Prestaties Schatting van een magnetron

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/06/15, 22:31

Ik heb nog niet het geduld gehad om alle pagina's te lezen... maar er is een probleem met het vergelijken van een waterkoker en een magnetron!

in de waterkoker is het simpel: de weerstand zit in het water ... alle warmte die de weerstand maakt gaat in het water ... efficiëntie bijna 100%

in de magnetron is het eerste element een transformator, die doet wat hij kan ... zijn verliezen worden afgevoerd in de open lucht, niet in het te verwarmen ding

het tweede element is de magnetron die ook zijn verliezen niet in het te verwarmen ding heeft

dan is er waar de microgolven naartoe gaan ... er zijn er die overal in de natuur achterblijven ... nog steeds niet te veel om niet gevaarlijk te zijn, maar nog steeds genoeg om verlies te veroorzaken

de magnetron is geen zuinig verwarmingsmiddel ... het is vooral een praktisch verwarmingsmiddel om bepaalde dingen op te warmen

de magnetron is niet het slechtste verwarmingsmiddel: een pan op gasvuur kan nog slechter presteren
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Het schatten van de prestaties van een magnetron




par Christophe » 08/12/22, 09:13

Vanmorgen gevonden op FB... :schok: :schok: :schok: :schok:

Hallo,
Ik heb een corrosieprobleem in mijn magnetron, hij maakt prachtige vonken die helemaal niet geruststellend zijn als hij draait.
Heeft iemand een idee hoe je de corrosie in de tuin kunt stoppen en de gaten kunt dichten.
Uiteraard met producten die de oven niet giftig maken


318403746_10160128039154342_5039915897871204210_n.jpg
318403746_10160128039154342_5039915897871204210_n.jpg (286.04 KB) Betreden 717 keer


318449786_10160128039169342_8959063162786589886_n.jpg
318449786_10160128039169342_8959063162786589886_n.jpg (418.28 KB) Betreden 717 keer


Ik hou van de "maak de oven niet giftig".... : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Het schatten van de prestaties van een magnetron




par Exnihiloest » 08/12/22, 16:30

Christophe schreef:...
Ik heb een corrosieprobleem in mijn magnetron, hij maakt prachtige vonken die helemaal niet geruststellend zijn als hij draait.
Heeft iemand een idee hoe je de corrosie in de tuin kunt stoppen en de gaten kunt dichten.
...


De gaten zijn gesleufde antennes, geen wonder dat de vonken. Bovendien moet de slecht geleidende roest een deel van de energie absorberen.
Probeer de plaat niet te repareren, maar bedek het hele oppervlak met een grote aluminiumplaat uit één stuk en dun (< 0.5 mm). Een vel aluminium zou voldoende zijn, maar te kwetsbaar.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Het schatten van de prestaties van een magnetron




par Christophe » 08/12/22, 17:09

Bovenal moet je dit ding in de vuilcontainer gooien als hij niet binnen 5 jaar kanker wil krijgen!

Sorry, maar er zijn sowieso grenzen aan de strijd tegen veroudering...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Het schatten van de prestaties van een magnetron




par Macro » 09/12/22, 15:13

Het soort man dat pleisters op zijn condooms moet plakken
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Het schatten van de prestaties van een magnetron




par Exnihiloest » 10/12/22, 10:49

 
Wat een gebrek aan vertrouwen in de milieubeweging! :) Er zijn grenzen aan reparaties, maar daar zijn we nog lang niet. Als de voeding en de magnetron goed werken, wat gezien de "mooie vonken" het geval lijkt te zijn, is er geen reden om alles weg te gooien voor roestgaten.
En wie een lasstation heeft, zal het aluminium dat ik noemde met voordeel vervangen door kleine schrootplaten en lassen om de gaten te dichten.

Dat gezegd hebbende, ben ik blij verdedigers van de consumptiemaatschappij te vinden waar ik ze het minst had verwacht! Je hebt gelijk, we moeten alles veranderen : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Het schatten van de prestaties van een magnetron




par Christophe » 10/12/22, 11:08

Ja ja Exni! En zitten er dan geen dendrieten in de lasnaden?

En als deze magnetron in deze staat heeft gedraaid is de kans groot dat de magnetron gaar is!

Voor de goede orde, ik had de eerste van mijn ouders gerookt toen ik een tiener was door... een pot nutella te zetten zonder de beschermfolie te verwijderen die duidelijk aluminium bevatte...

Kortom, ik aarzel tussen consternatie, verbazing en waanzin over jou... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Het schatten van de prestaties van een magnetron




par Exnihiloest » 10/12/22, 11:44

Christophe schreef:Ja ja Exni! En zitten er dan geen dendrieten in de lasnaden?

En als deze magnetron in deze staat heeft gedraaid is de kans groot dat de magnetron gaar is!
...


Ik heb dit punt al beantwoord. Je hebt geïnduceerde KV nodig voor "mooie vonken", en dat is een teken dat de magnetron nog lang niet gaar is. Heb je het deze keer begrepen?

Aluminium is geen gevaar, alleen als de onderdelen klein zijn omdat ze dienen als min of meer afgestemde antennes. Alle metalen van kleine afmetingen moeten worden vermeden, niet alleen aluminium. En als je een beetje handig bent, zal het je zijn opgevallen dat de hele kooi van metaal is, en zelfs de steun waardoor je het ene gerecht boven het andere kunt zetten. Het metaal is geen probleem, omdat zijn vorm en afmetingen de koppeling met het elektromagnetische veld vermijden.

Dat gezegd hebbende, met een gebrek aan kennis van elektromagnetisme en minder overtuiging in milieubewustzijn dan in de consumptiemaatschappij, kunnen we de vervanging ervan voorstellen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Het schatten van de prestaties van een magnetron




par Christophe » 10/12/22, 12:30

Behalve dat zodra er vonken in een MO komen, dit de magnetron beschadigt!!

Een nutella-potfolie is "antenne" omdat deze niet regelmatig scheurt! Probeer het op de jouwe!

Ik had het geval met mijn magnetron dat ik een paar weken geleden moest vervangen: de grillsteun begon zijn verchroomde laag te verliezen die met kleine stukjes losliet en het vonkte, gezien dat a posteriori en de magnetron ging een paar weken mee en gaf de geest...

Nu is het aan jou om een ​​doorboorde MO te gebruiken ... het zal ons eerder vakantie geven dan verwacht! : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Het schatten van de prestaties van een magnetron




par Flytox » 11/12/22, 00:07

Exnihiloest schreef:
Christophe schreef:Ja ja Exni! En zitten er dan geen dendrieten in de lasnaden?

En als deze magnetron in deze staat heeft gedraaid is de kans groot dat de magnetron gaar is!
...


Ik heb dit punt al beantwoord. Je hebt geïnduceerde KV nodig voor "mooie vonken", en dat is een teken dat de magnetron nog lang niet gaar is. Heb je het deze keer begrepen?

Aluminium is geen gevaar, alleen als de onderdelen klein zijn omdat ze dienen als min of meer afgestemde antennes. Alle metalen van kleine afmetingen moeten worden vermeden, niet alleen aluminium. En als je een beetje handig bent, zal het je zijn opgevallen dat de hele kooi van metaal is, en zelfs de steun waardoor je het ene gerecht boven het andere kunt zetten. Het metaal is geen probleem, omdat zijn vorm en afmetingen de koppeling met het elektromagnetische veld vermijden.

Dat gezegd hebbende, met een gebrek aan kennis van elektromagnetisme en minder overtuiging in milieubewustzijn dan in de consumptiemaatschappij, kunnen we de vervanging ervan voorstellen.


Deze magnetron repareren:
- Machine demontage.
- Strippen van de verflagen.
- Studie van het uit te voeren werk.
- Aanschaf, Knippen/buigen van platen om gecorrodeerde platen compleet te maken/vervangen.
- Aanpassing van verschillende mechanica, racebaan etc...
- Lassen van platen.
- Schilderen van de bladen.
- Hermontage van de machine.
- Test van de bousin met de instrumentatie die goed gaat in de voortzetting van de stralingslekken.

- Dit alles op gebruikte uitrusting die al geleden heeft .... wanneer u het equivalent nieuw vindt voor 60 € met de garantie dat er geen lekken zijn ....
- Ecologische behandeling betekent ook geen tijd verspillen aan dode lichamen. : Roll:
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 33-gasten