Standby-verbruik van een inductiekookplaat?

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 28/02/12, 12:52

Rebus schreef:Het detectiesysteem van inductie is nog steeds actief als merkwaardig als we een pan, plaat eraf er gebeurt niets.
Maar als je een object vraagt, doekservet plaat begint te piepen!


Vreemd gezien het feit dat het "elk object" doorlaatbaar is voor het veld!

Kan worden gekoppeld aan een lichtgevoelige sensor?

Wat is het doel van dit alarm?

Dit bevestigt in ieder geval de hypothese van de "veiligheidswacht" en dat een klein veld permanent wordt onderhouden (25W, tot op de dichtstbijzijnde cos phi, daar is het niet enorm voor)...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 28/02/12, 14:21

Gaston schreef:
Christophe schreef:
indy49 schreef:Een ander ding: op een moment dat zij twijfelt aan GSM-antennes en mobiele telefoons (die 2W uitstoten), zou ik meer dan twijfelachtig zijn om een ​​plaat Inductie, dat is heel verslavend in KW te kopen! :onheil:

Dit is slechts mijn mening, maar ik hang mezelf! : Cheesy:
+1
GSM maakt gebruik van een elektromagnetische golf, terwijl de plaat maakt gebruik van een oscillerend magnetisch veld. Bovendien is het niet helemaal hetzelfde frequentiebanden ...

Niet dezelfde frequentiebanden, dat klopt, maar de gevaren van magnetische velden zijn bekend:

http://www.labelvie.com/pages/environnement/champs_electro.htm a écrit :Het onderzoek van FEYCHTING & ALHBOM van het Karolinska Instituut in Stockholm betreft een bevolking van 436 mensen die tussen 000 en 300 op minder dan 1960 meter van een hoogspanningslijn woonden. Dit onderzoek concludeert met een proportionele toename van het risico op leukemie bij kinderen jonger dan 1985, afhankelijk van de intensiteit van het magnetische veld waaraan ze worden blootgesteld:
- bij een gemiddelde blootstelling van meer dan 1 mG is het relatieve risico 2,0 keer zo groot.
- bij een gemiddelde blootstelling van meer dan 2 mG is het relatieve risico 2,7 keer zo groot.
- voor een gemiddelde blootstelling van meer dan 3 mG is het relatieve risico 3,8.


Gaston schreef:Dat betekent niet dat er geen effect, maar de vergelijking is niet relevant.

Ik wilde het verschil in orde van grootte (verhouding 1000!) benadrukken tussen het vermogen van een mobiele telefoon en dat van inductiekookplaten.

Gaston schreef:Dat gezegd, als we een pan must plek op het bord zodat het begint de pan dient als een scherm en absorberen de overgrote meerderheid van het magnetisch veld.

De pan absorbeert de energie die hij ontvangt omdat hij dicht bij het veld staat.
Als we voor de inductiekookplaat staan ​​(om te mixen wat er in de pan zit), absorbeert ons lichaam ook een deel van de energie: typisch zijn de geslachtsdelen precies op de juiste hoogte om het hoofd vol...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 28/02/12, 14:28

Christophe schreef:Ik herinner me net dat ik een extra (inductieplaat) had gekocht net voor het testen ... ik ooit heb gedaan!

Dit is een kans ... Ik moet haar vinden ... en ik zal kijken of ik een consistente pan te vinden!

Het zou zeker interessant zijn!

Ter herinnering, een van de pro-inductieargumenten is om te zeggen dat ongeacht de grootte van de pan, het werkt!
Dit betekent dat het veld over het algemeen niet volledig door de pan wordt bedekt. En dan is de enige manier om een ​​veld te hebben dat relatief gefocust is, de pan in het midden van een solenoïde te plaatsen. Aangezien inductiekookplaten geen ovens zijn, is dit niet het geval. Het veld is dus overal geblokkeerd.

Christophe schreef:Vitro keramische zendt ook een veld ...

Zeker, maar in het geval van glaskeramiek probeert de fabrikant het magnetische veld te minimaliseren om een ​​maximum aan warmte terug te winnen.
Integendeel, in het geval van inductie probeert de fabrikant het veld te maximaliseren om er zeker van te zijn dat alle energie wordt besteed aan het magnetiseren van wat rondslingert.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Projéthée
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 30/10/08, 17:53




par Projéthée » 28/02/12, 18:50

Hallo,
toen ik 100W las, schrok ik ervan. Omdat mijn keuken in aanbouw is, noch een noch twee, graaf ik mijn magnifieke vermogensmeter (een silverCrest) op en haast me naar het stopcontact.
Resultaat ; 3,4W op een inductiekookplaat van Carrouf.
Het piept ook wanneer bepaalde objecten worden gedetecteerd. Het zou me niet verbazen als het een capacitief systeem was.

Als het kan geruststellen.
0 x
Rebus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/02/12, 08:47




par Rebus » 28/02/12, 18:58

Bonsoir,

Bedankt voor de meting, 3,4W is al acceptabeler.

Ik bevestig dat het voor mij 100 Watt is ... 24 uur / 24 uur ... voor niets.

Zodra ik kan, controleer ik mijn fase / nulleider-bedrading tot aan het elektrische paneel.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 29/02/12, 08:45

Hetzelfde, na verificatie zit ik op ~ 5W.
Denkt u dat de omkering van fase/neutraal een impact kan hebben?
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Rebus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 20/02/12, 08:47




par Rebus » 29/02/12, 09:04

Hallo,

Ik weet het eigenlijk niet, maar het is een controle om te doen.
Daarna is alleen het ontwerp van de plaat de schuld en als dat het is, zal ik een contactor op het bord plaatsen die wordt geactiveerd door een schakelaar op afstand om dit onnodige verbruik buiten gebruiksperioden af ​​te sluiten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 29/02/12, 10:52

Rebus schreef:Ik bevestig dat het voor mij 100 Watt is ... 24 uur / 24 uur ... voor niets.
Heb je de elektriciteitsmeter gecontroleerd? :?

De meting van dit apparaat in stand-by met de Ecowatt is ongetwijfeld zeer bevooroordeeld (zoals Christophe zei, dit is niet de belangrijkste toepassing).
0 x
pinda
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 30/03/15, 12:37




par pinda » 30/03/15, 14:05

ik graaf op...

Ik heb net een keukenhulptafel gekocht (high-end whirlpool).
Ik heb ook een consometer die me een verbruik van 100W in rust vertelt (OWL CM160)!
De inductiekookplaat die ik eerder had, dat was een bosch, was rond de 60W.

Ik belde de klantenservice van Whirpool, die me meteen bevestigde dat ze volgens de norm een ​​verbruik van minder dan 1 W/h moeten hebben bij stilstand.

Om dat allemaal te controleren, ging ik naar de EDF-meter en vergeleek deze met de consometer. Hier zijn de resultaten:

Plaat doorgesneden bij stroomonderbreker:
Consometer: 306 (VA?W?)
Elektriciteitsmeter, direct verbruik: 1A, 320VA, 270W

Plaat aangesloten op de stroomonderbreker, maar uitgeschakeld:
Consometer: 403 (VA?W?)
Elektriciteitsmeter, direct verbruik: 2A, 390VA, 270W

Conclusie, mijn consometer moet VA aangeven, en de after-sales service van Whirpool moet waar zijn!

Aan de andere kant weet ik niet of de teller van 10 naar 10 gaat of van 5 naar 5, of iets anders? Omdat als ik het aanzet, het zeker 271w zou aangeven; maar dat zou niet moeten kunnen.

Hier ben ik gerustgesteld, en als het anderen kan geruststellen!
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 30/03/15, 14:25

Kun je het type vermogen dat op je "consometer" wordt weergegeven niet veranderen?
Op de mijne kan ik (onder andere) de VA en de W weergeven.

Aan de kant van de EDF-meter gaat het in theorie van 10 naar 10, maar ik heb al problemen gehad van het type:
- Ik sluit een 20W-apparaat aan
=> Er verandert niets aan de teller.
- Ik sluit een 10W-apparaat aan
=> Hop, we springen van 30W...

Dus precisie van de EDF-meter vrij relatief...

(Ik specificeer dat het van de meters afhangt: in een oud appartement was de meter echt nauwkeurig tot op 10W.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 37-gasten