De industriële veroudering, geschiedenis van het bedrog

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Gebe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 361
Inschrijving: 08/08/09, 20:02
x 65




par Gebe » 04/08/10, 23:10

sen-no-sen schreef:De auto heeft een bijzondere status, het is de uitzondering die de regel bevestigt.

Blijkbaar niet voor kistinie

kistinie schreef:Ik heb 200.000 km afgelegd met mijn 403-plaat zonder iets te veranderen behalve een paar starter-koolstof- en oliefilters om de 15.000, betrouwbaarheid van auto's is al lang bekend


Het wiel ook, maar sinds we het kogellager hebben uitgevonden vervelen we ons minder..
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 05/08/10, 09:25

GEBE schreef:
kistinie schreef:Ik heb 200.000 km afgelegd met mijn 403-plaat zonder iets te veranderen behalve een paar starter-koolstof- en oliefilters om de 15.000, betrouwbaarheid van auto's is al lang bekend




Dat zou me verbazen: ik heb een vriend van een wijnmaker die een 404-benzinebak heeft, de lijst met kleine gewijzigde onderdelen is erg lang en in ieder geval heb ik nog nooit een klassieke auto met ontsteking zonder problemen zien werken op meer dan 30 km sinds de brekers en de condensator houden niet veel meer vast ...
0 x
kistinie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 16/11/09, 09:18




par kistinie » 05/08/10, 10:13

Als ik bevestig, en tot mijn grote verbazing bovendien.
Stroomonderbreker en condensator maar één keer, het wiel van de brug elke 30.000... Indrukwekkende betrouwbaarheid, alleen de 9/10 liter per honderd waren problematisch. En hij rijdt nog steeds met zijn nieuwe eigenaar.

Het is duidelijk dat automechanica intrinsiek betrouwbaarder is, maar duurzaamheid hangt niet alleen van dit criterium af.

De prijs en beschikbaarheid van reserveonderdelen is een andere.

Veroudering zonder gebruik (voor de goede orde, de gemiddelde jaarlijkse kilometerstand in Frankrijk is 14000 km) is een andere, bijvoorbeeld hoe een kogelgewricht of een niet-smeerbaar lager zich gedraagt ​​bij stilstand, hoe afdichtingen en kunststoffen verouderen.

Ik vind het erg moeilijk om te geloven in de deugdzame auto-uitzondering. Trouwens, hoe de premie voor sloop te begrijpen die wordt verhoogd door fabrikanten zoals Renault, voor voertuigen van 8 tot 10 jaar oud?

Over het natuurlijk kapitalisme zijn de basisbegrippen dat het niet respecteren van de natuurlijke hulpbronnen, de werknemers en een ethiek met betrekking tot het product neerkomt op het liquideren van het kapitaal. Het lijkt gewoon goed.
0 x
----------------------------------------------

Think global act lokale ...
et
Weet goed, dat is niet emmerdée!

-----------------------------------------------
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 05/08/10, 10:31

kistinie schreef:Trouwens, hoe de premie voor sloop te begrijpen die wordt verhoogd door fabrikanten zoals Renault, voor voertuigen van 8 tot 10 jaar oud?

Onafhankelijk van betrouwbaarheid. Puur marketing.
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/08/10, 11:41

de oude auto heeft minder dan 100 km gereden omdat er geen miljoen op de teller stond: ernstige fout

Ik kocht verschillende gebruikte citroen g's die 80 km hadden en die heel goed werkten ... maar toen ik GSA's kocht in ongeveer dezelfde staat hadden ze 000 km en ik heb ze behoorlijk lang gebruikt: ik heb er genoeg in de tuin die ik stopte bij 180 nog steeds in werkende staat maar verrot van de roest

Ik denk dat het volkomen verkeerd is om te geloven dat oude auto's dood waren bij 100 km

merk op dat bij al mijn GSA's de elektronische ontsteking kapot was en we werkten veel beter met de breaker-ontsteking van de vorige GS's, en nog steeds niet de cassette-ontsteking die waardeloos was, maar de veel degelijkere ducelier-ontstekers: dezelfde ontsteker wordt daarom gebruikt op minstens 5 GS of GSA

deze auto is geen goed voorbeeld omdat ik veel kleine mankementen had, maar altijd gemakkelijk te repareren met de middelen die voorhanden waren
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/08/10, 15:35

GEBE schreef:Toen kwam "forse" 504, R21


Het valt niet te ontkennen dat nieuwe voertuigen minder kapot gaan, ze hebben onvermijdelijk minder kilometers op de teller... : Cheesy:

Zonder te lachen, de vraag is niet zozeer de betrouwbaarheid als wel het feit dat je nu verplicht bent om door je monteur te gaan om te repareren.

Persoonlijk had ik de term geplande veroudering ontdekt met de Renault Nevada 21 van een vriend, die het koppelingsherinneringsmechanisme had in ... nylon :schok:

En praat me niet over de Renault 20's die een distributieriem hadden in plaats van een ketting, zoals bij de Renault 30's... Het ontwerp van de motor betekende dat als de riem sprong, de motor defect was...

Sindsdien heeft Renault verdere "vooruitgang" geboekt, want in de statistieken met betrekking tot de winsten die worden gemaakt op defecten buiten de garantie, zijn ze kampioen in alle categorieën.

Aan de andere kant, om de gogo's aan te trekken, zouden hun instapmodellen zoals Clio bovenaan de ranglijst staan, wat betreft betrouwbaarheid. Dus ze "weten hoe". Je vraagt ​​je af of we Nissan in de toekomst nog kunnen vertrouwen, aangezien ze het merk hebben gekocht...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/08/10, 16:04

oiseautempete schreef:Dus uw kritiek op "door de fabrikant veroorzaakte" veroudering is niet van toepassing op zeer technische producten, maar op veel meer basale dingen...

Uh nee. Wie herinnert zich sommige ram-stick-vergrendelingsapparaten die in stukken waaiden wanneer je de geheugengrootte wilde vergroten? Zoals hierboven, is het gebruik van een distributieriem (in plaats van een distributieketting) een vrijwillige ontwerphandeling met geprogrammeerde vernietiging, aangezien het voldoende zou zijn om de speling te hebben die goed gaat aan de klepzijde, om niet de hele motor te verknoeien... De "reflex" digitale fotosensoren en "Vierde/Derde" die zich niet in een afgesloten omgeving bevinden en die voortdurend moeten worden ingegrepen om stof van de lichtgevoelige kant te verwijderen, met het risico deze op de lange termijn te beschadigen... Harde schijven van computers, die bekend stonden om hun onfeilbare betrouwbaarheid en lange levensduur, maar waarvan we na verloop van tijd beseften dat dit niet het geval was, dachten we toen dat het voldoende zou zijn om de gegevens erop te zetten en ze niet langer te gebruiken. We realiseerden ons toen dat ze dat niet waren en dat ze nog sneller zouden kunnen verslijten als we ze niet zouden gebruiken...
Kortom, overal waar onderdelen zijn berekend die te riskant zijn in verhouding tot de beperkingen die ze zouden moeten ondergaan... Uiteindelijk is dit de regel op veel gebieden. En ik ben niet de enige die het opmerkt.

oiseautempete schreef:Koste wat het kost "opwaartse compatibiliteit" willen, is een zeer aanzienlijk obstakel voor vooruitgang

Vooruitgang voor wie? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

oiseautempete schreef:Microsoft is hier bovendien het eerste slachtoffer van en slaagt er bijvoorbeeld niet in om van het ultra verouderde "IE6" af te komen, wat een doorn in het oog is... als Microsoft ten koste van alles de logica van compatibiliteit zou volgen, zouden we nog steeds MS DOS/16 bits gebruiken in plaats van Win7 64 bits dat de nieuwe referentie wordt...

Wat een lach! Als Microsoft niet in staat is Seven op te leggen in de professionele wereld, is dat omdat gebruikers het niet willen. Elke keer zijn ze gedwongen om de deadline voor het verlaten van NT uit te stellen.

Objectgeoriënteerd programmeren moest ons uit deze problemen halen. Wel is duidelijk dat het om een ​​monumentale mislukking gaat (maar dat verbaast niemand).
Er is zelfs geen achterwaartse compatibiliteit in de printerdrivers... Of zelfs in de leesformaten voor bestanden...
IT is het voorkeursgebied van "geplande veroudering". Het is de jungle! Trouwens, het is waarschijnlijk niet nodig om het te "programmeren", het gebeurt gewoon in de loop van de tijd, laat het gewoon gebeuren ... (lol) :onheil:

Daarom moeten we ons krachtig verzetten tegen de "Cloud computing", wiens doel het is om ons te dwingen onszelf de programma's te ontnemen, aangezien het laden van hun code zal worden gedaan door het netwerk... We gaan dan verder met "gebruikslicentie op basis van beschikbaarheid". Als de majors dat zouden kunnen opleggen, zou het daarna onmogelijk zijn om een ​​oude pc te kopen om er oude programma's op te draaien, aangezien deze niet meer via het netwerk beschikbaar zouden zijn! Om nog maar te zwijgen van het feit dat met dit systeem uw gegevens niet langer bij u zouden blijven... We zouden dus "het totaal" hebben in één verenigde wereld: "ingebouwde veroudering" et "grote broer" op alle verdiepingen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 05/08/10, 17:18

obamot schriftelijk:

We zouden dus "het hele ding" in één wereld hebben: "ingebouwde veroudering" en "grote broer" op alle verdiepingen ...


Helemaal mee eens, dit is de oprichting van de controlemaatschappij :pijl:€ € €!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 05/08/10, 19:15

Obamot schreef:Uh nee. Wie herinnert zich nog enkele RAM-geheugenstickvergrendelingen die als een gek explodeerden toen je de geheugengrootte wilde vergroten? Net als hierboven is het gebruik van een distributieriem (in plaats van een distributieketting) een opzettelijke daad van een geprogrammeerd vernietigingsontwerp, omdat het voldoende zou zijn om de speling te hebben die goed gaat aan de klepzijde, niet om alles te verknoeien. motor...
Computer harde schijven, die bekend stonden als zeer solide en een lange levensduur

Wat een lach! Als Microsoft niet in staat is Seven op te leggen in de professionele wereld, is dat omdat gebruikers het niet willen. Elke keer zijn ze gedwongen om de deadline voor het verlaten van NT uit te stellen.

Er is zelfs geen achterwaartse compatibiliteit in de printerdrivers ...


Ik doe computerwetenschap sinds de release van DOS 6.2 en heb nog nooit een geheugenstickvergrendeling gehad en toch ben ik een grote hacker ... : Lol:
De distributieriem is geen vooruitgang die ik je geef, alleen gekozen door de fabrikanten omdat het goedkoper is ... Maar een distributieketting is ook geen wondermiddel omdat de ketting breekt en vooral van spanners waren legio, zelfs vandaag ... de cascade van rondsels is de beste, maar de kosten ... op een 2cv was het het geval, maar het is een afgeplatte flat die het probleem vereenvoudigt
Nee, op een atmosferische motor kunnen we de klepspeling niet diep genoeg maken om breuk te voorkomen op een moderne motor (dakcilinderkop), anders zou de compressie onvoldoende zijn: ter herinnering, we gingen van 8 of 9/1 naar 10 naar 13.5. 'op 1 / 2 ... aan de andere kant is er op een supercharged benzine meer marge, maar niet op een diesel die XNUMXx meer compressie heeft ... De enige motoren die wel eens uitvallen bij een kapotte riem of ketting zijn met verticale kleppen (platte koppen) en nog steeds alleen op motoren met lage stuwkracht (lage lift)
Computer harde schijven ..., ik gebruik professionele harde schijven die zeer efficiënt en extreem betrouwbaar zijn, maar veel duurder dan gewone ... (zie momenteel de WD
Velociraptor ...)
Ik heb je niet verteld over win 7, die heel goed werkt, bedankt, maar over IE6 waarvan Microsoft graag af wil omdat het veel beveiligingsproblemen met zich meebrengt ...
Win NT4 en XP pro worden nog steeds niet slecht gebruikt door bedrijven vanwege professionele software die soms niet compatibel is met Vista / Win7, maar dit is alleen te wijten aan de incompetentie van de programmeurs van deze software omdat ik zeer oude programma's heb die werken perfect onder Win7 en Vista ... inclusief MS DOS-programma's (met een emulator) ...
Wanneer moet u stuurprogramma's afdrukken ... de meeste printers gaan niet langer dan 3-4 jaar mee (en na 5 jaar kunnen we de cartridges niet meer vinden ...), dan is de compatibiliteit van oude modellen tape ... maar het lukte me om een ​​oude Agfa USB-scanner onder Win Vista te laten werken en het werkt zelfs nog beter dan de originele driver (de laatste was Win2000-compatibel ...).
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 05/08/10, 19:27

chatelot16 schreef:
merk op dat bij al mijn GSA's de elektronische ontsteking kapot was en we werkten veel beter met de breaker-ontsteking van de vorige GS's, en nog steeds niet de cassette-ontsteking die waardeloos was, maar de veel degelijkere ducelier-ontstekers: dezelfde ontsteker wordt daarom gebruikt op minstens 5 GS of GSA



De elektronische ontstekingen van die tijd waren Thomson, hetzelfde op de Visa, een geavanceerd kaartsysteem maar onbetrouwbare sensoren ... de andere fabrikanten gebruikten mechanische verdelers met een hall-effectsysteem in plaats van schakelaars, die eenvoudiger, minder nauwkeurig, maar veel betrouwbaarder waren ... Ik voorzag mijn CX1980 uit 2000 in 1976 met een aanpasbare elektronische ontstekingseenheid (deze werd destijds algemeen verkocht): deze eenheid ging achtereenvolgens in 3 auto's gedurende 20 jaar zonder enige storing ... hoe ik een andere ervaring heb ... in de 2cv club waarvan ik een paar leden ken, alle auto's zijn voorzien van aanpasbare elektronische ontstekingen = gemakkelijker starten, beter koppel bij lage toeren, lager brandstofverbruik, geen storingen op één na, veroorzaakt door een slecht bevestigde draad die door de ventilator is doorgesneden : Lol:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten