De VN en internetcontrole: RTI, ITU, censuur ...

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2

De VN en internetcontrole: RTI, ITU, censuur ...




par bidouille23 » 11/12/12, 18:45

Bonsoir,


http://www.avaaz.org/fr/fr_touche_pas_a ... ab&v=20044


heeft iemand hiervan gehoord?

Op dit moment wordt in Dubai een VN-conferentie gehouden, maar autoritaire regimes proberen via een bindend internationaal verdrag totale overheidscontrole over internet op te leggen. Als ze succesvol zijn, kan internet minder open, duurder en trager worden. We hebben maar twee dagen om ze te stoppen.

Sinds de oprichting is het internet een ongelooflijk instrument van meningsuiting en tegenmacht van de burger: het stelt ons in staat te discussiëren, onze ideeën uit te wisselen en druk uit te oefenen op politieke leiders op een ongekende schaal. Dit wordt eenvoudig uitgelegd: het internet wordt beheerst door zijn gebruikers en non-profitorganisaties, niet door overheden. Maar vandaag proberen landen als Rusland, China en de Verenigde Arabische Emiraten een belangrijk verdrag te herschrijven, de RTI (International Telecommunications Regulations). Het web zou dan worden voorgelegd aan regeringen en niet langer aan ons, zijn gebruikers. Tim Berners Lee, een van de "vaders" van internet, wees erop dat dit verdrag de censuur zou kunnen versterken en een einde zou kunnen maken aan onze privacy. Onze mobilisatie door middel van deze petitie versterkt degenen die tegen deze vertraging vechten.

We zijn er al in geslaagd om dit soort bedreigingen van onze vrijheden het hoofd te bieden. We kunnen dit opnieuw doen vóór de herziening van het verdrag. De oppositie organiseert zich. Teken deze petitie om te zeggen: "Handen van mijn internet af!" Stuur deze e-mail naar iedereen die je kent. Onze oproep gaat rechtstreeks naar alle afgevaardigden die de conferentie bijwonen.
facebook 21K Deel deze campagne op Facebook.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/12/12, 19:41

Als je bedenkt dat de internationale ambtenaren zelf vervalsingen maken en gebruiken vervalst met mails, officiële documenten en getuigenissen (ik heb namen, het is een schande).

En dat "Degenen die het weten, doen het vast" ...

Het kan je zachtjes aan het lachen maken! We kunnen zeggen dat het een actie is die in het begin positief lijkt, maar die aan het einde alleen maar tegenslagen oplevert in termen van de vrijheid om te communiceren wat men begrijpt. Ook al zijn er veel dingen die lang geleden hadden moeten gebeuren (zoals het terugtrekken van de Angelsaksen uit hun greep op strategische domeinnamen, wat de verantwoordelijkheid was van de VN, wetende dat dit de ITU die de ontwikkeling van internet heeft beheerd ...!)

Aan de andere kant van de medaille, als we de mate van corruptie van deze internationale organisaties zien (zaak Strauss Khan: meerdere recidivisten volgens sommigen Sneeuwwitje volgens anderen, dan heeft iedereen een besluit genomen, denk ik ... ) bewezen gevallen van verkrachting in Haïti en ander seksueel misbruik door de blauwhelmen (en ik houd de huidige gevallen stil, maar het dreigt van sterk naar storm te gaan ...).

De organisatie worstelt om haar imago te herstellen: vooral sindsdien "De VN is een beetje te betrokken bij oorlogshandelingen en niet genoeg voor vrede" zei tegen mij een beroemde dokter die ik had geïnterviewd in de buurt van de WGO, omdat het volgens mij het oorspronkelijke doel is.

De administratie heeft het "Zero Tolerance" -programma uitgeroepen, dus laten we de ambulance niet neerschieten, laten we afwachten wat er gebeurt (het is waar dat dit nogal bemoedigend is en dat we niet kunnen oordelen. een organisatie voor geïsoleerde gevallen ...).

Maar het betekent ook dat je je ogen GROOT open moet houden!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten