De zetetic cirkel warming denier?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 28/06/07, 13:41

TheJoker schreef:niet zuinig
maar om naar een energie met een hogere dichtheid te gaan


Zeker... We luisteren naar uw voorstellen :)
0 x
TheJoker
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 53
Inschrijving: 26/06/07, 13:56




par TheJoker » 28/06/07, 14:11

fusie en koude fusie
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 28/06/07, 14:19

Ja, wees vandaag 2 hersenschimmen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/06/07, 23:16

Is de student Jokesman er nog? : Roll:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 29/06/07, 12:53

Nee, hij raakte buiten adem, heb ik de indruk :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/06/07, 22:06

TheJoker schreef:dus
N2 is geen broeikasgas, O2 is geen broeikasgas, Argon is geen broeikasgas en hier zitten we al op 99,997% van de "droge" atmosfeer.
zou slechts 0.003% een broeikasgas zijn?
Ja, eindelijk een beetje meer, ik heb laatst mijn rekening verpest! :|
In feite zou de som 99,964% zijn, dus blijft er 0.036% over voor de rest, wetende dat de CO2 al 0.0382% vertegenwoordigt, er ontbreekt een beetje! : Mrgreen: (waarschijnlijk een omschakeling van O2 naar CO2 door defossilisatie van C)
Maar over het algemeen zijn de ordes van grootte aanwezig, wetende dat alle gassen die minder wijdverspreid zijn dan CO2 maximaal 30 ppmv vertegenwoordigen, d.w.z. minder dan 0.003%...

TheJoker schreef:en op dit % dat de maximale helft door de mens wordt geproduceerd?

en hoeveel wordt de atmosfeer in gestuwd?
Het onderdeel dat in de atmosfeer wordt voortgestuwd? :schok: Terwijl we het hebben over atmosferische compositie? :?
Ben je dom of zo? :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/06/07, 22:12

TheJoker schreef:
Christophe schreef:
TheJoker schreef:zou slechts 0.003% een broeikasgas zijn?

Nou, er is geen waterdamp...

daarom is het de waterdamp die verantwoordelijk is voor de opwarming
waterdamp is toch wolken?
Ja, ik heb de waterdamp niet genoemd, het was de samenstelling van de "droge" atmosfeer omdat we geen % waterdamp in de lucht kunnen geven omdat het niet nooit consistent is!

Waterdamp wordt inderdaad verantwoordelijk geacht voor iets meer dan 50% van het broeikaseffect (en niet voor "opwarming").

Anders is GEEN stoom geen wolken... : Roll:

Een wolk (wanneer gezien) is een verzameling van vloeibaar of vast water, waarbij de damp onzichtbaar is.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/06/07, 22:40

TheJoker schreef:het creëren van wolken gebeurt volgens de stelling van svensmark en dus volgens zonneactiviteit

geen co² daar....

wie van jullie was geïnteresseerd in Svensmark??
Super!
De wolken wachtten tot Svensmark zich begon te vormen! : Lol:

Geen grapje, het is vrij duidelijk dat het werk van Svensmark interessant is, en dat het nog interessanter zal zijn om "hetzelfde" grootschalige experiment bij CERN (CLOUD-programma) te volgen.

Hier een grappig uittreksel van Martin:
Single Thought schreef:Er zijn ook andere theorieën om de opwarming van de aarde te verklaren of liever de (min of meer natuurlijke?) variaties in de temperatuur van onze planeet door de eeuwen heen. Ik heb u alleen de twee theorieën beschreven die op dit moment de overhand hebben: die van de voorstanders van het broeikaseffect als gevolg van door de mens gegenereerde CO2 (exclusief onderschreven door het IPCC en breed gepubliceerd) en die (nog steeds in de schaduw) gekoppeld aan bijzonder actieve zonnevlammen op dit moment... Maar waarom verbergen we dit allemaal? Zodat we fossiele brandstoffen besparen? We zijn slim genoeg om het juiste te doen zonder wetenschappelijke debatten voor ons verborgen te houden, nietwaar?
Nou nee, precies, zonder beperkingen gaat de mens alleen naar wat voor hem het gemakkelijkst is...

Eén ding dat me stoort aan deze "allemaal zonne"-theorieën: zouden variaties in bewolking (die nu lager zou moeten zijn, dus minder albedo en meer straling die het aardoppervlak bereikt) niet in de weergegevens kunnen worden gevonden, althans voor de laatste jaren, met de satellietfoto's, enz...?
Ik heb dit nergens gezien, een bewezen correlatie tussen wolken en temperaturen...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/06/07, 23:02

TheJoker schreef:een op hol geslagen opwarming als we lagere temperaturen kennen dan in de Middeleeuwen?
dat we naar een ijstijd gaan
Lagere temperaturen dan in de Middeleeuwen, dat moet nog blijken over de hele planeet...
De ijstijd gaan we daar normaal gesproken, ja, maar eerlijk gezegd niet heel snel...

TheJoker schreef:en tot slot wat hebben waterdamp en wolken met co² te maken?
:? :? :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Nikoteen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 05/09/07, 13:56




par Nikoteen » 05/09/07, 14:00

Christophe schreef:Wat ik leuk vind aan zetetische mensen, is de manier waarop ze hun standpunt niet kunnen veranderen en hun "overtuigingen" niet in twijfel kunnen trekken...


De Zetetic Circle is niet DE zeteticus of DE zeteticus. Bedankt dat u de verantwoordelijkheid voor de woorden en stellingen die door deze vereniging worden verdedigd, alleen aan haar leden overlaat (er zijn er niet veel).

D'avance, merci.

--nikoteen
Zetetic Observatorium
http://www.observatoire-zetetique.org
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten