Oscillator Curie door Padawan: nieuwe zonne-energie?

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Oscillator Curie door Padawan: nieuwe zonne-energie?




par Christophe » 08/09/09, 12:08

Dit kleine prototype werkt op gas, maar een zonneconcentrator zou de slag kunnen slaan. De truc is om de curie-T ° van een van de elementen van de "motor" te overschrijden, deze wordt dan "niet-magnetisch" en wordt niet langer aangetrokken door de motormagneet, maar zie eerder:

https://www.econologie.com/oscillateur-d ... -4136.html

Het is heel ingenieus, maar geen idee van de mogelijke uitvoering van een dergelijk systeem!
0 x
Padawan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 260
Inschrijving: 05/01/06, 13:27
x 6

Opbrengst!




par Padawan » 09/09/09, 09:56

hallo Econologists deskundig!

Met betrekking tot uw vraag over de oscillator en de prestaties hier zijn enkele elementen van het antwoord:
- Het systeem is een onderhouden mechanische oscillator. Zijn energie komt daarom overeen met de mechanische energie van de oscillatie, die afhangt van de massa en de geometrische eigenschappen van de slinger. Als de amplitude van de oscillaties constant wordt gehouden, is dit omdat de energievoorziening het mogelijk maakt om de verliezen te compenseren (wrijving op de as ...) die normaal zou eindigen met het annuleren van de beweging van een echte eenvoudige slinger niet opgewonden . We kunnen daarom de slingerergie berekenen aan de hand van de eigenschappen van de mechanische oscillator, het is een eerste energie die we Es1 zullen noemen (omdat het de outputenergie is van het geëxciteerde systeem, dat we uiteindelijk in staat zullen zijn om gebruik stroomafwaarts van de assemblage).
- Om de oscillatie te behouden, brengen we energie. In het geval van de Curie-puntslinger oefent de permanente magneet een constante aantrekkingskracht uit en de toevoer van energie komt alleen om het effect op het juiste moment te annuleren, maar voor de eenvoud zullen we overwegen dat is een energievoorziening Ee1 die helpt de oscillatie te behouden. Om deze energie-invoer te berekenen, is het voldoende om de warmtecapaciteit van het materiaal en het verschil in temperatuur tussen de omgevingstemperatuur en die van het Curie-punt te kennen (wees voorzichtig, reden in Kelvin).

Om een ​​eerste opbrengst te berekenen, kunnen we Es1 / Ee1 doen. Let op, aangezien een deel van de energie wordt "geleverd" door de permanente magneet, raak dan niet in paniek als we mogelijk een efficiëntie> 1 hebben, want dat betekent dat we de energie die is opgeslagen in de magneet tijdens de fabricage (gesinterde poeders blootgesteld aan heet aan een sterk magnetisch veld geproduceerd door een sterke stroom, dat ook moet worden meegenomen bij de berekening van de opbrengst, maar dit is gecompliceerd omdat hiermee rekening moet worden gehouden in verhouding tot de verlies van magnetisatie waargenomen in de magneet, waardoor een zeer lange bedrijfstijd nodig is om een ​​aanzienlijk verlies aan magnetisatie met goede precisie te meten), een beetje alsof we een elektromagneet hadden die door een batterij wordt gevoed.
Voor de berekening van deze opbrengst wordt idealiter aangenomen dat de verwarmingsenergie alleen wordt geleverd wanneer dat nodig is. Dit is het ideale geval dat mogelijk zou zijn door de warmtebron bij elke oscillatie aan te steken (moeilijk met een fakkel, maar we kunnen ons een elektrische weerstandsverwarming voorstellen, elektronisch geregeld), dus breng de duur van de energievoorziening op de duur van de oscillatie, door bijvoorbeeld de verhouding te berekenen tussen de gemiddelde energieën in 1 / T integraal van d (energie) / dt, met bijvoorbeeld T de oscillatieperiode en bijvoorbeeld t verwarmingsenergie = T / 10 of iets dergelijks zo, als de verwarmingstijd bijvoorbeeld een tiende van de periode weergeeft.

Als we dan denken aan een continue verwarming, zullen we een grotere energie-input hebben, omdat we van mening zijn dat we continu leveren (dat wil zeggen gedurende de hele periode T) de energie die voldoende zou zijn om alleen te verwarmen, bijvoorbeeld T / 10, de thread. De draad wordt duidelijk alleen verwarmd wanneer deze het gewenste punt bereikt, maar vanuit het oogpunt van de warmtebron wordt aangenomen dat we de hele tijd verwarmen, of de draad er nu is of niet. We hebben daarom een ​​energie Ee2.

Als we nu kijken naar de efficiëntie van de verwarming, moeten we rekening houden met de beschikbare energie voor verwarming en niet met de energie die door de draad wordt ontvangen. We hebben een energie Ee3. Het verschil komt met name van alle verloren energie, bijvoorbeeld door straling, door de draad.

Tenslotte, als we de efficiëntie van het verwarmingsapparaat beschouwen, moeten we rekening houden met de initiële energie Ee4 waarvan slechts een deel beschikbaar zal zijn voor verwarming. Deze opbrengst is bijvoorbeeld het rendement van de toortsbrander, berekend tussen de energie van de vlam en de energie van de gasmoleculen opgeslagen in de cilinder en rekening houdend met dat deel van de vlam dat de draad niet verwarmt. In het geval van zonneverwarming is dit het rendement tussen de zonne-energie en de energie die op de draad is geconcentreerd (verschil door bijvoorbeeld de verliezen tijdens de reflectie op de scherpstelspiegel).

- Ee1-energie kan theoretisch worden berekend op basis van de eigenschappen van het materiaal. De energie Ee2 wordt berekend door de volledige duur van verwarming te verminderen (dat wil zeggen dat als iemand een continue verwarming heeft en dat de verwarming slechts een tiende van de tijd wordt gebruikt om het materiaal naar het punt van Curie te brengen, Ee2-energie zal tien keer hoger zijn dan Ee3-energie

- De Ee3-energie kan worden gemeten met behulp van het thermokoppel, geplaatst waar de draad arriveert.
- Ee4-energie kan worden berekend op basis van de chemische reacties van gasoxidatie, gasstroom, branderefficiëntie ...

Ten slotte moeten we aan de uitgangszijde rekening houden met de energie die wordt teruggewonnen door de spoel, Es2, die natuurlijk lager zal zijn dan Es1, omdat de spoel slechts een deel van de oscillatie-energie terugwint. De retourkracht wordt toegevoegd aan de wrijving en wordt gecompenseerd door de excitatie. Es2 kan worden afgeleid uit het geleverde vermogen P = UI, met U de ddp gemeten aan de oscillo en I de overeenkomstige stroom. Omdat het erg zwak moet zijn, is het mogelijk om een ​​micrometer te gebruiken.

Hier is vooralsnog een zeer snelle analyse van het probleem, dit weekend zal ik meer in detail zien, ik heb misschien meer ideeën.

LET OP: Ik had veel plezier met het opnieuw maken van de experimenten met magnetisch veld afgeweken van permanente magneten en het werkt van de donder! zoals ik al zei in Quartz was het genoeg om de spoelen te berekenen om de magnetische flux van de magneten af ​​te buigen .... Ik realiseerde me een minikraan die met zijn systeem met permanente magneten I 1 kg kan optillen en kan loslaten mijn lading Ik moet gewoon de stroom door de spoelen afleiden en wordt gevoed door een lege batterij van 4.5V (cool! Nee!). Veel werk (mechanica)
geleverd door de magneten om de last op te tillen en te onderhouden
en weinig energie om "los te laten". Ik vind dit systeem erg interessant en ik zal het voorstellen voor een studie aan de studenten ... Ik weet dat de omgeleide stromen gepatenteerd zijn, maar ik vroeg me af! Kent u hijssystemen met dit proces omdat ik er op internet goed uitzie maar! niets gevonden !?
Ik zal een video maken met foto's en gefilmde demo van mijn liftsysteem .....
Moge de kracht (econologisch) bij je zijn!
Padawan
0 x
Terug naar de toekomst

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 44-gasten