Nitraatkanonnen tegen hagel bij Roissy?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Nitraatkanonnen tegen hagel bij Roissy?




par Christophe » 25/06/14, 09:45

Hagel en mysterieuze ervaringen bij Roissy: het gekke gerucht gelanceerd door een hulpsheriff

De UMP-afgevaardigde voor Oise, Lucien Degauchy, suggereerde dinsdag dat het slechte weer dat Frankrijk begin juni trof, te wijten was aan anti-hagelexperimenten uitgevoerd door de luchthaven Roissy-Charles de Gaulle. Meer details.

(...)

"Steeds hardnekkiger geruchten, afkomstig van mensen die beweren zeer goed geïnformeerd te zijn, maken melding van anti-hagelexperimenten die zijn uitgevoerd op de luchthaven Roissy-Charles de Gaulle, met nieuwe technieken en producten. Dit zou de hagelsteenformaties veroorzaken die 80 km rond Roissy vielen "aan het begin van de maand. Een uitje waarop staatssecretaris Frédéric Cuvillier ervoor koos serieus te reageren. "Dit zijn slechts geruchten. Natuurlijk gebruiken we geen nitraatkanonnen", zei hij.

(...)


http://www.planet.fr/societe-grele-et-m ... 29336.html

Anti-hagelkanonnen worden al lang gebruikt, maar hun effectiviteit is onderhevig aan voorzorgsmaatregelen: http://fr.wikipedia.org/wiki/Canon_anti-gr%C3%AAle

"Ik kan niemand in de wetenschappelijke gemeenschap vinden die het concept van anti-hagelkanonnen valideert... Het zou eigenlijk heel moeilijk zijn om het effect ervan te onderscheiden van wat er gebeurt in de chaos van de storm"
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/06/14, 14:04

Hij heeft het misschien verward met een anti-Cope-kanon? Of heeft hij een verklaring gevonden voor de regen van miljoenen euro's die op de UMP viel??

Wat zeker is, is dat klimaatverandering er niets mee te maken heeft!

[Trouwens, hij legt uit hoe de hagelbuien op het Massif-Central en ik weet niet waar overal in Frankrijk?]
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/06/14, 19:13

kunnen we erop rekenen dat de Union of Professional Liars een antwoord krijgt?

zelfs als ze een antwoord geven, geloven we liever het tegenovergestelde...

serieuzer, zilvernitraat, het bevordert de vorming van hagel, dus maakt een groot aantal kleine korrels minder gevaarlijk dan de grote die van nature voorkomen

maar dit is waar de twijfel ligt: ​​als zilvernitraat effectief is waar het vrijwillig wordt gebruikt, kan het dan niet ergens anders gevaarlijk zijn?

we hebben serieuze informatie nodig (geen leugenaars)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 25/06/14, 23:04

we hadden daar een onderwerp over, geleid door het Amerikaanse leger...

luchtzaad met zilverjodide/nitraat, dat werkt als zaad voor condensatie...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 25/06/14, 23:09

0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 25/06/14, 23:13

ja, maar ik realiseer me dat we er aan de zijlijn over spraken.

Lees dit:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ensemencem ... tilisation

Het is geen "onzin", neerslag kan worden beïnvloed met zilverzouten.

Tegelijkertijd denk ik dat de hagel die in Frankrijk wordt waargenomen een natuurlijk fenomeen is.

En ik begrijp niet zo goed het belang van een luchthavenzone om een ​​stortvloed van hagel te creëren binnen een straal van 80 km, als dat echt mogelijk is...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 25/06/14, 23:34

Remundo schreef:En ik begrijp niet zo goed het belang van een luchthavenzone om een ​​stortvloed van hagel te creëren binnen een straal van 80 km, als dat echt mogelijk is...


Absoluut, en in het artikel staat een paradox: anti-hagelkanonnen gebruiken...om hagelstenen te maken! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/06/14, 09:41

Over deze verhalen werd met veel hoop gepraat toen ik studeerde - jaren 70!

Er waren twee onderzoeksrichtingen:

- het laten regenen in de dorre zones: het was toen een kwestie van wolken zaaien die waarschijnlijk voorbij zouden trekken zonder te regenen; weinig kans om het te laten regenen in een blauwe lucht!

- kleine hagelstenen veroorzaken die geen schade aanrichten in plaats van grote, vooral in wijnbouwgebieden...

En toen hoorde ik er bijna niets meer van.

Kortom, meteorologische fenomenen zijn zo krachtig en zijn vooral energiefenomenen (stel je voor dat de koelkast nodig is om duizenden tonnen ijs te produceren in een paar minuten!).

Dus als de "kattenplas" van zilverjodide een effect zou hebben, is het zo zwak en willekeurig dat ik de indruk heb dat het voor niemand anders interessant is dan voor een radeloze UMP-afgevaardigde...

Inderdaad, de vliegtuigen die dalen, ik weet niet hoeveel km rond de landingsbaan, ik zie niet hoe ADP zou kunnen handelen? Misschien door "om te gaan" met een storm die zijdelings en recht in de start- en landingskegels komt?? Misschien hebben ze die hoop...

Maar hoe dan ook, deze hagel zou ergens gevallen zijn! Als het niet voor Roissy was, dan was het erna...

Ze zien dit heel duidelijk, in de luchtvaart, in hun radars ... Zelfs de radars aan boord van vliegtuigen geven piloten gebieden van turbulentie en hagelstenen aan (vooral boven de evenaar, waar ze waarschijnlijk ernstig zullen worden geschud en normaal gesproken op een zijspoor raken)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/06/14, 10:01

je suis bien d'accord : un aéroport n'a aucun besoin de jouer a modifier la grele : il ont des information meteo bien precise pour aider les avion a eviter les danger ... les installation au sol sont solide et ne risque rien du alle

het is niet zoals de boeren die met elke hagel worden afgeslacht, maar die niet de financiële middelen hebben om tovenaarsleerling te spelen... behalve misschien de wijnbouwers van de grand crus

de lucht is groot! stuur raketten met zilverzout bij elke dreiging van hagel zonder veel garantie op resultaat, het moet rampzalig zijn

de kanonnen zijn eenvoudiger: het geeft alleen een grote schok: verbruikt alleen energie, en het lijkt erop dat het nog steeds door een bedrijf wordt verkocht, dus het moet worden gebruikt
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 26/06/14, 20:49

La Ferté Alais verwoest door hagel

11 2014 juni

Een hagelbui veroorzaakte grote schade aan het vliegveld van Cerny. De hangars en vintage vliegtuigen van La Ferté-Alais werden ernstig beschadigd door hagel ter grootte van tennisballen. Er wordt een oproep gedaan naar sympathisanten, industriëlen en bedrijven die kunnen helpen de schade te herstellen.


Beeld

"De vezelcementplaten werden verpulverd en scherven doorboorden de bekleding van vele unieke machines, waarvan sommige, zoals de Moranes in het museum, zijn geclassificeerd als historische monumenten", legt Baptiste Salis, voorzitter van Leather Helmets, uit.

De schade is ook te zien op de vlakken van de Amicale Jean Baptiste Salis en de Mémorial Flight: de Luciole en een Bücker 131 zijn geperforeerd, de Junker 52 ziet zijn platen opengekauwd, een CP 80 letterlijk doorboord, "als een granaat dat zou er doorheen zijn gegaan..." specificeert Cyrille Valente, voorzitter van de AJBS, die eraan toevoegt dat ook de reserves (onderdelen, rompen en motoren) werden aangetast, evenals de kantoren en werkplaatsen die verdronken in de regen die pas in de ochtend, infiltrerend door alle openingen die zijn ontstaan ​​door de inslagen van hagel. Het was dan ook onder water dat de vrijwilligers en medewerkers van de set vanochtend de installaties ontdekten en alleen de schade aan de apparaten konden zien.

.............

http://www.aerobuzz.fr/spip.php?article5093
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten