Lange termijn-test (leven) van een led lamp Sirius

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Lange levensduur test van een Sirius led-lamp




par Christophe » 01/04/16, 21:11

Misschien is dit wat de LED's zou hebben beschadigd? Zoals ik deed met de gestabiliseerde voeding (flikkert na 20V)?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Lange levensduur test van een Sirius led-lamp




par izentrop » 01/04/16, 21:27

Nee, het is de leeftijd, de slijtage, wat was de aangekondigde levensduur van deze lamp?
U had het over 11,4 V die door de lamp wordt geleverd, het is dat sommige in kortsluiting zijn en andere in overbelasting.

Boven de 20 V overschrijd je de toegestane stroom.
Wij leveren geen LED's met spanning, de stroom moeten wij altijd begrenzen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Lange levensduur test van een Sirius led-lamp




par Christophe » 01/04/16, 21:37

Ja, dat is 11.4V, maar 20V toevoegen aan de labvoeding zou de helderheid niet veranderen...
Ik zou de nullasttransformator moeten testen, dus... om deze test goed af te ronden en te kijken of het de LED's of de transformator waren die het eerst de geest gaven. Omdat het mogelijk is dat dit de transformator is die de LED's heeft gedood (zelfs als ze hun beste tijd hebben gehad, zijn we het erover eens...)

Wat betreft de levensduur weet ik het niet...Ik heb al een hele tijd geen doos van dit model meer gehad: 25 tot 50 uur neem ik aan... in ieder geval geen 000 uur, dat is zeker!

De eerste LED-modellen werden eerder voor 50 uur gegeven, nu is het eerder tussen de 000 of 30 uur (redelijker en realistischer dus in reële gebruiksomstandigheden)...

ps: zoals je kunt zien op de foto van de voeding, heeft deze een stroombegrenzer (de tests die ik vandaag heb gedaan in spanning...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 42-gasten