Test van de ontstekingscyclus van led- of compacte fluorescentielampen

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 13/12/06, 22:03

delnoram schreef:[..]twee tests bewijzen niet veel, behalve om een ​​eerste bereik te geven en gezien het verschil tussen de twee had ik geluk : Cheesy:
Zeker, maar de orde van grootte is hetzelfde en dat is interessant.... Als je 200 en 20 had gekregen, zou het moeilijker zijn geweest... :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56




par knuffelen » 13/12/06, 22:17

Houthakker schreef:Het zit me nog steeds een beetje dwars... :?

Ik installeerde in de doos waar ik compacte fluorescentielampen in het toilet werk toen de andere lampen kapot gingen.

Ervan uitgaande dat er elke 10 minuten iemand naar toe gaat, is dat 6*10 = 60 ontstekingen/dag, of 60*220 = 1320 ontstekingen/jaar...
Mwoué nou, het is niet slecht, het is in het beste geval 8 jaar actief geweest...

Maar slechts 2 jaar en een paar in het ergste... :|



Tussen 1 en 3% van de theoretische duur is inderdaad niet veel. Maar uw test komt niet overeen met het gebruik waar u het over heeft. Je blijft iets langer dan 6 seconden op het toilet, toch? En je gaat er niet elke minuut heen!

Misschien kun je nog een test doen met een realistischere duur? Voor de duur tussen 2 ontstekingen kun je uiteraard niet meerdere uren nemen, de test zou te lang duren, maar je kunt de ontstekingstijd wel verlengen (30 s bijvoorbeeld?) om te kijken of dat effect heeft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 13/12/06, 22:46

hug schreef:
Tussen 1 en 3% van de theoretische duur is inderdaad niet veel. Maar uw test komt niet overeen met het gebruik waar u het over heeft. Je blijft iets langer dan 6 seconden op het toilet, toch? En je gaat er niet elke minuut heen!

Misschien kun je nog een test doen met een realistischere duur? Voor de duur tussen 2 ontstekingen kun je uiteraard niet meerdere uren nemen, de test zou te lang duren, maar je kunt de ontstekingstijd wel verlengen (30 s bijvoorbeeld?) om te kijken of dat effect heeft.


Het kan 30 seconden of zelfs 1 minuut zijn, maar ik betwijfel of dit invloed kan hebben op de duur van de lamp.
de 2 voorgaande tests tonen aan dat de eerste zwakte van fluorescentielampen de verwarmingsgloeidraden blijven en "normaal gesproken" hun
bedrijfstijd en relatief kort net na ontsteking.
Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat ik mezelf baseer op "neon"-buizen waarvan ik weet hoe ze werken, compacte fluorescentielampen en elektronische assemblage, het is vager. :|

Als ik wat tijd heb, zou ik een 30/30 seconden proberen.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 14/12/06, 10:33

hug schreef:
Houthakker schreef:Het zit me nog steeds een beetje dwars... :?

Ik installeerde in de doos waar ik compacte fluorescentielampen in het toilet werk toen de andere lampen kapot gingen.

Ervan uitgaande dat er elke 10 minuten iemand naar toe gaat, is dat 6*10 = 60 ontstekingen/dag, of 60*220 = 1320 ontstekingen/jaar...
Mwoué nou, het is niet slecht, het is in het beste geval 8 jaar actief geweest...

Maar slechts 2 jaar en een paar in het ergste... :|



Tussen 1 en 3% van de theoretische duur is inderdaad niet veel. Maar uw test komt niet overeen met het gebruik waar u het over heeft. Je blijft iets langer dan 6 seconden op het toilet, toch? En je gaat er niet elke minuut heen![...]
Volgens mij verwar je alles een beetje...

Het is Delnoram die de tests doet en ik gebruik de resultaten ervan om een ​​levensduur te schatten gekoppeld aan aan/uit-cycli (dit is het doel van deze test, niet de totale levensduur) vanuit een echte situatie...

Een beetje precisie kan nooit kwaad!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 14/12/06, 11:12

Houthakker schreef:Delnoram doet de tests...


Eh en ik stink? : Mrgreen:

Mijn tempo-estafette had daar moeten aankomen! Hé, ik bel meteen terug :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 14/12/06, 12:18

Nou, geen goed nieuws...de tempo-estafette is niet op voorraad bij Legrand... : Cry:

Ik ontvang het niet vóór de feestdagen en misschien helemaal niet... Als kk1 een online winkel kent die Legrand-producten verkoopt en deze op voorraad zou kunnen hebben, ben ik geïnteresseerd...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 14/12/06, 13:33

Christophe schreef:
Houthakker schreef:Delnoram doet de tests...


Eh en ik stink? : Mrgreen: [...]
Wauw!!!! : Twisted:
Je praat er gewoon over, testen! : Lol: : Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 14/12/06, 14:25

Houthakker schreef:Wauw!!!! : Twisted:
Je praat er gewoon over, testen! : Lol: : Mrgreen:


Maieuhhh...Ik kan er niets aan doen als het product niet op voorraad is...Wil je dat ik het bestelformulier scan om mijn goede trouw of koi te bewijzen? :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 14/12/06, 17:30

Christophe schreef:Nou, geen goed nieuws...de tempo-estafette is niet op voorraad bij Legrand... : Cry:

Ik ontvang het niet vóór de feestdagen en misschien helemaal niet... Als kk1 een online winkel kent die Legrand-producten verkoopt en deze op voorraad zou kunnen hebben, ben ik geïnteresseerd...

Zoals Renaud67 zei radiosparend

het is niet hetzelfde, maar het kan wel een oplossing bieden :? :|
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 15/12/06, 10:09

Moué meh... gezien het prijsverschil (20%) neem ik liever de Legrand... Die lijkt iets robuuster... en zal waarschijnlijk voor andere dingen gebruikt worden!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 42-gasten