Wat klimaatverandering? Band of oplichters !!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6




par fabio.gel » 02/01/16, 19:51

phil53 schreef:Groot probleem, septisch of niet, er is geen oplossing, omdat bijna niemand hun energieverbruik aanzienlijk wil verminderen. Beginnen met hernieuwbare energiebronnen zal nooit op peil zijn, gezien de toename van het aantal mensen dat, zelfs als het vertraagt, niet klaar is om te stoppen.
Dus wat doen we?
Eerlijk gezegd zie ik geen uitweg voor toekomstige generaties


https://www.youtube.com/watch?v=ttTOk2lTxOA
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/01/16, 00:32

Grelinette schreef:Bonsoir,

Ik kom een ​​klein beetje doen, omdat ik onlangs een discussie had met een onderzoeker die deelneemt aan een wetenschappelijk debat over de opwarming van de aarde, en er kunnen factoren zijn niet-antropogene die een belangrijke rol zou kunnen spelen in de huidige opwarming van de aarde, maar hun invloed is nog onbekend. (Ik gebruik de voorwaardelijke omdat nog niets is bewezen, zelfs als metingen en correlaties hun impact lijken te tonen).

Deze zijn zonnevlekken als gevolg van een temperatuurdaling op het oppervlak van de zon die het aardoppervlak beïnvloedt.

https://www.google.fr/search?q=taches+solaires&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiTnfybvYvKAhWFrRoKHUqLAXQQsAQIKw&biw=1143&bih=695&dpr=0.9#tbm=isch&q=taches+solaires+sur+le+soleil

Zo zijn er onder de "klimaatsceptici" degenen die de opwarming van de aarde ronduit ontkennen (a priori om redenen van lobby's), en degenen die eraan twijfelen dat deze opwarming alleen een antropogene oorsprong heeft ...


Dat er andere oorzaken zijn dan menselijke activiteit is mogelijk, maar dit mag onze verantwoordelijkheid voor de opwarming van de aarde niet verminderen...

Voor zonnevlekken denk ik dat ze synoniem zijn met verhoogde zonneactiviteit...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 03/01/16, 12:34

Verwar schooltaken niet met zonnevlekken!Beeld
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/01/16, 13:01

Oeps... ja het zijn inderdaad vlekken in dit geval!

En als er meer grote zonnevlekken in de wereld waren, zou de planeet beter af zijn!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/01/16, 10:47

Tot 13°C en hagel in januari! (Kerstmis was nog warmer!) 2 hagelbuien vanmorgen!

Ik geloof het niet O_o maar ik ben helemaal in het Oosten (nee ik heb niet gezegd dat ik "helemaal in het Westen" was Beeld Nee)

Beeld

: Idee: :schok: :!: :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 15/01/16, 11:19

Er lag sneeuw op de vlakte, maar dat duurde niet lang, amper een paar cm.

Hier is een convergerende studie van de voor- en nadelen (opwarming) en die aantoont dat rekening wordt gehouden met de mening van de laatste...:

Potsdam Institute for Climate Impact Research schreef:Volgende ijstijd vertraagd met 50 jaar
De volgende ijstijd, die over 50 jaar had kunnen plaatsvinden, zou volgens een studie met dezelfde hoeveelheid vertraging kunnen oplopen als gevolg van door de mens veroorzaakte opwarming van de aarde. IJstijden houden deels verband met natuurlijke veranderingen in de baan van de aarde.

Als de uitstoot 1000 Gt C bereikt, "de kans dat de ijstijd vóór 100 jaar begint, zou veel kleiner moeten zijn", zeggen de auteurs.
Bron: https://www.bluewin.ch/fr/infos/faits-d ... u-rec.html

Het probleem is dat er binnen 100 jaar hoe dan ook niets meer over zal zijn als het planetaire afval verdwijnt! Er zijn misschien nog maar een paar eeuwen aan reserves over: als die opraakt, zal het al heel, heel lang geleden zijn dat er geen olie, aardgas, steenkool of uranium meer zal zijn...!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 15/01/16, 12:33

Als sommigen zo ver overleven, kunnen ze maar beter op de Yeti-stijl ruien!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 15/01/16, 13:09

Obamot schreef:Tot 13°C en hagel in januari! (Kerstmis was nog warmer!) 2 hagelbuien vanmorgen!


Nou dat was het: de winterkou is gearriveerd!!
Hier een goede 5 cm sneeuw die...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 15/01/16, 23:18

Ja, het was goede poeder... toen het viel, vanavond weer 1cm!

Morgen en de dagen erna nog enkele buien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Welke klimaatverandering? Stelletje oplichters!!




par Exnihiloest » 16/01/16, 19:48

Christophe schreef:+ 20 ° C in vergelijking met normaal in bepaalde delen van de wereld op dit moment: https://fr.news.yahoo.com/douceur-anorm ... 01777.html

Laat alle klimaatdeskundigen die de opwarming hebben ontkend dit aan ons uitleggen of de moed hebben om van baan te veranderen of beter neer te schieten!

Opwarming op een bepaald tijdstip en op een specifieke plaats op de aardbol zou een bewijs zijn van de opwarming van de aarde. globaal ?!
Dat is het, einde verhaal, dit is wat "selectiebias" wordt genoemd.

Wat onze "verantwoordelijkheid" betreft, zou eerst moeten worden aangetoond dat CO2 inderdaad de oorzaak en niet het gevolg is van de opwarming van de aarde (wat het verleden aantoont), dat antropogene CO2 een significante invloed heeft in vergelijking met alle CO2, dat opwarming of een teveel aan CO2 (in welke mate en voor hoe lang?) meer catastrofaal dan gunstig zou zijn, en ten slotte dat de afwezigheid van CO2-productie niet nog catastrofalere gevolgen zou hebben gehad door het ontbreken van alternatieve oplossingen tegen dezelfde kosten, de enige die het mogelijk zouden hebben gemaakt om de economie niet lam te leggen.

Gelukkig nieuwjaar : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten