Welke vlieg prikt mij?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 21/11/11, 18:37

Ik heb het over "normale" vliegen
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 21/11/11, 18:59

Lejuste, het inra-artikel spreekt van "normale vliegen" ... nou ja, normaal sinds tenminste 1921 ... : Cheesy:

Iedereen heeft een wetenschappelijke verklaring waarom ze meer bijten tijdens onweer?
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 22/11/11, 07:30

Het is de koolstofvlieg:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Mouche_charbonneuse
het lijkt op de anderen, maar is iets kleiner
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 22/11/11, 07:59

Het is een soort vlieg die veel voorkomt op het platteland, in stallen, schaapskooien of stallen waar hij in overvloed de mest en uitwerpselen aantreft waar hij zijn eieren legt die coprofage larven zullen geven. Ze is nu beter bekend onder de naam stabiele vlieg (wat ook haar Engelse naam is),

Alstublieft! er is een schaapskooi op 50m van mijn huis. (en er zijn niet een paar hopen mest)
Ik heb mijn antwoord en de wiki-foto komt overeen.
Bedankt aan jullie allemaal.
:D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 22/11/11, 11:34

Grappig, je lijkt de prachtige verzameling bijtende "vliegen" te ontdekken die vaak worden genoemd paardenvliegen of rundervliegen en dat er geen tijd is om hun exacte exacte naam te bepalen, in de prachtige collectie mogelijk, de tijd om ze snel plat te maken voordat ze bijten:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Taon
een mooie en gevarieerde collectie:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Mouche
http://fr.wikipedia.org/wiki/Mouche_charbonneuse

Een van hun karakteristieken is dat de paardenvliegen er lang over doen om te bijten door ze te voelen landen, wat tijd geeft om ze te doden en ze zijn een beetje langzamer dan gewone vliegen !!

Ik herinner het me als een kind; wolken vielen aan in de Pyreneeën en er was interesse om te rennen !!

Er zijn overal waar de natuur intact is, niet volgepropt met insecticiden !!

Lang leve pittige ecologie !!!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 22/11/11, 13:25

Grappig, je lijkt de prachtige collectie bijtende "vliegen" te ontdekken die vaak dazen of ossevliegen worden genoemd en dat we geen tijd hebben om hun exacte naam te bepalen, in de mooie collectie mogelijk de tijd om Maak ze snel plat voordat ze steken:

Nee DD, ik weet wat een paardenvlieg is, het doet heel, heel erg pijn, hier is het niet het geval. Ze bijten, het kietelt een beetje, dat is alles.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
CRICRI62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/05/14, 19:07




par CRICRI62 » 06/05/14, 19:24

Hallo,
Ik ben nieuw op deze site.
vanmorgen beet een vlieg me in mijn badkamer, onder de douche !!!
dit is niet de eerste keer dat dit ons is overkomen, maar ik zou graag willen weten welke vlieg het is en waarom in de badkamer!
ondanks al mijn onderzoek vind ik niet hetzelfde !! het is niet de smerige vlieg! en degene die mij op een pijl op het achterste prikte: p Ik vond zoiets op het net niet
de beet heeft ongeveer hetzelfde effect als die van de mug! hetzelfde resultaat (grote jeukende knop en kalmeert met azijnapplicatie)
Ik heb je foto's geplaatst, maar sorry voor de kwaliteit. Ik ben niet uitgerust om prachtige foto's te maken! Ik heb een brug en dit is wat het voor mij het beste doet in macro, ik hield de vlieg als je andere foto's wilt, als je me kunt adviseren om ze te maken.

bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 06/05/14, 21:30

Kan een zwart paard zijn?
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
CRICRI62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/05/14, 19:07




par CRICRI62 » 06/05/14, 21:33

zo klein als een vlieg? Ik ga kijken op het net

dank u voor uw antwoord
0 x
CRICRI62
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/05/14, 19:07




par CRICRI62 » 06/05/14, 21:51

Ik blijf perplex, maar als er kleintjes zijn zoals vliegen, dan is het inderdaad nog meer mogelijk dat we op het platteland wonen en dat we een pony hebben. Meestal hebben we dazen, maar de "commons" zijn altijd groter en grijsachtig! en we hadden nooit in het huis van degenen daar! en meestal hebben we er geen last van als onze pony aan het grazen is, wat op dit moment wel het geval is.
bovendien is het niet de eerste keer dat we last hebben van dit soort vliegen, maar tot nu toe waren het hoogstens kleine knijpt, maar vandaag heeft het me goed gebeten deze! Ik vind mezelf met een grote knop die ik nog steeds vanavond voel.
Ik was verrast om een ​​pijl te zien (we kunnen het zien op de foto's)

Ik zou morgen mooiere foto's maken als dat mogelijk is, omdat het momenteel regent!
dank u voor uw hulp
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten