Prestaties Schatting van een magnetron

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 14/11/06, 07:11

elephant schreef:De beschermende anodisatie van de mat is een relatief isolerend aluminiumzout.
We bevinden ons in een maritieme atmosfeer en uw mast is meestal nat door regen, nevel, condensatie
Het is helemaal niet uitgesloten dat er onder invloed van de µgolven een elektrolytisch koppel ontstaat tussen het aluminium en zijn beschermende oxide, wat zeker een potentiaalverschil moet genereren


+1 Dat vind ik een goede hypothese...op voorwaarde dat de mast daadwerkelijk geanodiseerd is...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 14/11/06, 07:13

0 x
kales
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 21/10/13, 22:04




par kales » 21/10/13, 22:27

Hallo, ik weet dat dit een oud onderwerp is, maar ik was geïnteresseerd in de kracht van een magnetron, ik overwoog een boiler, maar blijkbaar zou dat niet al te kosteneffectief zijn. (hoewel het super snel zou zijn). Ik ben behoorlijk verrast door de prestaties van de ketel, want we moeten niet vergeten dat we vooral de weerstand in de behuizing ook verwarmen. Hoe dan ook, ik kom daar niet tussen.
Pkoi tussen 2 zeer precieze frequenties (zichtbaar licht) hebben de EM-golven een corpusculair en golfgedrag... terwijl ze anders alleen een golfgedrag hebben...

En toevallig komen deze 2 limieten overeen met het precieze spectrum van het menselijk oog...

Het is dit soort waarneming dat me doet geloven dat we niet "voor niets" in het universum zijn...

Ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt, maar het is gewoon niet waar. De deeltjesgolfdualiteit heeft niets te maken met de waarde van de frequentie (of de golflengte). Bovendien kan elk foton dankzij het Doppler-effect transformeren in een ander foton dat geassocieerd is met een golf met een andere frequentie.
Infrarode (en theoretisch megaherz) fotonen bestaan ​​net zo goed als zichtbare fotonen. Bepaalde schijnbare kwantificeringseffecten van het EM-veld, zoals de kwantificering van de energieniveaus van de atomen die aanleiding geven tot een kwantificering van het uitgezonden of geabsorbeerde spectrum, worden in werkelijkheid goed verklaard met een semi-klassiek model waarin de elektromagnetische golf een golf blijft en alleen de elektronen gehoorzamen aan de regels van de kwantummechanica.
Kwantificering van het EM-veld is meer een conceptuele/computationele noodzaak en experimenten met daadwerkelijke fotonen zijn vrij zeldzaam. Daarnaast moet je weten wat we bedoelen met corpusculair gedrag. Als je je kleine balletjes voorstelt die in een rechte lijn bewegen, nee, zo is het nooit, en het licht lijkt om een ​​heel andere reden in een rechte lijn te bewegen. de golflengte is zo klein vergeleken met de doorsnede van een lichtbundel dat er vrijwel geen diffractie meer is over de afstanden die ons menselijk interesseren. De vergelijkingen voor de evolutie van het EM-veld blijven hetzelfde. Je zult een fotongolffunctie niet vinden in een goed natuurkundeboek, of het is een uitstekend boek (of een heel slecht boek). Het is een concept dat met grote voorzichtigheid moet worden opgevat.

Wat de verliezen op de muren betreft, ben ik eerder van mening dat dit een goede verklaring is. De golven worden zeker gereflecteerd, maar we moeten ons afvragen waarom ze worden gereflecteerd. De reflectie van een EM-golf is nooit iets anders dan de manifestatie van de wisselstromen van de wanden die secundaire bronnen van elektromagnetische golven worden. Ik ken geen enkel metaal dat bij omgevingstemperatuur geen last heeft van het Joule-effect.

Tchuss.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/10/13, 00:22

magnetron kwijt?

waarom hoor je een ventilatorgeluid als je hem aanzet? omdat de elektronica overal warm wordt: de magnetron... de gelijkrichterdiode, de transformator en de ventilatie voeren deze warmte af

natuurlijk zijn microgolven als licht: de magnetron verlicht alles en het wordt gereflecteerd op de muren die niet perfect zijn en verandert in warmte wat niet wordt gereflecteerd

Waarom is de waterkoker beter?

omdat de weerstand is ondergedompeld in het te verwarmen water: alle geproduceerde warmte gaat noodzakelijkerwijs in het water: het enige verlies is de warmte die verloren gaat via het oppervlak van de ketel... maar omdat de verwarming snel gaat, hebben we geen tijd om veel verspillen

Is de waterkoker echt beter? Voor het opwarmen van gekookte maaltijden is de waterkoker echt niet geschikt. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/10/13, 09:11

Welnu, al deze metingen zijn interessant – wetenschappelijk gezien – en we moeten ze ook vergelijken met een plunjerketel of een plunjer.

Maar probeer eens een pizza op te warmen in de waterkoker.... : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/10/13, 00:16

Het vermogen van een magnetron meten? snel! :D

1 liter water in een plastic container gesloten en geïsoleerd met polystyreen bijvoorbeeld
Verwarm gedurende 5 of 10 minuten
meet de T° voor en na verwarming (mix na verwarming)

Pas de "formule" toe P (KW) = (massa water (kg) x 4.185 (KJ/kg.k) x Delta.T°) / tijd (s)

Euh, was dat de vraag? : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/10/13, 00:57

wel, ja ! dit is de meting en berekening die Christophe maakte toen hij dit onderwerp in 2006 opende : Mrgreen:

we kunnen opnieuw beginnen om te zien of de mieren van 2013 luider kraaien dan in 2006
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 24/10/13, 00:53

Een geïsoleerde ketel moet hetzelfde rendement hebben als een boiler, 85%,

Met de mogelijkheid om 2 uur te koken op een temperatuur tussen 100° en 90° (en minder, ongeveer 70°),
met dezelfde prestaties, of zelfs beter.

Dat wil zeggen de output van een “elektrische Noorse pot”
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 28/10/13, 19:09

Capt_Maloche schreef:Het vermogen van een magnetron meten? snel! :D

1 liter water in een plastic container gesloten en geïsoleerd met polystyreen bijvoorbeeld
Verwarm gedurende 5 of 10 minuten
meet de T° voor en na verwarming (mix na verwarming)

Pas de "formule" toe P (KW) = (massa water (kg) x 4.185 (KJ/kg.k) x Delta.T°) / tijd (s)

Euh, was dat de vraag? : Cheesy:

u zult merken dat als u de magnetron leeg laat draaien, de ovenruimte opwarmt

magnetonopbrengst 65%

plus het gewicht van de te verwarmen container, 100 g totaal 1100 g
het rendement daalt met -10% 55%

de straling verwarmt de ovenruimte -5%?

totale opbrengst 50%

Het effect van isolatie tijdens het koken is niet significant
verschil in waterkoker en boiler 85% 90%


effect van containerisolatie
voor de magnetron minder dan 5%
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 22/06/15, 21:53

Bij het updaten van deze pagina kom ik dit onderwerp weer tegen: https://www.econologie.info/rendement-fo ... cro-ondes/

Ik herinner me het belangrijkste resultaat:

Resultaten: deze opbrengsten overschrijden zelden en met grote moeite de 50%. De cijfers variëren van 35% tot 57%. Het gemiddelde van de 7 tests, uitgevoerd op 4 verschillende ovenmodellen, bedraagt ​​46,8%.


Ik meen me te herinneren dat we ook hebben afgeleid (2006, mijn god, wat vliegt de tijd!) dat hoe meer een magnetron in zijn volume gevuld is, hoe beter de algehele prestaties zullen zijn...
Dernière édition par Christophe de 17 / 12 / 15, 17: 39, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 45-gasten