Telewerk schadelijk voor broeikaseffect?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Telewerk schadelijk voor broeikaseffect?




par Christophe » 27/05/07, 22:02

Dit is wat een Engelse studie probeert te bewijzen, sorry, maar hoe hard ik mezelf ook dwing, ik kan het moeilijk geloven: de gedeelde theepot en hetzelfde voor elektriciteit (noodzakelijkerwijs gedeelde elektriciteit stoot minder CO2 uit...) zijn gewoon lachwekkend...

Het lijkt de perfecte combinatie van geweten en gemak, maar thuiswerken is misschien toch niet zo goed voor de planeet.

Uit onderzoek blijkt dat de groeiende aantallen die het dagelijkse woon-werkverkeer vermijden feitelijk kunnen bijdragen aan de opwarming van de aarde.

Ze produceren doorgaans bijna een derde meer koolstofdioxide per jaar dan het personeel dat in kantoren werkt.
advertentie

De conclusies zullen een schok zijn voor vooraanstaande figuren uit de sector en overheidsfunctionarissen, die thuiswerken graag willen promoten als een manier voor bedrijven om hun impact op het milieu te verminderen en de druk op het bestaande transportnetwerk te verlichten.

Ruim 3.4 miljoen mensen, ongeveer 12 procent van de beroepsbevolking, werken nu regelmatig vanuit huis. Maar uit onderzoek van WSP Environmental, een bureau van onafhankelijke adviseurs, blijkt dat thuiswerkers weliswaar de COXNUMX-uitstoot kunnen besparen door niet te pendelen, maar dat de extra verwarming en energie die ze tijdens de wintermaanden gebruiken zwaarder kan wegen dan de voordelen.

In een kantoor worden verwarming en elektriciteit gedeeld, maar personeel dat alleen thuis werkt, gebruikt meer energie om hun eigendommen te verwarmen.

David Symons, directeur bedrijfsdiensten bij WSP Environmental, zei: "In huizen is het zelden mogelijk om de verwarming in één kamer alleen maar aan te zetten, dus verwarmen mensen in de winter de hele dag een heel huis, wat veel energie verbruikt." stroom.

"Zelfs het koken van een waterkoker voor één persoon in plaats van voor een paar mensen kan de inefficiëntie vergroten. Het aanmoedigen van thuiswerken wordt gezien als een snelle overwinning voor bedrijven die hun COXNUMX-uitstoot proberen te verminderen, maar zo eenvoudig is het niet."

Uit het onderzoek bleek dat thuiswerken in de zomer de COXNUMX-uitstoot kan helpen verminderen, omdat maar weinig woningen airconditioning hebben en de verwarming uitgeschakeld is.

Als een werknemer echter het hele jaar thuis werkt, stoot hij of zij 2.38 ton koolstofdioxide uit, terwijl een gemiddelde kantoormedewerker slechts 1.68 ton koolstof per jaar produceert.

Geholpen door computers en moderne telecommunicatie is thuiswerken steeds populairder geworden als een manier om de balans tussen het persoonlijke en het werkende leven van mensen te verbeteren. Het aantal thuiswerkers is in tien jaar tijd met ruim een ​​half miljoen gestegen.


http://www.telegraph.co.uk/earth/main.j ... work27.xml
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 29/05/07, 08:34

Voorbeeld:

Ik werk voor mezelf, thuis.

Het is mooi weer, ik drink geen koffie...
Alleen de pc staat aan, op het werk zou deze ook aanstaan!

Bovendien heb ik, omdat ik geen ander kantoor heb, minder huur/web/edf/telefoonabonnement!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/05/07, 10:07

Afgezien van de ketel moet je toch nog twee keer nadenken, vooral over je eigen financiële nettowinst.

je werkt thuis (neem het voorbeeld van het Elzasser of Belgische klimaat),
als u niet oppast, kunt u nog steeds gemakkelijk 1000 liter stookolie/jaar en tot 128 kW/u verlichting (2 TL-buizen) aan uw budget toevoegen.
Je moet dus echt van geval tot geval vergelijken en aarzel niet om je verwarmingsinstallatie aan te passen, de kamer waar je werkt te isoleren, deze opnieuw te schilderen zodat deze heel licht is, enz...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 29/05/07, 10:26

Nee, nee en geen Olifant...

1) Thuis kun je een grote trui dragen naar je werk, wat voor zakenmensen nauwelijks mogelijk is. Je kunt ervoor kiezen om je temperatuur aan te passen zoals je wilt (moeilijk te doen in kantoren, vooral in de open ruimte), je kunt in de lichtste kamer werken, je hebt per se minder koffiepauzes en vooral: je hebt zelden waardeloze airconditioning bij u thuis... in tegenstelling tot 95% van de kantoren die zijn uitgerust met pc's, durf ik te wedden...

2) Het huis moet warm gehouden worden (16°), of u er nu bent of niet...

3) Laten we tot slot niet vergeten dat de gemiddelde werk-thuisafstand voor Fransen 23 km bedraagt... en zo te zien en gebaseerd op mijn Belgische kennis, durf ik te wedden dat die van Belgen zelfs nog hoger is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/05/07, 11:51

Ik zei: van geval tot geval!
Gemiddeld is 23 km waarschijnlijk waar, maar er zijn ook veel mensen die maar 5 of 6 km met de bus moeten reizen.

Een heel huis verwarmen tot 20° in plaats van 16° tijdens kantooruren kost doorgaans 1000 liter brandstof per jaar, omdat niet alle huizen goed geïsoleerd zijn.

En geloof niet dat Bobonne een rommelige woonkamer tolereert: je moet vaak (niet per se zwaar) de verwarmingsinstallatie aanpassen omdat veel mensen het koud hebben bij 20°, zelfs met een trui aan.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 29/05/07, 12:24

elephant schreef:Gemiddeld is 23 km waarschijnlijk waar, maar er zijn ook veel mensen die maar 5 of 6 km met de bus moeten reizen.


Dus? Je bent gek!! :onheil:

Het blijft dus gemiddeld 23 km voor 27 miljoen actieve mensen ( http://www.insee.fr/fr/ffc/chifcle_fich ... tab_id=317 ) Frans dus het wordt 23*27*2 = 1242 miljoen passagierskilometers per dag om gewoon naar je werk te gaan...bijna 10 keer de afstand van de aarde tot de zon...

Point-bar!


Tijdens deze studie: https://www.econologie.com/les-transport ... es-27.html , Ik had "plezier" met het berekenen van het aantal kilometers dat per dag op de hoofdwegen van het grootstedelijk gebied van Straatsburg wordt afgelegd voor de maand juli.... Resultaat: 2 miljoen voertuigkilometers per dag...

elephant schreef:Een heel huis verwarmen tot 20° in plaats van 16° tijdens kantooruren kost doorgaans 1000 liter brandstof per jaar, omdat niet alle huizen goed geïsoleerd zijn.


Het is bekend dat alle kantoren bioklimatisch zijn ontworpen en worden verwarmd met behulp van zonne-energie... Neemt u dus alleen de argumenten tegen het huis?

Hoe zit het met de trui die onmogelijk op kantoor te dragen is?
0 x
bolton069
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 02/11/06, 13:15
Plaats: België
x 1




par bolton069 » 29/05/07, 13:09

Christophe schreef:Nee, nee en geen Olifant...

3) Laten we tot slot niet vergeten dat de gemiddelde werk-thuisafstand voor Fransen 23 km bedraagt... en zo te zien en gebaseerd op mijn Belgische kennis, durf ik te wedden dat die van Belgen zelfs nog hoger is...


Ik herinner me een onderzoek van een paar jaar geleden waarin de woon-werkafstand in Europese landen werd vergeleken: de grootste afstand: IN BELGIË. (Ik heb dit onderzoek echter niet gevonden)

Mijn verklaring: het land is te klein en superdicht met snelwegen, dus we verhuizen bijna nooit als we van baan veranderen; wat bijvoorbeeld in Frankrijk minder het geval is: de shuttle Parijs-Marseille doet dat niet echt.

: Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 29/05/07, 13:18

Ah goed, bedankt voor deze verduidelijking!

Ik wed dat het Belgische gemiddelde boven de 50 km ligt... : Cry:

Anders zijn hier de cijfers voor Frankrijk:
https://www.econologie.com/forums/3-salaries ... t3375.html

Gemiddeld de woon-werkafstand in Frankrijk bedraagt ​​25,9 km, maar voor de helft van de medewerkers is het minder dan 7,9 km. Degenen die in stedelijke centra wonen, werken gemiddeld 23,6 km van huis, dichterbij dan degenen in voorstedelijke gebieden (30,5 km) of overwegend landelijke gebieden (28,4 km). Inwoners van het stedelijk gebied van Parijs werken over het algemeen dichter bij huis dan inwoners van andere grote stedelijke gebieden met meer dan 200.000 inwoners: gemiddeld 18,8 km vergeleken met 29,7 km.


Het is dus geen 23 km maar 26 km...maar daar zijn we dichterbij! : Cheesy: Aan de andere kant, als we de cijfers letterlijk nemen:
25,9 gemiddeld, minder dan 7,9 km voor 50% dit betekent gemiddeld een afstand groter dan 43,9 km voor de overige 50%...
Dernière édition par Christophe de 29 / 05 / 07, 13: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/05/07, 13:22

Ik ben voor telewerken, ik zou het graag zonder mijn 40 terminals per dag willen doen.

De kosten voor de planeet hebben er niets mee te maken, of je nu thuis blijft of reist... zelfs niet met het openbaar vervoer (dat voornamelijk op olie rijdt).

Dat zegt de relationele en sociale kant van de werkvloer...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 29/05/07, 13:27

Citro schreef:Dat zegt de relationele en sociale kant van de werkvloer...


+1 maar dit kan positief of negatief zijn...maar we wijken hier sterk af van het onderwerp :D
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten