Afrika, spirulina tegen honger en aids: het is fantastisch

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 10/12/10, 18:52

Jij ook hallo, Hoogverslaafde!

Het is waar dat het vooral vanaf een bepaalde schaal is dat de teelt van spirulina delicaat wordt: een waardeloze parameter en het is een hele productie die mislukt ...
Voor een groot aantal triviale details: alles wat hier eenvoudig is, wordt erg ingewikkeld in Afrika ...

Andere nummers lijken mij interessanter, zoals bv. de Moringa, struik afkomstig uit India en zeer rijk aan eiwitten, calcium en vitamines; Bovendien is het gemakkelijk te kweken, heel gemakkelijk lokaal onder de knie te krijgen *.
Om volledig te profiteren van de vitamines, moet het worden vermeden in de vorm van een gekookt preparaat; misschien door de bladeren te drogen en vervolgens tot poeder te verkleinen om in traditionele gerechten te verwerken?

* Op voorwaarde dat het wordt beschermd tegen de tanden van vee!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2




par xboxman4 » 10/12/10, 20:17

highflyaddict schreef:
Ahmed schreef:...

Ik ben ook twijfelachtig over het praktische belang van Spirulina (zonder de kwaliteiten ervan te ontkennen) vanwege de moeilijkheden in zijn cultuur die een goede beheersing van de parameters vereisen.

...


Hallo Ahmed! :D

Om een ​​optimale productie te hebben, moet het zeker een beetje ingewikkeld zijn. Maar ambachtelijke productie is gemakkelijk en goedkoop.

Ik heb de ervaring al meer dan een jaar verwend met een 80 l-bakje dat ons dit jaar iets meer heeft geproduceerd dan 100 g gedroogde spirulina. Mijn enige hulpmiddelen voor cultuurbeheer zijn de ogen, de aanraking, de geur, een thermometer en zonnebloempapier: niets schiet echt op de wetenschap!

Bovendien, als mensen geïnteresseerd zijn, is een stevige soort spirulina beschikbaar in Midi-Pyrenees (neem contact met mij op via MP).


100 g voor een jaar? zijn feit zegt weinig zo!
0 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2




par xboxman4 » 10/12/10, 20:27

highflyaddict schreef:Dus hier is mijn complete "spirulina" -uitrusting:
- een 0,7x0,6x0,25-slagerhuis bijna tot de rand gevuld,
- een kleine "roerder" op zonne-energie gemaakt van een oud gedemonteerd hifi-systeem en aangedreven door een klein zonnepaneel afkomstig van een Chinees HS schrikdraadapparaat (foto's beschikbaar op aanvraag).
- een grote tas,
- een marmeren plaat om te drogen
- een werper
- een thermometer,
- Zonnebloempapier voor pH
- witte overwinteringsdoek om indien nodig schaduw te geven.
- en natuurlijk de ogen, de neus en de vingers.
Dat is alles!

Blootstelling van de verlichte bak, maar zonder directe zon, pH van de cultuur tussen 10 en 11,5 in brak water.

We geven "voedsel" naar wat we eten (oogst gemiddeld ongeveer elke drie dagen in goed seizoen).
Het "eten" is urine of brandnetelmest, ijzerzouten (liever citraten indien mogelijk) en houtas.
Het is ook nodig om zuiveringszout te hebben dat wordt gebruikt om de pH in evenwicht te brengen en om opgeloste CO2 te leveren, wat de groei van algen "stimuleert".

Alle kunst is om een ​​ritme van sampling / feeding te vinden aangepast aan de omstandigheden van het moment (verlichting, temperatuur, ...).
Met een beetje ervaring gaat het heel goed "door te voelen".

Alstublieft ! Ik hoop dat het ideeën zal geven!


: Cheesy:


Heel interessant hmm. Ik had er ook aan gedacht om een ​​zonnepaneel te gebruiken dat op ebay of in supermarkten te vinden is, om een ​​roerder (magnetisch of mechanisch) en het "borrelen" via een aquariumpomp te voorzien. Ik dacht echter aan iets anders: heb altijd dit zonnepaneel gebruikt, maar monteer het roerwerk met de bubbler: met andere woorden: roer het water terwijl je het van zuurstof voorziet (of liever: geef het de nodige CO2 lol), waardoor verliezen worden vermeden niet nodig in een pomp; een beetje zoals een watermolen waar het dit keer de molen is die het water beweegt en niet andersom = water en lucht worden dus met elkaar vermengd. Het is nog steeds nodig om het aan te passen aan PhotoBioreactor!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/12/10, 00:10

Ahmed biedt de moringa die ik niet kende:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Moringa
http://en.wikipedia.org/wiki/Moringa
Het is een wonderbaarlijke plant !!

Moringa oleifera bladeren helpen bij het bestrijden van ondervoeding en de bijbehorende ziekten (blindheid, enz.). [1]

Moringa-bladeren bevatten twee keer zoveel eiwitten als yoghurt, drie keer meer kalium dan bananen, vier keer meer calcium dan melk, 7 keer meer vitamine C dan sinaasappels en 4 keer meer vitamine A dan wortelen, en zou alle 8 essentiële aminozuren bevatten.

Echter de Wereldgezondheidsorganisatie heeft geweigerd de bladeren van deze plant te erkennen als wettelijk voedingssupplement uit voorzorg (gebrek aan analyses). [2 ....
In de traditionele geneeskunde hebben alle delen van de plant maar vooral de bladeren veel toepassingen: antidiabeticum, wormafdrijvend, huidverzorging, versterking van de immuunafweer ... De wortels bevatten onder andere een krachtig antisepticum.
Moringa-soorten kunnen ook olie leveren voor het maken van biobrandstoffen. De zaden bevatten 30-50% olie, of 112-185 gal / acre / jaar. De olie bevat 65-75% oliezuur en is, in tegenstelling tot Jatropha-olie, ook gunstig voor de mens.

Moringa-soorten zijn droogtebestendig en kan groeien in een grote verscheidenheid aan arme gronden, zelfs onvruchtbare gronden, met een pH van de bodem tussen 4.5 en 9.0. Hoewel de huidige cultivars vorst kunnen verdragen, overleven ze over het algemeen een harde vorst niet. Ze kunnen waarschijnlijk overal worden gekweekt waar sinaasappels succesvol groeien.

0 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2




par xboxman4 » 11/12/10, 01:20

20 zaden voor 2 € op Priceminister. Toch is het nodig dat het kan groeien door ons klimaat (in ieder geval ik, in Picardië, denk ik dat het gemist wordt lol)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/12/10, 11:10

Op onze breedtegraden is één ding dat net zo goed werkt als ergens anders ontkiemde zaden ... fantastisch rijk aan voedingsstoffen (enkele tientallen ... honderden keren wat de volwassen plant tot haar beschikking heeft. ...> normaal, het heeft wat nodig is om daar te komen ...!) en geen tra-lä-lä ... alleen water en op kamertemperatuur in je apart ...
De enige beperking om te respecteren, naast het geven van de hoeveelheid water die ze nodig hebben: sommige groeien in totale duisternis, terwijl andere van licht houden ... (neem indien mogelijk regenwater en niet uit de kraan )
Dernière édition par Obamot de 11 / 12 / 10, 11: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/12/10, 11:21

En soms worden er ongenode schimmels aan de lucht toegevoegd, soms gevaarlijk !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/12/10, 11:28

De truc is om ze in water te laten weken "wat goed gaat", en daarna na deze fase van voorkieming waar ze opzuigen: we spoelen ze gewoon twee keer per dag af (want zodra de ontkieming voorbij is, ze hoeven niet te verdrinken ...). Als je geen regenwater hebt, kun je het filteren en in een kan laten zitten. Einde HS:

Er zijn er die de truc kennen: pas op voor de vogels! : Cheesy: :D (als de temperaturen buiten mild zijn ...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/12/10, 17:39

highflyaddict schreef:: cheesy: Oké, het gaat!

Tot ziens!


Bedankt voor het maken van dit onderwerp, dat interessant zou moeten zijn voor iedereen die aan de slag wil: https://www.econologie.com/forums/aqua-cultu ... 10257.html

De rest daar :)
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 322-gasten