Prestaties Schatting van een magnetron

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 08/11/06, 18:36

Welnu, we gaan een einde maken aan het ‘mysterie’ met een uitleg die de moeite waard is.

8.4°-66.1° (meting waarschijnlijk te vroeg onderbroken)
8.4°-68.3° (meting waarschijnlijk te vroeg onderbroken)
8.4 ° - 70.7 °
8.5 ° ° -72.5
10.5 ° ° -72.5
8.5°-69.7° (geen temperatuurstijging)
8.9 ° ° -75.5

Meer dan de positie van het kopje is het de nogal willekeurige manier waarop de microgolven het kopje raken, drie tot vier graden verschil, uiteindelijk niets bijzonders.

Wat betreft het water dat (of niet) in de olie zit, heb ik geen merkbare verandering gezien.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 08/11/06, 18:47

welkom

Allereerst bedankt voor je test.

Dit bevestigt wat ik dacht: magnetrons verwarmen niet alleen water.

Nu hoef ik alleen nog maar te begrijpen waarom aluminiumlegeringen kristalliseren.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 08/11/06, 19:10

zac schreef:Nu hoef ik alleen nog maar te begrijpen waarom aluminiumlegeringen kristalliseren.

@+

welkom

Deze link geeft u waarschijnlijk niet het antwoord dat u zoekt, maar is wellicht interessant voor u.

Radar

A+
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/11/06, 23:48

zac schreef:[..]Dit bevestigt wat ik dacht: magnetrons verwarmen niet alleen water.[...]
Nou nee, omdat het de polaire moleculen verwarmt...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 09/11/06, 18:12

Houthakker schreef:
zac schreef:[..]Dit bevestigt wat ik dacht: magnetrons verwarmen niet alleen water.[...]
Nou nee, omdat het de polaire moleculen verwarmt...


[nieuwe modus=aan]
Weet je het zeker, ik heb een fleecedeken in de oven gelegd, en tja, die warmt niet veel op!!!!
[nieuwe modus=uit]

Ga nog een laag op de MO-ovens
hoe het werkt ?
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 09/11/06, 18:20

Net als licht zijn dit elektromagnetische golven, maar dan met een lagere frequentie: 2450 Mhz.

Het doet me denken aan een vraag (misschien stom maar hey...) die niemand me ooit precies heeft kunnen beantwoorden... kom op, ik ga beginnen (maar we moeten een nieuw onderwerp aanmaken...):

Pkoi tussen 2 zeer precieze frequenties (zichtbaar licht) de EM-golven hebben een corpusculair en golfgedrag... terwijl ze anders alleen een golfgedrag hebben...

En toevallig komen deze 2 limieten overeen met het precieze spectrum van het menselijk oog...

Het is dit soort waarneming dat me doet geloven dat we niet "voor niets" in het universum zijn...

ps: ik ben het niet eens met de uitspraken in je link...ik weet het niet, maar op de grill-MO's kun je zonder problemen aluminium plaatsen (zo lijkt het mij...)...de ondersteuning voor het gebruik van de grill is zelfs van metaal (roestvrij staal waarschijnlijk)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 09/11/06, 18:39

Christophe schreef:ps: ik ben het niet eens met de uitspraken in je link...ik weet het niet, maar op de grill-MO's kun je zonder problemen aluminium plaatsen (zo lijkt het mij...)...de ondersteuning voor het gebruik van de grill is zelfs van metaal (roestvrij staal waarschijnlijk)...


aah lijm!
Ik weet niet hoe het met de handsets zit, ik zal ernaar zoeken. :D
Maar voor de bogen van metalen voorwerpen in een MO-oven heb ik het "ervaren".
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 10/11/06, 15:06

delnoram schreef:Maar voor de bogen van metalen voorwerpen in een MO-oven heb ik het "ervaren".


Dezelfde. Zelfs bij borden met een metalen rand.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/11/06, 15:10

Christophe schreef:[...] Het zijn dit soort observaties die mij doen geloven dat we niet "voor niets" in het heelal zijn...[...]


[Creationistische modus] Nou, wat denk je? God deed zijn werk goed... 8) [/Creationistische modus]
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/11/06, 18:16

zei zak

Nu hoef ik alleen nog maar te begrijpen waarom aluminiumlegeringen kristalliseren.


kan een spoor zijn:

De beschermende anodisatie van de mat is een relatief isolerend aluminiumzout.
We bevinden ons in een maritieme atmosfeer en uw mast is meestal nat door regen, nevel, condensatie
Het is helemaal niet uitgesloten dat er onder invloed van de µgolven een elektrolytisch koppel ontstaat tussen het aluminium en zijn beschermende oxide, wat zeker een potentiaalverschil moet genereren
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 33-gasten