Bewustmaking in uw gemeente over Kyoto...

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East

Bewustmaking in uw gemeente over Kyoto...




par ForumEcolo » 28/02/06, 10:54

Hopen dat dit een sneeuwbaleffect krijgt...
Ik stel hier een actie voor die ik leid op mijn Forum van Eco-burgers en die bestaat uit het ondervragen van uw gekozen functionarissen over de mogelijkheden die zij hebben om hun uitstoot van broeikasgassen aanzienlijk te verminderen. En dit voldoet soms niet aan de vereisten van het Kyoto-protocol... dus ik moet een beetje werk voor je doen door de tekst van de brief te ontwikkelen die je aan je omliggende gemeenten kunt hechten...
Mijnheer Tartanpion
vrede straat
xmille Tataouine
tartanpion@my FAI.fr

Ter attentie van de burgemeester
Gemeente Tataouine

Voorwerp : Een voorbeeld om te volgen: Chalon Sur Saône.


Gedaan te Tataouine, x februari 2006.


Sir,
U bent er zich niet van bewust dat in een eeuw tijd de concentraties van "broeikasgassen" die door menselijke activiteiten worden gegenereerd, met 50% zijn toegenomen, met als eerste gevolg de stijging van de algemene temperatuur op de planeet.
Met deze brief wil ik uw aandacht vestigen op het voorbeeld van de stad Chalons Sur Saône die met berucht succes het programma "PRIVLEGES" (Project van initiatieven van de STEDEN voor de vermindering van de uitstoot van broeikasgassen) heeft opgezet ). Dit programma maakt deel uit van de Levensmilieuprojecten van de Europese Commissie, heeft een looptijd van 3 jaar en omvat 5 actiegebieden. Het doel is om door middel van resultaten aan te tonen dat het mogelijk is om de uitstoot van broeikasgassen sneller te verminderen dan voorgesteld door de Kyoto-overeenkomsten van 1997 en bevestigd in Johannesburg in 2002.
Omdat ik gevoelig ben voor de problemen die worden veroorzaakt door de opwarming van de aarde, zou ik er trots op zijn dat de gemeenten van mijn departement het succesvolle voorbeeld van Chalon Sur Saône zouden volgen. Daarom zou ik graag willen weten wat uw bedoelingen zijn met dit project?
Om u te helpen dit soort projecten in uw gemeente te lanceren, vindt u de nodige informatie op de volgende sites:
www.programma-privileges.org
www.defipourlaterre.org
In afwachting van een reactie van u, gelieve Mijnheer, de uitdrukking van mijn oprechte groeten te aanvaarden.
Als bijlagen kunnen we kopieën van de webpagina's van Défipourlaterre of privileges...
Ik heb een kant-en-klaar blad voor je gemaakt dat je hier kunt downloaden:
http://forumecolo.free.fr/Dossiers%20Ec ... mmunes.doc

Voilà, je hoeft alleen nog maar te printen en op te sturen naar je omliggende gemeenten...

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen...
dus voor nu...
Al 15 gemeenten zijn hierover bevraagd dankzij de leden...

TELLER = 15


@ weldra
Dernière édition par ForumEcolo de 01 / 03 / 06, 14: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East




par ForumEcolo » 01/03/06, 06:26

Evolutie :

Teller = 19


:D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 01/03/06, 10:01

Het zou leuk geweest zijn om te plaatsen http://www.kyot-home.com/ in de links van de brief... :|
0 x
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East




par ForumEcolo » 01/03/06, 13:57

Ik vind Kyot'home een heel goed project maar dat is bedoeld voor particuliere woningen... en was daarom niet erg geschikt voor een gemeente!!
Vind je niet !!

En ik adverteer ook voor Kyot'Home, maak je geen zorgen... :D

@ weldra

: Mrgreen:
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 01/03/06, 14:28

Maar het is dat hij een comeback aan het maken is forum milieu ;)

U zou Kyot'Home misschien kunnen voorstellen als een website om de burgers van de burgemeesters aan wie u schrijft te adviseren...

De berekeningen van KH zijn grotendeels bruikbaar voor de gemeenten, maar de presentatie van de site leent zich er niet voor.
0 x
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East




par ForumEcolo » 01/03/06, 14:51

Rulian schreef:Maar het is dat hij een comeback aan het maken is forum milieu ;)
Ik kom en ga meestal in mijn vrije tijd... :? Tussen mijn werk en mijn forum, Ik heb vaak niet veel tijd meer ... : Cheesy:

Anders had ik het idee begrepen, maar ik ben bang om alles een beetje door elkaar te halen ... bij dit soort mail moet je precies zijn en meteen ter zake komen, als ik ze naast Kyot spreek ' Thuis ben ik bang dat het te veel voor ze wordt en dat ze hun penselen een beetje door elkaar halen... soms zijn ze niet zo slim of kijken ze maar met één oog naar die letters... dus!! :P

Maar Kyot'Home, ik maak vanmiddag reclame voor de anderen forums waar ik ben ingeschreven... 8)

@ weldra
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten