Op zoek naar datalogger die de pulsen van de elektriciteitsmeter telt

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
arcsinusmaster
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/05/12, 15:03

Op zoek naar datalogger die de pulsen van de elektriciteitsmeter telt




par arcsinusmaster » 01/10/12, 12:13

Beste éconologistes,

Ik probeer bij te houden van het totale verbruik van mijn huis te houden door het tellen van pulsen 1Wh mijn elektriciteitsmeter. (Een knipperende LED op de meter = 1Wh)

Ik weet dat het mogelijk is om kleine datalogger dat deze pulsen tellen met een mum van tijd aan te sluiten. Ik wilde weten of iemand van jullie weet een datalogger die overeenkomt met de volgende specificaties:

- In staat om het aantal puls opnemen op een mum van tijd vrij laat (10 tweede voorbeeld

- Met voldoende geheugen opnemen niet lang genoeg eindigen voor minstens een week zonder geheugen leeg

- Zonder visuele interface, indien mogelijk, ik zoek alleen ruwe informatie terug te krijgen.

- wat natuurlijk niet veel kost : Cheesy:


Ik wilde ook weten of het verbinden van de datalogger met de EDF-meter een eenvoudige handeling is die geen tussenkomst van een elektricien vereist. Kunnen we hem met een "standaard" connector op de meter aansluiten zonder te veel met de EDF-meter te hoeven knoeien?


Ik heb dit type apparaat nodig om kleine "zelfgemaakte" signaalverwerkingsalgoritmen te kunnen testen waarmee ik, als ze goed werken, mijn verbruikscurve in verschillende afzonderlijke elementen kan scheiden. Om mijn signaalverwerkingsoperaties uit te voeren, zou ik een redelijk fijne tijdsstap van ongeveer 10 seconden nodig hebben als ik iets drinkbaars wil bereiken.


Merci d'avance!

PS: ik ben een R & D-ingenieur in energie
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 01/10/12, 12:32

Uh kunt u de COM-poort van de teller niet gebruiken? Deze informatie moet toegankelijk zijn direct in elektrische impuls toch?
U vindt hier een volledige datasheet: https://www.econologie.com/les-compteurs ... -4026.html

Als een optische teller de truc zou moeten doen ... maar ik heb niets specifiek in het achterhoofd hier ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/10/12, 12:39

een knipperende LED op de meter = 1Wh


Geen zoon van de noodzakelijke verbinding, slechts een LED-detectie of fotodiode of fototransistor, beschermd tegen licht, op te sporen knipperen en tellen deze pulsen na een op amp met een basis counter (CMOS circuit gevolgd door een programmeerbare kaart basic met sommige input zoon). dit soort armaturen in overvloed op het internet in het Engels, Frans en Duits.

Het geheugen niet verzadigd worden door het opnemen van het aantal pulsen van tientallen seconden (8640 punten per dag).

Het EOF meter knoeien verboden is (afgesloten!).
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/10/12, 13:20

dedeleco schreef:Het EOF meter knoeien verboden is (afgesloten!).


het elektronisch loket recente zijn niet gratis! Zoals reeds heeft betaald om veel gebruik hebben kunnen hebben

dank u voor downloadbare doc is duidelijk dat er bijna RS232 output die continu alle beschikbare informatie te herhalen

Dit is niet waar RS232, maar hetzelfde signaal dat de ASCII RS232 50khz in amplitude gemoduleerde: Dit type signaal is gemakkelijker te verzenden over lange afstanden dan normaal RS232 die te gevoelig parasiet
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/10/12, 13:29

cursus voor de oudste teller is het mogelijk om te tellen staatsgreep onder leiding

het is niet erg slim om de pols tellen voor een bepaalde tijd: het de kwaliteit van de informatie neemt af: het is saai als de hoeveelheid geheugen is genoeg om de datum van elke puls opnemen

Het is zelfs mogelijk om het signaal van de leiding van MP3 recorder alsof het muziek op te nemen: het is een grote verspilling van het geheugen, maar het kan een speler met recorder functie MP3

de enige elektronica te doen is een klein circuit vastleggen van de pols van de LED en draaien in geluidssignaal opneembare door MP3
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 01/10/12, 13:32

Alle signalen zijn beschikbaar in .pdf 62 pagina's die ik hierboven heb geciteerd.

Dit is niet te knoeien, maar de toegang tot informatie die de teller geeft!

4.9 COUNTER DIMPULSIONS METROLOGISCHE
sequentie code = 8

Dimpulsions de teller synchroon met de pulsen verzonden op het LED (constante = 1 Wh). Op elk moment kan het aan 0 worden geleverd door op de drukknop SCROLL.

De maximale waarde is 9999. Wanneer zij tot deze waarde de Watt-uur na de feiten het strijken 0.
Opmerking: De meter metrologie impulsen blijft dan actief, ongeacht de uitgevoerde bewerkingen.
Resetten s niet gedaan dat in het geval van het indrukken van SCROLL.


Zie pagina 39 informatie voor televisie:

State informatie voor televisie-uitgang en standby-signaal

Bit 1: geldig voor actieve uitgang
in 0: metrologie pulsen


Dus neem deze uitgang en sluit een pulsteller dat het zou kunnen overeenkomen: https://www.econologie.com/shop/enregist ... p-115.html om de precieze aard van uw teller signaal te controleren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 01/10/12, 14:00

arcsinusmaster schreef:Ik wilde ook weten of het verbinden van de datalogger met de EDF-meter een eenvoudige handeling is die geen tussenkomst van een elektricien vereist. Kunnen we hem met een "standaard" connector op de meter aansluiten zonder te veel met de EDF-meter te hoeven knoeien?
Er is geen probleem, de connector in ongelode van de meter (de stuuruitgang het relais dag / nacht).

Waarschuwing: standaard is de uitgang "informatie op afstand" inactief.
Het moet worden geactiveerd door het EFRO, die een beweging zal brengen indien de wijziging niet is gemaakt in combinatie met een andere (bijv modificatie abonnement).
0 x
arcsinusmaster
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/05/12, 15:03




par arcsinusmaster » 01/10/12, 14:25

Dank u voor uw antwoorden!

Ik zal de doc EOF teller gegeven door Christopher en de kenmerken van het signaal recorder kijken.

Ik ben niet erg sterk in de elektronica, maar ik zal proberen te krijgen door! Ik zou zien waarschijnlijk meer duidelijk met de dokter en de teller onder de ogen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/10/12, 15:47

Aandacht is de dokter een siemens teller ... niets bewijst dat het geldt voor alle de teller

kan het nuttig zijn om de doc EDF van zijn teller vereisen

Ik kan niet kijken naar mijn meter heb ik geen EOF
0 x
arcsinusmaster
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/05/12, 15:03




par arcsinusmaster » 01/10/12, 15:48

Ja, ik zal het merk van mij kijken op de weg!
0 x

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 40-gasten