Broeikaseffect: wijnbouwers maken zich zorgen

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 14/08/09, 16:31

elephant schreef:Dat is de inktfles daar. We zouden eindeloos kunnen uitweiden over de kwaliteiten van Spaanse Tempranillos, Bulgaarse wijnen (Mavrud, Assenovgrad), Hongaars) etc, etc....
Dat gezegd hebbende, er is een reëel economisch probleem: voor een gelijkwaardige smaakkwaliteit, hoe komt het dat een Chileense rode cabernet bij Aldi aankomt voor 6,95 per kubieke liter van 3 liter, terwijl het 10,50 kost voor dezelfde hoeveelheid Franse, Spaanse of Italiaanse wijn. Wie krijgt suiker? Wie exploiteren we?

(Weging: Aldi heeft maar één wijnsoort in kubieke meter en die wordt per hele pallet in de schappen gelegd)
Afgezien van distributie, wat een belangrijke factor is, komen we terug op het debat dat we hadden over de post van biologische landbouw.

Tussen enorme Chileense of Zuid-Afrikaanse boerderijen die mengsels maken die goed gaan zonder controle om de smaak te hebben die op een bepaald moment goed gaat en producenten die drastische specificaties moeten respecteren (AOC, DCG...), zal er altijd een verschil zijn in prijs en kwaliteit.

Een voorbeeld om uw opmerkingen te illustreren: het is zeldzaam of zelfs onmogelijk in Frankrijk of Italië om een ​​cubi "cabernet rouge" van een producent of een wijnhandelaar te vinden, omdat het meer een druivensoort is dan een appellatie.

Veel appellations in Frankrijk zijn verschillend, hoewel ze dezelfde druivensoort gebruiken. Andere druivenrassen worden bijna uitsluitend gebruikt om wijn te produceren omdat ze op andere bodems niets goeds geven. Dit is bijvoorbeeld het geval bij de witte meloen (of Bourgondische meloen) die bijna uitsluitend wordt gebruikt om Muscadet te produceren (het komt uit mijn huis ;-) ).
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 14/08/09, 19:20

Er zijn nu Franse producties zonder appellaties.
De bottelaar koopt oogsten waar ze beschikbaar zijn, mogelijk in zeer uitgestrekte regio's (Roussillon, Eiland van Schoonheid, Rhônevallei). Dit zijn natuurlijk zeer standaardwijnen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten