De strijd tegen droogte met vloedwater

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 02/06/11, 22:12

Opnieuw,

iedereen kan het mis hebben, het lijkt uit ongetwijfeld twijfelachtige bronnen (Europa - ecologie de groenen) dat ongeveer 60% van het water teruggaat in de atmosfeer (en niet 70 zoals ik zei).

http://poitou-charentes.lesverts.fr/La- ... science-du

Op andere locaties (Irrigation Colloquium 2006) wordt het waterkanon beschouwd als een apparaat met een zeer laag rendement in vergelijking met andere gieksystemen.

Maar ik ken de landbouwwereld goed en zijn enorme moeilijkheden, niet die waar ik op doel, maar een Europees landbouwbeleid dat ik niet begrijp.

Hartelijk
0 x
wampyr32
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 01/02/05, 23:22




par wampyr32 » 02/06/11, 23:05

Uiteindelijk komt 100% van het water in de atmosfeer terecht, als het daarbij helpt om voedsel te produceren, is dat beter.
Het is zeker dat water geven in de volle zon niet geweldig is, maar als de irrigators alleen 's nachts water zouden geven, zouden ze hun materieelpark moeten verdubbelen, dat bovendien maar 3 maanden per jaar wordt gebruikt.
Sorry dat ik een beetje agressief ben geweest, maar ik begrijp deze demonisering van irrigatie niet echt, terwijl aan de andere kant de FAO zich zorgen maakt over het te lage gebruik van deze techniek over de hele wereld.
Ik ben meer voor agroforestry, met blinde greppels langs de bomenrijen om afstromend water op te vangen en te infiltreren naar de grondwaterspiegel.
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 03/06/11, 11:15

Hallo,

maak je geen zorgen als je gepassioneerd bent, de teksten zijn vaak een beetje mannelijk! Dat gezegd hebbende, ben ik het ermee eens dat we irrigatie niet moeten demoniseren, het is wat ik noemde dat de Arabische wereld tot het einde van de middeleeuwen tot een van de rijke gebieden op het gebied van landbouw maakte. Wat ik betreur is de uitputting van middelen om voedsel te produceren dat grotendeels voor vee bestemd is. Zijn er geen andere planten die minder water verbruiken? Hebben we zoveel vlees nodig als we weten dat het in hoge doseringen ongezond is? (Ik ben geen vegetariër dus ik preek niet voor mijn kapel). Vanmorgen hoorde ik dat ik niet meer weet welke organisatie pleit voor een terugkeer naar diermeel voor varkens en runderen om de prijs van (ik meen) Braziliaanse sojabonen te compenseren). Zijn de lessen niet nuttig? Kan alfalfa, dat al eeuwenlang wordt gebruikt, niet voorrang krijgen op deze kunstmest en watervretend voer?

maar we raken off-topic.

Hartelijk
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 08/06/11, 12:47

Let op voor degenen die het nog niet hebben gezien: https://www.econologie.com/forums/secheresse ... 10826.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten