laag verbruik lampen betrouwbaarheid vonk uitsterven

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Brillat
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/12/06, 16:17

laag verbruik lampen betrouwbaarheid vonk uitsterven




par Brillat » 03/01/07, 14:41

hallo
heb je ooit lampen met een laag verbruik gebruikt die door de leverancier worden aanbevolen voor gebruik met de timer (bijvoorbeeld een trap in het gebouw), de gegarandeerde betrouwbaarheid van deze lampen is voor sommige 15000-uren ja, maar de realiteit is wat het is op basis van je ervaring?
Brillat
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/03/07, 12:28

Ik heb geen precies antwoord omdat de geplande AAN / UIT-cyclustest nog steeds niet is uitgevoerd ... Ik heb hier zelfs een tijdrelais voor gekocht en ik zou het zo snel mogelijk doen.

Dus hier zijn enkele algemeenheden:

Ingenium-lampen zijn "gegarandeerd" (of liever gegeven voor) 600 AAN / UIT-cycli, maar ze hebben een verwarmingstijd zoals alle CFL's. Dus het hangt allemaal af van de lengte van de timer ... of het 000 seconden of 30 minuten is?

Voor een zeer korte tijd is het in dit geval beter om LED-lampen te nemen, omdat hun helderheid onmiddellijk is en ze "volledig" ongevoelig zijn voor AAN / UIT-cycli.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 05/03/07, 13:10

het is een feit dat ontstekingen de gloeidraden van de elektroden van ecolampen verslijten, maar het is zeker dat ze veel langer meegaan dan gloeilampen die aan hetzelfde regime worden onderworpen. (dus besparing op vervangende arbeid)

Ik zal 2 nuances brengen:

- lampen van grote merken (Philips, Sylvania, Osram)
- vertraging niet te kort (minimaal 4 of 5 minuten), pcq anders zijn we gedwongen 2 of 3 X vaker in te schakelen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/03/07, 18:31

Uh Sylvania is een groot merk?

Voor zover ik weet, geeft geen van deze merken 15 000h-levensduur.

Megaman's Ingenium-technologie maakt het mogelijk om de gloeidraad voor te verwarmen bij de tweede lening en optimaliseert daarom de levensduur en AAN / UIT-cycli.

Het is in feite een patent dat samen met Phillips is ontwikkeld ... en dat waarschijnlijk ook binnenkort zal worden gebruikt (als dit nog niet het geval is onder een andere naam)
0 x
Brillat
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/12/06, 16:17

lampen met laag verbruik




par Brillat » 07/03/07, 14:36

bedankt voor je berichten ...
Ik heb nog nooit gehoord van MEGAman-lampen, of kunnen we ze kopen?
aan de andere kant lanceerde ik een test op 10 MAZDA-lampen (onder het merk Philips) die gegarandeerd zijn voor 15000-bedrijfsuren met timer.
Dus al snel helaas wat tijd voor de eerste resultaten .... de testen met de "osram" lamp dulux el faciliteit waren desastreus ....
Abrille ..
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 07/03/07, 16:20

Ik heb nog nooit gehoord van MEGAman-lampen, of kunnen we ze kopen?


: Cheesy: Op de econologische winkel.
C'est par ici: economische en LED-lampen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: lampen met laag verbruik




par Christophe » 07/03/07, 16:30

brillat schreef:aan de andere kant lanceerde ik een test op 10 MAZDA-lampen (onder het merk Philips) die gegarandeerd zijn voor 15000-bedrijfsuren met timer.
Dus al snel helaas wat tijd voor de eerste resultaten .... de testen met de "osram" lamp dulux el faciliteit waren desastreus ....
Abrille ..


Echt waar? Geweldig, kunt u ons meer vertellen over het protocol en uw resultaten op de Osrams?

We hebben al gesproken over het doen van dergelijke tests, maar niemand heeft ze op dit moment op grote schaal gelanceerd vanwege gebrek aan tijd of apparatuur (persoonlijk heb ik zelfs een Legrand getimed relais gekocht, maar nog steeds niet gelanceerd vanwege gebrek aan tijd):

https://www.econologie.com/forums/test-de-cy ... t2672.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 02/07/08, 23:31

Ik heb zojuist de twee spaarlampen van 11W (60W equivalent) daglicht (6500 ° K) aangesloten die ik zojuist heb ontvangen van de econology shop

Eerste reacties thuis

Ik: Oh, het ziet er minder helder uit dan een gloeiende 60W
Mijn zoon: Wauw! ze schijnen helderder

Trekken : Cheesy:

Aan de andere kant is het goed "daglicht", ik zou geen problemen meer hebben om mijn shirts te coördineren :D , Ik heb hetzelfde licht dat uit de ramen komt, het is opvallend, men heeft de indruk van een "verlengstuk" van het raam
Voordeel + 1 laag verbruik daglicht

Wacht bij het inschakelen 1 seconden totdat het licht gaat branden en 1mn om de maximale helderheid te bereiken
Voordeel + 1-gloeilamp

Verbruik
Voordeel + 1 laag verbruik

lang leven
Ik weet het niet, de gloeilampen van mijn kamer zijn meer dan 5 jaar oud en zijn nog steeds geldig
Trekken

RESULTATEN: 2 tot 1 voor laag verbruik (zeker niet genoeg voor Toff : Cheesy: )
3 tot 1 voor laag daglichtverbruik vanwege de goedkeuring
Dernière édition par Capt_Maloche de 03 / 07 / 08, 09: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 03/07/08, 00:07

Capt_Maloche schreef:RESULTATEN: 2 tot 1 voor laag verbruik (zeker niet genoeg voor Toff : Cheesy: )
3 tot 1 voor laag daglichtverbruik vanwege de goedkeuring


Ah nee dat bevredigt me volledig ... wetende "waar" je bent gebleven !! : Cheesy: Voor degenen die het niet begrijpen: Maloche was een fervent DEFENDER van gloeilampen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/08/08, 10:25

Om het Toff-debat nieuw leven in te blazen, wat denkt u van deze lampen met laag verbruik die onmiddellijk oplichten met een koude helderheid van 75% en 5ans of 10 000h garandeert:

Code: kiezen

http://www.only-pure.com/


Ik heb het 2-model 11W (equivalent 60W) daglicht (6400 K) geprobeerd en er is geen foto aan de ontstekingszijde, het is bijna onmiddellijk in koude toestand met een intensiteit van bijna het maximum in hete toestand.

ze hebben dezelfde helderheid als de Mégaman met dezelfde kracht en zijn ook "aangenaam"

Ik heb de werkelijke kracht niet gecontroleerd.

Ik heb ook Lexman geprobeerd, beuark, extreem trage ontsteking en aanzienlijk lagere lichtintensiteit, ik heb ze gemaakt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 35-gasten