Wakker worden, in opstand komen! De wegloper van de opwarming!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
futuranat
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 14/11/08, 16:09

heel goed filmpje




par futuranat » 04/06/09, 14:11

bedankt voor deze link... hele goede uitleg die ik ook zal doorgeven aan al mijn contacten!!
want dit is voor iedereen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/06/09, 14:15

Ik zou graag willen weten of Yann het heeft over de wegloper in Home, dat zien we morgenavond wel! https://www.econologie.com/forums/home-par-y ... t7714.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 04/06/09, 15:45

Ja, doorgegeven aan veel mensen!

Aardige kerel Louphil, er zitten wat hints van oude AC/DC in je Verkiezingstijd die ik zojuist heb geladen... 8)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/04/12, 02:38

highflyaddict schreef:Kijk! http://www.futura-sciences.com/fr/news/t/climatologie-1/d/le-co2-aurait-bien-mis-fin-au-dernier-acentge-de-glace_37995/.

Een grote stok in de wielen van antropogene ontkenners van de opwarming van de aarde!


Het Nature-artikel is erg belangrijk, omdat enorm Amerikaans, Chinees en Frans werk, over de hele wereld op 80 plaatsen, van metingen in het ijs en sedimenten van de afgelopen 22000 jaar van temperaturen en CO2-waarden in het verleden, wat geen simulatie is , maar toont de realiteit uit het verleden, dat de gemiddelde temperatuur van de wereld de CO2 volgde en vooral dat de T van het noordelijk halfrond erg laat was op de CO2 en de globale T, opgewarmd ruim voordat de ijskap in het noorden smolt.
Dus het is bewezen door deze ervaring uit het verleden dat de CO2 die vrijkwam bij een eerste lokale opwarming veroorzaakte een globale opwarming van de hele aarde, waardoor nog meer CO2 vrijkwam, die vervolgens met duizenden jaren vertraging smolt, de ijskap in het noorden. Met deze ijskappen is het klimaat op aarde erg instabiel.

Dit wetenschappelijke artikel is zo belangrijk dat ik het over econologie met cijfers heb.
Het moet met de grootste zorg worden gelezen, omdat hij mat de klimatologische realiteit van deglaciatie gedurende de afgelopen 22000 jaar over de hele aarde, en bepaalt onze hele toekomst, met de huidige CO2 die veel meer ijskappen zal doen smelten, ongeveer 20 m stijgende zeeën, met de huidige CO2 en nog veel meer als we deze CO2 blijven verhogen!!

https://www.econologie.info/share/partag ... XYam3n.pdf

Beeld
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/07/15, 11:27

Niet cool (geen woordspeling bedoeld): http://www.iflscience.com/environment/h ... nstoppable
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: zeer goed filmpje




par moinsdewatt » 24/06/18, 13:24

10 redenen waarom de klimaatverandering boven ons hoofd vliegt

Xavier Landes — 22 juni 2018 om 17:00 uur — bijgewerkt op 22 juni 2018

[TRIBUNE] We hebben tijd, we hebben andere prioriteiten, we kunnen rondkomen zoals gewoonlijk, en waarom zouden we nog een paar graden weigeren?

Klimaatverandering mag dan meer aanwezig zijn in de media dan een paar jaar geleden, maar het blijft lijden onder een gebrek aan zichtbaarheid, dat gepaard gaat met een gebrek aan politieke wil. De aandacht van het publiek wordt slechts marginaal getrokken gedurende een korte periode: we horen, we betreuren en we gaan verder. Het onderwerp lijkt minder urgent dan andere: de opkomst van het populisme, Rusland, Trump, enz.

Hoe is een dergelijk tekort te verklaren? Het aanpakken van dit probleem is van cruciaal belang als we ons willen kunnen aanpassen aan de komende wereld. Deze taak is des te urgenter omdat de schokgolf die de klimaatverandering zal begeleiden een enorme druk zal uitoefenen op onze samenlevingen, instellingen en, meer in het algemeen, op ons vermogen om met elkaar samen te werken. Vanuit dit gezichtspunt ziet de toekomst van Europa, verzand in populisme en egoïsme, er somber uit.

Waarom nemen we de klimaatverandering nog niet serieus genoeg?

1. Niet het belangrijkste of meest urgente probleem
.........
........

Lire: http://www.slate.fr/story/163532/10-rai ... is-serieux
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Word wakker, rebel! De opwinding van opwarming!




par sen-no-sen » 24/06/18, 13:47

Als de opwarming van de aarde ons boven het hoofd gaat, komt dat eenvoudigweg door het omgevingsparadigma dat gebaseerd is op de exponentiële productie van abstracte waarde.
Het probleem met de media ligt in het feit dat zij de kwestie van de opwarming in technische termen uitdrukken wanneer het nodig is om eenvoudig te spreken, en de vraag eenvoudigweg behandelen wanneer het noodzakelijk is om technisch te spreken...
De gemiddelde Fransman heeft veel moeite met de noties van gigaton Co2, CH4-uitstoot en +2/+6C°-modellen.

We moeten praten over de opwarming van de aarde in economische en sociologische termen.
Wat is RCA? Er wordt ons verteld dat dit de uitstoot van broeikasgassen is die zich sinds de industriële revolutie in de atmosfeer heeft opgehoopt. Sorry, maar dat spreekt de bevolking niet aan.
Niet de RCA is het gevolg van de stijging van de koopkracht.
De RCA bestaat uit BBP-punten die de middenklasse in staat stellen een auto te besturen, een koelkast tot de nok toe vol te hebben en onzin op internet te kopen, dat is de opwarming van de aarde, het gevolg van de transformatie van de wereld door middel van technologie.

Hoe vechten tegen RCA? Nou, het is heel simpel:vertel ons wat u nodig heeft, wij leren u hoe u het zonder kunt doen.
Het gaat niet om het vervangen van thermische motoren door hybride motoren of om 'groen' toerisme, nee, we moeten veerkracht omarmen. En dat is politiek totaal onhoorbaar!
De meeste van de huidige sociale strijd zijn gekoppeld aan het behouden en/of vergroten van de koopkracht, niet aan een paradigmaverschuiving, daarom kan het iedereen niets schelen... : Wink:
2 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Word wakker, rebel! De opwinding van opwarming!




par Christophe » 25/06/18, 23:06

sen-no-sen schreef:Niet de RCA is het gevolg van de stijging van de koopkracht.


Verbied snel de staking van de SNCF om de opwarming van de aarde tegen te gaan! : Mrgreen: : Mrgreen:

Alle grapjes terzijde: ik ben het met je eens wat de merites van je analyse betreft!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Word wakker, rebel! De opwinding van opwarming!




par sen-no-sen » 27/06/18, 20:20

Christophe schreef:
sen-no-sen schreef:Niet de RCA is het gevolg van de stijging van de koopkracht.


Verbied snel de staking van de SNCF om de opwarming van de aarde tegen te gaan! : Mrgreen: : Mrgreen:

Alle grapjes terzijde: ik ben het met je eens wat de merites van je analyse betreft!


Minder treinen betekent noodzakelijkerwijs meer broeikasgasemissies... : Idee:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Word wakker, rebel! De opwinding van opwarming!




par Christophe » 27/06/18, 20:24

Het zijn meer hun salarissen en andere geldelijke privileges (dus hun koopkracht om elders meer te vervuilen) die de stakers verdedigen dan het aantal treinen dat in omloop is... bovendien zouden er geen treinen meer kunnen zijn waar ze niet ontevreden over zouden zijn, zolang we raak hun "acquis" niet aan...

ps: de ecologische balans van een elektro-diesel TER is niet zo goed, zie hier nieuw-transport / verbruik-energetica-ep-train-car-vs-t10967.html
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten