Gloednieuw op de forum maar minder om te cultiveren met behulp van hooi

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Gloednieuw op de forum maar minder om te cultiveren met behulp van hooi




par olivier75 » 08/09/17, 20:10

Dit jaar heb ik de roze Tlacolula geprobeerd, een variëteit "origineel" van de indianen, niet erg mooi maar goed, die groeide zonder stok en tomaten op de grond, sterke voet en zonder ziekte afgelopen weekend, beschadigd door de hagel van uiteinden moest worden geamputeerd, omdat ze een week geplukt zijn.
IMG_4086.JPG

olijf
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Gloednieuw op de forum maar minder om te cultiveren met behulp van hooi




par Adrien (voormalig nico239) » 09/09/17, 02:30

Did67 schreef:
nico239 schreef:
Mijn geloof met betrekking tot de grootte van de tomaten is het niet vooral een kwestie van variëteit???



Ja Ja. Het is voor mij een afwisseling. Wie geef ik de schuld dat ik te laat ben. Dit jaar geeft ze. Vorig jaar weet ik niet of ik er een heb. Ja, sommige half beschadigd. De rest kon ik eten.


Ach, dat stelt me ​​gerust...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Gloednieuw op de forum maar minder om te cultiveren met behulp van hooi




par Adrien (voormalig nico239) » 09/09/17, 02:31

Het belangrijkste is dat ze "je mond weghaalt" ....

Persoonlijk hebben we sinaasappelkersen... geen smaak... die komen het tweede jaar niet meer terug
Rode kersen daarentegen zijn heerlijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Gloednieuw op de forum maar minder om te cultiveren met behulp van hooi




par Did67 » 09/09/17, 10:56

Ik weet niet meer waar ik het noemde: er is momenteel een complete "waanzin" rond tomatenrassen, met soms een "snobisme" dat me perplex maakt.

Kortom, moderne soorten zijn allemaal goor (sommige zijn dat wel!).

En de oude soorten allemaal geniaaaaaaaaal, extraaaaaaaaaaaa, supeeeeeeeeeeeeeeeeeer... We vergeten het "halo" effect.

Ik ook, sommige nieuwsgierigen stelden me smaakvol teleur. Ik heb dooiers die "melig" zijn, weinig smaak, enz ... Ik bewaar geen zaad.

En ik heb een "modern" wat een genot is...

Ik stel voor dat u "objectieve" proeverijen doet met uw gasten. Platen, met nummers. Je zegt niets. Jij serveert. En je wacht op oordeel. Ik weet zeker dat je voor grote verrassingen zult komen te staan, zodra het snobisme voorbij is. Het kan een grappig spelletje zijn.

Want natuurlijk, door een variëteit op een positieve manier te "presenteren", wordt het oordeel geveld: "Proef dit, het is extra, een oude variëteit die al door de Inca's werd gekweekt en die ik van een vriend kreeg..."
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 433-gasten