Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par ABC2019 » 06/07/21, 09:21

humus schreef:Nou, we vallen terug in het karikaturale, er is geen verlangen om de betekenis van mijn opmerkingen te begrijpen, goede dag.

wat is er karikaturaal aan te zeggen dat handelingen voortkomen uit een impliciete inschatting van een balans tussen kosten en verwachte baten? :schok: :schok:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par humus » 06/07/21, 09:41

ABC2019 schreef:
humus schreef:Nou, we vallen terug in het karikaturale, er is geen verlangen om de betekenis van mijn opmerkingen te begrijpen, goede dag.

wat is er karikaturaal aan te zeggen dat handelingen voortkomen uit een impliciete inschatting van een balans tussen kosten en verwachte baten? :schok: :schok:

Wat oneerlijk is, is om mijn argumenten/standpunten te karikaturiseren, om ze te evacueren.
Ik wil de dag niet besteden aan het corrigeren van jouw interpretatie van mijn opmerkingen.
Bonne journee
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par ABC2019 » 06/07/21, 10:25

humus schreef:
ABC2019 schreef:
humus schreef:Nou, we vallen terug in het karikaturale, er is geen verlangen om de betekenis van mijn opmerkingen te begrijpen, goede dag.

wat is er karikaturaal aan te zeggen dat handelingen voortkomen uit een impliciete inschatting van een balans tussen kosten en verwachte baten? :schok: :schok:

Wat oneerlijk is, is om mijn argumenten/standpunten te karikaturiseren, om ze te evacueren.

Ik begreep niet waar de karikatuur was, ik leg u uit dat u ook een kosten-batenanalyse toepast (wat normaal is), meer niet.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par sen-no-sen » 07/07/21, 19:13

ABC2019 schreef:
Mijn vraag is of deze optimale waarde lager of hoger is dan de waarde van fossielen die op economische criteria zouden worden gewonnen, zonder dat we ons zorgen hoeven te maken over CO2 (bijvoorbeeld als CO2 niet in het infrarood wordt opgenomen).


Dit is waar ik het niet kan volgen, C02 is een broeikasgas, we kunnen deze realiteit niet uit de vergelijking verwijderen.
Wat bedoel je met "waarde" van fossielen?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par GuyGadeboisTheBack » 07/07/21, 19:17

sen-no-sen schreef:Dit is waar ik het niet kan volgen, C02 is een broeikasgas, we kunnen deze realiteit niet uit de vergelijking verwijderen.

Normaal gesproken is ABC als een flipperkast die constant "kantelt", je kunt er niet op spelen tenzij je bepaalde aanpassingen doet. Ik ben van mening dat in zijn geval elke aanpassing onmogelijk is, je moet het onderdeel veranderen. : Wink:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par ABC2019 » 07/07/21, 19:31

sen-no-sen schreef:
ABC2019 schreef:
Mijn vraag is of deze optimale waarde lager of hoger is dan de waarde van fossielen die op economische criteria zouden worden gewonnen, zonder dat we ons zorgen hoeven te maken over CO2 (bijvoorbeeld als CO2 niet in het infrarood wordt opgenomen).


Dit is waar ik het niet kan volgen, C02 is een broeikasgas, we kunnen deze realiteit niet uit de vergelijking verwijderen.
Wat bedoel je met "waarde" van fossielen?

in deze zin wilde ik alleen de hoeveelheid fossielen zeggen die we zouden extraheren (in GtC), de bewoording is dubbelzinnig, herken ik.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par Exnihiloest » 07/07/21, 20:49

GuyGadeboisLeRetour schreef:Normaal gesproken is ABC als een flipperkast die constant "kantelt", je kunt er niet op spelen tenzij je bepaalde aanpassingen doet. Ik ben van mening dat in zijn geval elke aanpassing onmogelijk is, je moet het onderdeel veranderen. : Wink:


Nog steeds in zijn lasterlijke mest, de houten gadget.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par GuyGadeboisTheBack » 07/07/21, 21:14

(Tegelijkertijd begrijp ik Blédina, hij verliest de hele tijd, op alle onderwerpen, dus hoe word je geen slechte verliezer als je overal slecht bent?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par Exnihiloest » 07/07/21, 21:47

GuyGadeboisLeRetour schreef:(Tegelijkertijd begrijp ik Blédina, hij verliest de hele tijd, op alle onderwerpen, dus hoe word je geen slechte verliezer als je overal slecht bent?)

Nog steeds in zijn lasterlijke mest, de houten gadget.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten