Lange termijn-test (leven) van een led lamp Sirius

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 28/03/07, 13:41

Vanwege verhuizingen moest ik de langdurige proef een paar dagen stoppen.

Dus ik heb de lamp verwijderd (een beetje stoffig) en het ziet er als nieuw uit: de 18-leds lopen nog steeds (pff lol), de schroef heeft geen roest (ik herinner me dat de lamp zich in een buitenlantaarn bevond maandenlang), is alleen het alluminiumdeel van de pellet op sommige plaatsen licht gekleurd.

Niets te melden dus qua "slijtage", alleen een klein vreemd feit: wanneer de bol wordt doorgesneden, het leek 3 donkere punten gecentreerd op elke led en gerangschikt op 120 ° (ze vormen dus een gelijkzijdige driehoek gecentreerd op elke LED). Deze punten hebben een diameter van ongeveer 0,5mm en er is geen verschil (zichtbaar) wanneer de lamp aan is.

Ik zal proberen een foto te maken vóór de hermontage en de rest van de test.

ps: sinds het begin van de test (zondag 22 oktober om 18h), de bol werkte rond 3800h
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/04/07, 15:32

De bol werd zaterdag 31 maart rond 18 uur weer in gebruik genomen, dus er was slechts een "pauze" van 48 uur.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 16/11/07, 09:08

We zijn november 16 en de lamp is nog steeds aan.

Ik denk dat de test redelijk goed is, dus ik ga het stoppen.

Testduur: 9300h ongeveer minus de bovengenoemde stops (enkele tientallen uren) meer dan 9200h op het einde.

Deze test werd uitgevoerd, ik herinner het eraan, in een lantaarn naar het zuiden gericht en dus onderworpen aan de klimatologische gevaren (zo heet als koud).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Lange levensduur test van een Sirius led-lamp




par Christophe » 28/08/13, 08:46

Christophe schreef:Deze test loopt van zondag 22 oktober 2006 naar 18h.
Het wordt gedaan op een buitenlantaarn
De lamp is daarom onderhevig aan variaties in temperatuur en vochtigheid, in korte omstandigheden niet erg ideaal voor elektronica ...

Het blijft op 24h / 24 staan ​​tijdens (minstens) de 6 maanden van de winter (ardennais dus ruw) is een duur van ongeveer 4000h ...


Grote opgraving om je te waarschuwen dat, deze 28 augustus 2013, de lamp nog steeds op 24 / 24 ... eindelijk duurt de test meer dan 6 jaar ... binnenkort 7 jaar ...

De 50 000h werden overschreden vóór het 6ieme-jubileum.

Hier zijn andere producten op basis van LED's: https://www.econologie.com/shop/ampoules-led-c-90
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 28/08/13, 13:40

wat de gloeilampen doodt, het zijn de ontstekingen en uitsterven: wat is het voor de leds?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/08/13, 14:07

wat de elektronica doodt, is de luchtvochtigheid: dus het lijdt veel minder als het constant wordt aangestoken, omdat het een beetje opwarmt

gezien het lage verbruik van led-lampen is het niet dom ze constant aan te steken om het droog te houden

als het alleen wordt verlicht als het nodig is als het te lang, nat en dood blijft, kost het vervangen van de lamp meer dan de elektriciteit

om de berekening te maken, welk kenmerk van deze lamp? vermogen? prijs?
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 28/08/13, 18:21

chatelot16 schreef:wat elektronica doodt is vocht


vooral de kostensnijder die 5c redt door een 105 ° C-consensor te vervangen door een Chinese 85 ° C ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/02/14, 20:30

Binnenkort 7 anderhalf en een winter meer ... de lamp staat altijd aan ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Lange levensduur test van een Sirius led-lamp




par Christophe » 30/03/16, 21:14

Dat is de gloeilamp die de geest gaat geven na bijna 9 anderhalf jaar is ongeveer 80 000 h draait continu en dit geldt bij alle weersomstandigheden (Buiten toepast) en enkele blikseminslagen die andere schade aangericht hebben in het huis ...

Het is niet 100% HS, maar het lichtvermogen is erg laag (20% -30% van het oorspronkelijke vermogen voor het oog) ... het maakt een "flits" van helderheid bij ontsteking (wat lijkt komen overeen met de juiste werking) en dan neemt de helderheid af.

De LED's zijn, denk ik, nog steeds in orde, maar de interne transformator moet beperkt zijn in spanning en / of stroom ... waarschijnlijk een component HS (condensator?)

Denk je dat een autopsie nodig is? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Lange levensduur test van een Sirius led-lamp




par Obamot » 30/03/16, 22:32

wauw !! mooie prestaties.
Veranderen van de condos zou interessant zijn op het informatieve niveau! En het is niet moeilijk om te doen. Het heeft alle symptomen, niet?
Omdat het 5,2W nieuw gebruikte (dat je had gemeten met de wattmeter, zou het misschien ook interessant zijn om de conso te controleren?) ...

Maar heb je eindelijk een timer gezet of niet? Omdat ik graag op dit punt had willen terugkomen, waarvan het doel zou zijn geweest om zoveel mogelijk een LED-lamp te martelen (dat zal Janic antwoorden). Het is heel eenvoudig te definiëren in extreme omstandigheden (minder in de meeste gevallen), als de LED erg heet is en het circuit dichtbij is, zouden eerst de lassen zijn geweest die zouden breken, daar is het relatief eenvoudig in te schatten, het zou nodig zijn geweest een vertraging die de temperatuurstijging / -daling iets overschrijdt (expansie-intrekking) rekening houdend met de maximale buitentemperatuur (zomer). Daar hangt het van af waar het circuit is geplaatst en het vermogen van de LED, maar om het goed te verwarmen (en te "hopen" op een destructieve uitbreiding), heb je Cree LED's nodig die opwarmen tot 80 ° C en het circuit dicht genoeg bij elkaar ... Het is vrij zeldzaam en duur!

Ik denk dat voor de rest, deze tijd voldoende is voor de andere componenten (halfgeleiders, weerstanden, condos enz.) Omdat er een power-shock is die telt ...!

Maar als het gaat om het testen van de LED's stricto sensu, is het nutteloos. Het zijn niet zij die het eerst zouden slaan (gegevens tussen 30'000 en 50'000 uur, daar wordt het met bijna een derde overschreden), maar het zijn eerder de elektronische componenten. En in dit geval, tijdens een storing, zouden we kunnen overwegen dat de LED's niet de uitdaging van hun levensduur aankunnen, wat een verkeerde conclusie zou zijn door beest-paralogisme ...

Wat dat logisch maakt (en als ik me niet vergis ...) zou ik dat niet doen PAS stelde voor om timer voor testen te zetten!

(En het doen van twee afzonderlijke tests, de een met en de ander zonder, zou weinig nut hebben en naar mijn bescheiden mening, vanaf het moment dat we al weten welke van de twee als eerste statistisch gesproken zou breken, maar wat Ik zeg het wel ...).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 42-gasten