Wat ons het meeste zorgen baart: de ecocrisis of het milieu

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Canares
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 26/11/08, 11:14

Wat ons het meeste zorgen baart: de ecocrisis of het milieu




par Canares » 20/02/09, 14:02

Volgens een onderzoek dat LH2 in opdracht van de Franse Commissie voor Milieu en Duurzame Ontwikkeling heeft uitgevoerd, maken de Fransen zich minder zorgen over de economie die alle kanten op gaat, dan wel over de risico's die aan het milieu verbonden zijn. Het is goed dat mensen zich bewust zijn van de omvang van het probleem, maar het is tegenstrijdig om te zien dat veel mensen nog steeds niets doen om de situatie te verbeteren. Het is goed om je zorgen te maken, maar dan moet je misschien actie ondernemen. je hoeft maar een wandeling door onze straten te maken om te zien dat er nog veel werk te doen is aan het gedrag van mensen.

Meer informatie over de studie van LH2:
http://www.developpementdurable.com/env ... ciere.html

En waar maakt u zich het meeste zorgen over: dat er geen cent meer over is of dat er geen schone lucht meer is om in te ademen?

(onder redactie van ex-acéo 20/02/09 17:25: titel herschreven)
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 20/02/09, 17:28

Geen cent meer hebben is minder ernstig dan geen schone lucht meer hebben.
Menselijke samenlevingen bestonden vóór de verschijning van geld. We kunnen andere ideeën ontwikkelen, ruilen, delen, vrijwilligerswerk.
Als het niet om schone lucht gaat, wonen velen van ons in grote steden waar schone lucht een relatief begrip is (index 5 voor de gemiddelde lucht in Marseille vandaag, vanwege PM10, dankzij diesels en verwarmingstoestellen).
Nu we al geen frisse lucht meer hebben, laten we proberen een paar cent te sparen om voor onszelf te zorgen...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
RealWheel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 205
Inschrijving: 04/07/09, 23:44
Plaats: Parijs

VERVUILING




par RealWheel » 05/07/09, 00:05

Natuurlijk moeten we ons zorgen maken over de vervuiling die door deze waardeloze beschaving wordt veroorzaakt.

De man is de zin van zijn leven volledig vergeten. In Papoea leven de stammen in de bossen met weinig.

Degenen die veel geld verdienen in onze bedrijven vinden het heerlijk om banen uit te besteden aan landen met lage arbeidskosten, waardoor de winsten en daarmee de toekomstige waarde van hun aandelenopties toenemen.

Vervolgens kopen ze producten die de planeet nog een beetje meer vervuilen en hun leven eindigen op enorme stortplaatsen.

Al deze leiders die deelnemen aan de vernietiging van de planeet zijn criminelen en ik overweeg mijn woorden.

Binnenkort heb je geen baan meer. De lucht en het water raken vervuild en je hebt geen geld meer voor behandeling.

Dit is de niet al te verre toekomst die wij voor jullie voorbereiden als jullie passieve schapen blijven.

De belastingen die u betaalt voor de studies van onze leidende technische scholen dienen geen duurzame ontwikkeling, maar integendeel de ontwikkeling van een heersende elite die totaal verstoken is van enig moreel besef.

De wereld stevent af op haar ondergang en niets kan deze catastrofe tegenhouden.

Wat het volledige smelten van het zee-ijs betreft, kunnen we nu op 2015 rekenen.

De jongere generaties bereiden zich voor op een zeer moeilijke toekomst.

Degenen die SUV's van 4 liter hebben die de lucht die ik inadem vervuilen, zullen de eersten moeten zijn die worden gelyncht.

Uiteraard werk ik nog steeds hard om technologieën te ontwikkelen die volledig milieuvriendelijk zijn, maar zonder publieke middelen!
0 x
Toen we ble om motoren te bouwen in overeenstemming met de echte wiel van de natuur zal zijn, zullen we energie te produceren in onbeperkte hoeveelheden. Nikola Tesla
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 05/07/09, 01:07

Hallo, je moet ingenieur en CEO niet verwarren, ze zijn niet helemaal hetzelfde.
Maar de twee maken deel uit van hetzelfde apparaat, waarvan het doel het produceren is (producten maar vooral geld).
(Ik sta op het punt mijn ingenieursdiploma te behalen; maar ik geef toe dat de energiekosten van iets dat uit mijn hoofd is gekomen, mij soms een ongemakkelijk gevoel geven. Maar anders niet het mijne, zal het een ander zijn. We zitten nog steeds in een massaproductie maatschappij)

Om de initiële vraag te beantwoorden: welke van deze twee motto's behoort tot het beleid van onze president? (in een geest die volledig representatief is voor de meeste regeringen ter wereld):
A- “Werk meer om meer te verdienen”
B- “Minder produceren om minder te vervuilen”

Antwoord?... Het is vrij duidelijk, toch?
0 x
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 05/07/09, 07:35

Vanuit een bepaald oogpunt ben ik blij dat deze crisis er is.
Dit kan het einde van een systeem betekenen. Wat zorgwekkend zou kunnen zijn, zijn de mogelijke vergissingen, maar in een andere zin kunnen we iets anders doen. Dit is een situatie die enige waakzaamheid vereist.

Laten we niet vergeten dat we tegelijkertijd met deze crisis met een olietekort kunnen kampen. Het kan nog grappiger.

Mensen geven meer om het milieu dan om de crisis, omdat het milieu concreet is. Crisis is slechts een gemoedstoestand, als je wilt.
Ik zou er zelfs aan willen toevoegen dat arm zijn in tijden van crisis gemakkelijker acceptabel is dan arm zijn in een zogenaamde welvarende samenleving.

Hoe dan ook, als ik het mij goed herinner waren de jaren 80 en 90 niet erg rooskleurig. We beginnen moe te worden, we zijn eraan gewend.

Sowieso heeft geld alleen de waarde die wij het willen geven en dat laatste hebben we te veel overschat.
0 x
RealWheel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 205
Inschrijving: 04/07/09, 23:44
Plaats: Parijs

DE ECONOMISCHE CRISIS OF HET MILIEU




par RealWheel » 05/07/09, 09:30

Deze economische crisis zal alleen maar voordelen hebben als alle economische spelers zich bewust worden van wat er moet veranderen.

We moeten daarom beginnen met het veranderen van de mentaliteit van bankiers en handelaars. Dan zal het nodig zijn om de speculatie, die in tijden van crisis op illegale wijze winsten probeert terug te vorderen die op korte termijn niet bestaan ​​(dagelijkse jojo op de prijzen), zwaar te belasten. Het volstaat om de frequentie van verkoopaankopen over een korte periode te belasten.

Omdat het dan nodig zal zijn om door dit uiterste heen te gaan, zal elke samenleving die geen duurzame goederen produceert (ik bedoel de milieukwaliteit in termen van recycling van het eindproduct, de levensduur van het product, de energie-efficiëntie en de specifieke kracht ervan), materiële prestaties (kwaliteit en kwantiteit van de gebruikte materialen, verbruik van water en vervuilende chemicaliën) zullen zwaar belast moeten worden. Elk product dat over een lange afstand moet worden vervoerd, moet worden belast volgens de macht van 2 van de afstand (laten we deze grote multinational vermijden die alternatoren in China produceert en ze vervolgens doorverkoopt in Duitsland).

Met andere woorden: elk bedrijf dat produceert om te produceren zal niet overleven, omdat zijn activiteiten niet winstgevend zullen zijn en de banken het niet zullen ondersteunen.

We moeten geld herinvesteren waar het het nuttigst is voor het milieu. Dus noch op het gebied van olie, noch op het gebied van kernenergie, maar op het gebied van technologieën die de 21e eeuw waardig zijn.

Laten we de echte macht teruggeven aan ingenieurs, die de afgelopen vijftien jaar zijn geconfisqueerd door onderdanige advocaten, financiers, managers en verkopers. Laten we de krediet- en financiële middelen herstellen voor al diegenen in dit land die met hun eigen middelen innoveren en ruïneuze patenten indienen.

Er zijn wetenschappers in dit land die te vol van zichzelf zijn, die duidelijke onwaarheden belijden en toch een zekere mate van eer krijgen: bijvoorbeeld Claude ALLEGRE.

Het zou redelijker zijn om te bedenken dat we nog steeds weinig weten over de buitengewone complexiteit van de natuur en dat alle machines die we tot nu toe hebben gebouwd zo onvolmaakt zijn dat ze geen enkele onderscheiding van de Schepper van dit universum kunnen ontvangen.

Ga aan de slag, jonge ingenieurs, en houd er voortdurend rekening mee dat je het beste van jezelf moet geven, niet aan je baas, maar aan de bescherming van het milieu en onze planeet.

Mijn generatie wordt gekenmerkt door een tot het uiterste gedreven individualisme. Deze mentaliteit leidt nergens anders toe dan tot de impasse waarin we ons momenteel bevinden.

RealWheel
ingenieur
0 x
Toen we ble om motoren te bouwen in overeenstemming met de echte wiel van de natuur zal zijn, zullen we energie te produceren in onbeperkte hoeveelheden. Nikola Tesla
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Betreft: DE ECONOMISCHE CRISIS OF HET MILIEU




par Flytox » 05/07/09, 11:21

Hallo RealWheel
RealWheel schreef:We moeten daarom beginnen met het veranderen van de mentaliteit van bankiers en handelaren.

Dus de groundhog stopt de chocolade in de aluminiumfolie...
Uw tirade is volledig terecht, in theorie weten we waar de bodem pijn doet, maar in de praktijk zullen we niet morgen overmorgen de economie uit de kassen van onze roofzuchtige bankiers halen. Zij hebben het geld, en dus de regeringen, bij de ballen.

Dan zal het nodig zijn om de speculatie, die in tijden van crisis op illegale wijze winsten probeert terug te vorderen die op korte termijn niet bestaan ​​(dagelijkse jojo op de prijzen), zwaar te belasten. Het volstaat om de frequentie van verkoopaankopen over een korte periode te belasten.

Geen risico dat ze de gans die de gouden eieren legt zullen doden... De crisis heeft geen enkel doel gediend (alleen om de armen te naaien), ze hebben hetzelfde recept gebruikt om hun domheid opnieuw te beginnen. De olieprijs is al enkele maanden weer aan het stijgen door pure speculatie, we zijn op weg naar een nieuwe cyclus...met goedkeuring van de regeringen...

Laten we de echte macht teruggeven aan ingenieurs, die de afgelopen vijftien jaar zijn geconfisqueerd door onderdanige advocaten, financiers, managers en verkopers. Laten we de krediet- en financiële middelen herstellen voor al diegenen in dit land die met hun eigen middelen innoveren en ruïneuze patenten indienen.
....
Ga aan de slag, jonge ingenieurs, en houd er voortdurend rekening mee dat je het beste van jezelf moet geven, niet aan je baas, maar aan de bescherming van het milieu en onze planeet.

Hoe wil je een verantwoorde aanpak kiezen die de planeet respecteert als je management in een financiële logica vraagt ​​om hun winst te verhogen, wat de middelen ook zijn. Het enige wat je gaat doen...is ontslagen worden!!! :schok: :onheil:

Hoe moeten we dit gangreen uitroeien dat onze wereld verrot???????? Ook al is het een utopie, we moeten de rijken ruïneren, zodat zij hun macht verliezen en het overlaten aan de mensen die veel gezonder verstand hebben. Fastocous, toch? : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
RealWheel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 205
Inschrijving: 04/07/09, 23:44
Plaats: Parijs

Betreft: DE ECONOMISCHE CRISIS OF HET MILIEU




par RealWheel » 05/07/09, 13:07

Hi Flytox,

Hoe moeten we dit gangreen uitroeien dat onze wereld verrot???????? Ook al is het een utopie, we moeten de rijken ruïneren, zodat zij hun macht verliezen en het overlaten aan de mensen die veel gezonder verstand hebben. Fastocous, toch?


Ik zit nu al 5 jaar in de weerstand en heb begin dit jaar eigenlijk een prepensioneringscontract moeten aanvaarden. Het werken in een grote multinationale groep met een 180°-beleid, het beleid dat zij aankondigt en breed verspreidt in alle media, leek mij anachronistisch en stond mij niet langer toe het met mezelf eens te zijn. Ik begrijp heel goed dat het de voornaamste zorg van een jongere is om voor zijn gezin te zorgen. Je kunt wel een tijdje slaaf zijn, maar in ieder geval niet je hele professionele leven.

Mijn weerstandsmethode is als volgt: op het andere forum financieel (boursorama, aandelenmarkt, enz.), geef ik regelmatig mijn mening over het management van grote groepen op basis van zeer concrete voorbeelden. Deze meningen zijn meestal negatief, maar niet systematisch om geloofwaardig te blijven.

Ik blijf ook op alles actief forums verenigingen of politieke organisaties die campagne voeren ten gunste van het milieu en duurzame ontwikkeling.

Ten slotte werk ik actief op het gebied van zogenaamde “vrije” energieën of, meer specifiek, machines met zeer hoge superunit-COP’s.

Ter informatie: ik ben afgestudeerd aan dezelfde school (ENSAIS in Straatsburg, nu INSA) als die van de oprichter van dit Econologie.com-portaal.
0 x
Toen we ble om motoren te bouwen in overeenstemming met de echte wiel van de natuur zal zijn, zullen we energie te produceren in onbeperkte hoeveelheden. Nikola Tesla
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 05/07/09, 13:16

Antwoord op het raadselOlivier22:
A- “Werk meer om meer te verdienen”
B- “Minder produceren om minder te vervuilen”


Dit is antwoord C: “Werk meer om minder te verdienen”.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/07/09, 14:23

Antwoord D: "Meer werken om minder te verdienen, maar meer consumeren door meer credits te verdienen"
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten