Warming: "naar de afgrond" (VN)

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1

Warming: "naar de afgrond" (VN)




par voormalig Oceano » 03/09/09, 11:07

Hier beginnen ze zich eindelijk een beetje zorgen te maken...

Figaro schreef:
Warming: "naar de afgrond" (VN)
AFP
03/09/2009 | Update: 10:30 | Opmerkingen 4 | Voeg toe aan mijn selectie
VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon sprak in Genève zijn alarm uit over de versnelling van de opwarming van de aarde en waarschuwde dat de wereld "naar de afgrond snelde". "We staan ​​met onze voeten aan het gaspedaal vastgelijmd en we stevenen af ​​op de afgrond", zei Ban op de derde VN-klimaatconferentie, die sinds begin deze week in Genève bijeenkomt.

De secretaris-generaal van de Verenigde Naties, die net is teruggekeerd uit het Noordpoolgebied waar hij getuige was van de verwoestingen van de klimaatverandering, waarschuwde dat "wat nu gebeurt" volgens voorspellingen van wetenschappers veel later zou gebeuren. "Wetenschappers worden er al jaren van beschuldigd alarmisten te zijn. Maar de echte alarmisten zijn degenen die zeggen dat je geen klimaatactie kunt ondernemen omdat het de economische groei zal vertragen", zei Ban.

"Ze hebben ongelijk. Klimaatverandering kan een enorme ramp veroorzaken", waarschuwde hij, bezorgd over de tientallen miljoenen mensen die in kustgebieden over de hele wereld wonen en worden bedreigd door de stijgende zeespiegel door smeltend poolijs. "Wat gaan ze doen als stormen de zee landinwaarts duwen? Waar gaan ze heen?" vroeg hij.

Zijn hoop vestigend op een internationale bijeenkomst op hoog niveau, georganiseerd door de VN in New York op 22 september, betreurde dhr. Ban de traagheid en de beperkte aard van de onderhandelingen voor de Top van Kopenhagen in december.



bron: http://www.lefigaro.fr/flash-actu/2009/ ... me-onu.php
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/09/09, 12:13

De huidige "aarde" is gewoon een groot Paaseiland.
Voor mij is het te laat en ik geef niemand de schuld.
Het is serieus ? als homo erectus verdwijnt?
Het leven op aarde staat niet op het punt te verdwijnen.
Volgens mij hebben we geen monopolie op het leven :D
Misschien moeten we de gevolgen van onze daden, onze fouten accepteren.
Misschien is de toekomst anders...
Maïs het heden is niet goed voor mij (ik bedoel dat de meerderheid van de mensen die thuis een schone waterkraan hebben, in de toekomst of huidige jaren niet gelukkig zijn of zullen zijn)
Als ik "goden" was, zou ik niet voorstander zijn van de ontwikkeling van een "beschaving" die alle "gezond verstand" heeft verloren
Dus... :D aan de ene kant zeg ik graag mijn opignons op het net, maar avant we vertelden het aan onze buurman zonder internet... : Cheesy: :?
Als ik zeker was van het bestaan ​​van een scheppende god, zou ik zeggen dat hij het verprutst heeft (het is niet de eerste keer : Cheesy: hij onderdrukte de dinosaurussen : Cheesy: ). Ik zal zeggen dat hij een dier heeft gemaakt met te veel krachten en niet genoeg intelligentie.
Dier? ja, omdat mensen zoals veel dieren "vaak moeten kussen".
Moeilijk te begrijpen : Cheesy: maar ik ben rauw en waar :D
Ps, ik ben niet religieus.
Oeps, ik durfde het te zeggen :schok:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 03/09/09, 18:03

Ja, de menselijke soort is een schadelijke soort in volle proliferatie, de dreigende verdwijning ervan zal ook leiden tot die van de diersoort die ze heeft gecreëerd.

Men kan in God geloven en niet in religies geloven.

NB: wat is een "ui"? Een GGO plantaardig fietsonderdeel? :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten