig in water gekweekt.
een gids mee zeer belangrijke toxiciteitstest!! Naar mijn mening !!
http://www.antenna.ch/documents/manuelJourdan2061.pdf
http://fr.wikipedia.org/wiki/Spiruline
De term Arthrospira is beter aangepast omdat het geslacht Spirulina bestaat, maar is van toepassing op andere cyanobacteriën, vrij ver verwijderd van taxonomisch oogpunt en zonder voedselwaarde. De verwarring tussen de twee namen Arthrospira en Spirulina is te wijten aan de beslissing om de twee geslachten Arthrospira Stizenberger en Spirulina Turpin te verenigen op basis van hun spiraalvormige trichomen[1]. Niettemin is de "echte" Spirulina niet gelieerd aan het geslacht Arthrospira [2]......
De meren verzadigd met organisch materiaal en soda van de intertropische gordel zijn de natuurlijke omgeving van spirulina. Deze micro-alg, blauwgroen van kleur, is degene die vooral domineert in deze extreem restrictieve chemische omgeving. Het vermenigvuldigt zich met een zeer hoge snelheid zodra de temperatuur de 30 graden overschrijdt. De roze flamingo die zich eraan voedt, geeft de spirulina via zijn uitwerpselen een beetje stikstof. Deze organische stikstof kan echter alleen door spirulina opneembaar worden gemaakt door tussenkomst van andere micro-organismen. Aangezien spirulina inderdaad een autotroof organisme is, voedt het zich alleen met mineralen die beschikbaar zijn in het waterige medium waarin het leeft...
Spirulina zou tot de 16e eeuw een voedselbron zijn geweest voor de Azteken en andere Meso-Amerikanen. Het werd ontdekt door Europeanen tijdens de verovering van Amerika. De exploitatie van het Texcocomeer en de verkoop van gebak wordt beschreven door een van de soldaten van Cortés [1]. De Azteken noemden het "Tecuitlatl", wat "uitwerpselen van de rots" betekent. ........
Pas in de jaren zestig introduceerde Hubert Durand-Chastel het aan het publiek. Deze Franse ingenieur arriveert in Mexico om de leiding over te nemen van Sosa Texcoco, een productie-eenheid voor natriumcarbonaat. De plant haalt zijn grondstof, pekel, uit de sedimenten van het meer aan de oevers waarvan het zich bevindt. Hij was al snel geïntrigeerd door de vorming van organisch materiaal dat de kristallisatie van carbonaten verstoorde en zijn extractiemachines verstopte. Het was dankzij een conferentie over spirulina, gehouden op het International Petroleum Congress in Mexico City in 1960, dat hij ontdekte dat dit de oorzaak was van deze anomalie. Met behulp van technische middelen zet hij een proces op voor het maken van een eetbare pasta op basis van spirulina die hij kan exporteren.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Spiruline_ ... entaire%29
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 12/12/10, 15:44

dedeleco schreef:Kleine vraag:
Hoe weten we dat er niet tegelijkertijd een andere alg of gevaarlijke chlorella wordt gekweekt, zonder het te beseffen???
...
http://www.antenna.ch/documents/manuelJourdan2061.pdf
...


Bedankt voor deze opmerkelijke pdf die ik niet kende.
Het lijkt erop dat het houden van de pH boven 9,5 gevaarlijke besmetting voorkomt.

Het lijkt me nog steeds dat een kleine investering in een microscoop en een gids voor het bepalen van cyanophyceae niet te veel zou zijn: het is klaar!

Bedankt Dedeleco.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
herisson
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 04/11/10, 20:12




par herisson » 12/12/10, 16:32

nog een klein detail, het kweken van spirulina in Afrika maakt het mogelijk om een ​​uitgebalanceerd voedsel te produceren in een regio waar het klimaat niet noodzakelijkerwijs bevorderlijk is voor veel teelt, en dus om ondervoeding te voorkomen, zonder veel water te verbruiken.
spirulina in Frankrijk produceren met de aangegeven methoden, ik zie het nut niet echt in.
Ter info, jonge brandnetelscheuten (of verse scheuten na het snijden) zijn ook uitstekend qua voeding, er zijn genoeg oude recepten die ze gebruiken.
van mijn kant heb ik liever een goede soep van brandnetels en een citroensap dan de weinige verkregen spirulina.
Per saldo betwijfel ik of het als cultuur erg econologisch is, met deze methode en deze voorwaarden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 12/12/10, 16:44

Nou, het belangrijkste is nog steeds om zijn nieuwsgierigheid te bevredigen, wat al niet zo erg is!

We zijn het eens, ik geef ook de voorkeur aan verse brandnetel boven gedroogde spirulina.

Daarna, als je de ruimte en de motivatie hebt en voor de hand liggende voorzorgsmaatregelen neemt, kost het kweken van spirulina bijna niets (zowel economisch als ecologisch niet)!

Kortom, zuiniger zie ik het niet!
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
herisson
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 04/11/10, 20:12




par herisson » 12/12/10, 16:58

highflyaddict schreef:Nou, het belangrijkste is nog steeds om zijn nieuwsgierigheid te bevredigen, wat al niet zo erg is!

We zijn het eens, ik geef ook de voorkeur aan verse brandnetel boven gedroogde spirulina.

Daarna, als je de ruimte en de motivatie hebt en voor de hand liggende voorzorgsmaatregelen neemt, kost het kweken van spirulina bijna niets (zowel economisch als ecologisch niet)!

Kortom, zuiniger zie ik het niet!


nieuwsgierigheid, het plezier om het zelf te doen, het is zeker dat het belangrijk is, en dat het van dag tot dag goed is, al was het maar door de geest een beetje bezig te houden met iets positiefs.

voor de economische kant is het aan de andere kant nodig om (wat jouw geval is) genoeg te hebben om een ​​kleine motor en een zonnepaneel te recupereren, anders zijn het geen volledig neutrale componenten, noch op het ene punt, noch op het andere.

mijn opmerking was niet om kritiek te leveren, maar om de grenzen van deze cultuur te verleggen.
hartelijk
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 491 gasten