Magnetische generator is jezelf ...

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660




par Exnihiloest » 21/05/15, 11:44

Hic schreef:...
2-magneten in aantrekking het is de magnetische energie die wordt omgezet in kinetische energie
...

Het is energie potentieel magnetisch, gekoppeld aan de startpositie, die wordt omgezet in kinetische energie, net zoals bij een val onze potentiële zwaartekracht-energie wordt omgezet in kinetische energie.

Omgekeerd moeten we, als we willen terugkeren naar de uitgangsposities, minstens evenveel energie besteden als we hebben gewonnen, hetzij tegen het magnetisme als we magneten opzij bewegen, of tegen de zwaartekracht in als we omhoog gaan. In een cyclus: nulsaldo.

Deze potentiële energieën staan ​​los van de energie van de velden. De energiedichtheid van een magnetisch veld B is U = B² / (2 * µ) waarbij µ de permeabiliteit van het medium is. Het is de minimale energie (rekening houdend met de opbrengst, het zal in de praktijk veel meer in beslag nemen) die we moeten leveren om de massa van het materiaal te magnetiseren waarvan we een magneet willen maken, in het algemeen de elektrische energie die de bank voedt condensatoren die worden ontladen in de spoel waarin het materiaal is geplaatst.

We zien daarom dat de energie van een magneet belachelijk is, onevenredig met de mechanische energie die het levert wanneer het wordt aangetrokken door een ferromagnetische massa of een andere magneet. Twee magneten die aantrekken, het is als een elastiek, een vector van de transformatie: men levert de energie door ze opzij te trekken, zoals men een elastiek verlengt, en deze wordt dan hersteld. Een elastiek levert niet inherent energie.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 21/05/15, 12:36

Als de argumenten van Hic klopt, dan zou ik kunnen zeggen dat de nietmachine op mijn bureau enkelvoudig is: de proefdruk, nadat hij op het bewegende deel heeft gedrukt, keert vanzelf terug naar zijn plaats! : Cheesy:
Nog een 'surunitaire' redenering: probeer een paal in te slaan door er simpelweg op te drukken, en herhaal de poging dan met een voorhamer; je zult merken dat je dankzij de energie van de massa* (sic!) in staat bent te bereiken waartoe je op eigen kracht niet in staat bent! : Cheesy:

* Of "gravitatie-energie", zoals gewenst!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660




par Exnihiloest » 22/05/15, 10:48

Ahmed schreef:Als de argumenten van Hic klopt, dan zou ik kunnen zeggen dat de nietmachine op mijn bureau enkelvoudig is: de proefdruk, nadat hij op het bewegende deel heeft gedrukt, keert vanzelf terug naar zijn plaats! : Cheesy:
Nog een 'surunitaire' redenering: probeer een paal in te slaan door er simpelweg op te drukken, en herhaal de poging dan met een voorhamer; je zult merken dat je dankzij de energie van de massa* (sic!) in staat bent te bereiken waartoe je op eigen kracht niet in staat bent! : Cheesy:

* Of "gravitatie-energie", zoals gewenst!

En ja. Het is de eeuwige verwarring van het vernuft tussen kracht en energie. "Iedereen die twee magneten naar elkaar toe benadert, voelt deze energie van magneten", vertellen ze ons, terwijl ze vergeten dat ze zelf, met hun rug op hun stoel, een kracht uitoefenen die veel groter is dan hun eigen gewicht. Als ze beweren er stroom uit te halen, hoeven ze ons alleen maar te laten zien waar ze de stekker in het stopcontact steken. :D
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 22/05/15, 11:46

Uw weerlegging door het absurde is niet ongegrond! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 22/05/15, 21:09

Uw weerlegging door het absurde is niet ongegrond! Razz

Eén ding weet ik zeker: ik ben nergens zeker van en dit is al een tijdje aan de gang.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 49-gasten