Een econologisch "laboratorium": wat is het?

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 25/11/06, 13:13

Christophe schreef:Nieuwe apparatuur nodig: timer voor uitgebreide tests aan/uit...


Leuk idee vooral omdat je een dubbele test gaat doen, de lampen, maar ook de timer, vraag wie het eerst opgeeft?

Ik ga proberen dezelfde test uit te voeren, behalve de Sirius, de witte is momenteel in gebruik en de oranje wordt gedemonteerd : Oops:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/11/06, 19:04

Naar mijn mening zou het in je materiaal moeten staan:

relatief nauwkeurige wisselampèremeter, wat iets zeldzamer is dan een multimeter: het probleem is de verwarming van de shunt.

relatief nauwkeurige luxmeter bij weinig licht (bereik 10 tot 200 lux)

standaard lichtbron
standaard ladingen
standaard spanningsbron
AC-spanningsregelaar

het probleem is in feite de reproduceerbaarheid van de resultaten: als u vandaag een lamp test, moet u er zeker van zijn dat wanneer u over twee jaar een andere lamp opnieuw test, de metingen betrouwbaar zullen zijn, omdat u sindsdien mogelijk uw ampèremeter kapot heeft gemaakt en er variaties kunnen optreden. verandering in de orde van 2 tot 5%, vooral bij afwisselend.
Samenvattend moet u uw apparaten controleren voordat u metingen uitvoert.

je kunt bij handelaren in elektronische componenten (sorry, ik ken de isolatiegraad van jouw diepe Ardennen) vrij gemakkelijk een multimeter verkrijgen uitgerust met een RS232-aansluiting, deze kost ongeveer 80 euro

een andere grote moeilijkheid is het meten van de lichtstroom: kortom, hoe lampen te vergelijken die niet dezelfde lichtconcentratie hebben, en hier geef ik toe dat ik vastzit....
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 25/11/06, 20:23

elephant schreef:
een andere grote moeilijkheid is het meten van de lichtstroom: kortom, hoe lampen te vergelijken die niet dezelfde lichtconcentratie hebben, en hier geef ik toe dat ik vastzit....


we kunnen meten met een luxmeter, op 1 meter vanuit verschillende hoeken.
Het kan bijvoorbeeld lijken op een stralingsdiagram van een antenne.
En neem dan een gemiddelde.
En classificeer op type: spotlight, lamp, compacte fluorescentiespoel... enz.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/11/06, 20:48

delnoram schreef: Amber wordt ontmanteld : Oops:


KOI? Vernietigt u milieuvriendelijke gloeilampen? pfff!

Anders zou het voor de AAN/UIT-test goed zijn als we het eens konden worden over het protocol...nou vooral over de AAN- en UIT-duur...

Persoonlijk denk ik dat 3 minuten AAN en 1 minuut UIT een goed compromis is....Wat denk jij?

Voor dit essay zou een nieuw onderwerp moeten worden aangemaakt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/11/06, 20:52

elephant schreef:Sorry, ik ken de mate van isolatie van jouw diepe Ardennen niet


Eh, dat verandert niet veel met online verkopen...

elephant schreef:een andere grote moeilijkheid is het meten van de lichtstroom: kortom, hoe lampen te vergelijken die niet dezelfde lichtconcentratie hebben, en hier geef ik toe dat ik vastzit....


Nou, daarom heb je een van beide nodig:
1) metingen uitvoeren op verschillende punten (zie metingen gedaan door Delnoram en mij aan compacte fluorescentielampen en LED's)
2) maak een geheel met spiegels die de lichtstromen op één punt concentreren...

Ik geef toe dat ik veel de voorkeur geef aan methode 1) : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 25/11/06, 20:57

Christophe schreef:
delnoram schreef: Amber wordt ontmanteld : Oops:


KOI? Vernietigt u milieuvriendelijke gloeilampen? pfff!

Anders zou het voor de AAN/UIT-test goed zijn als we het eens konden worden over het protocol...nou vooral over de AAN- en UIT-duur...

Persoonlijk denk ik dat 3 minuten AAN en 1 minuut UIT een goed compromis is....Wat denk jij?

Voor dit essay zou een nieuw onderwerp moeten worden aangemaakt...


Ik denk dat jij beter weet dan ik waartoe de programmeur in staat is, de mijne was gepland voor de winter en die is er nog niet.
Met 3 minuten aan kan de lamp opwarmen, met 1 minuut uit kan de gloeidraad afkoelen
Ook al is het voor deze test niet echt nodig om de lamp te verwarmen, aangezien de gloeidraden het zwakke punt van de lampen zijn, komen de elektronische componenten van het geheel (halfgeleiders) op de tweede plaats.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/11/06, 21:17

Eh voor de fluorescentie. Ik weet niet of het de buis of de elektronica is die het meest gevoelig is!

En je hebt sowieso een cyclus nodig die representatief is voor het huidige gebruik: 3 en 1 minuut zijn daarvoor een goed compromis...

Ik heb een onderwerp gemaakt dat aan dit essay is gewijd:
https://www.econologie.com/forums/test-de-cy ... t2672.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/12/06, 17:54

Een sub maken forum bedoeld voor het laboratorium en onze verschillende experimenten.

https://www.econologie.com/forums/le-laborat ... -vf63.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 06/12/06, 21:11

[modus begrijpt alles verkeerd=aan]
Geweldig idee van het overlijdenslaboratorium om de levensduur van de lampen te zien.
[modus begrijpt alles verkeerd=uit]

Ja dat weet ik -1 : Mrgreen:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
prijs
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/02/09, 09:56

Algerije laboratoria - Studies en lay-out




par prijs » 23/02/09, 09:58

bezoek http://www.labdreco.org of :pijl: http://www.tripodemobilier.com laboratorium voor economisch en milieurecht. materialen Studies en laboratoriumindeling.
: Arrowl:
0 x

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 40-gasten