Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14925
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4341

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par GuyGadeboisTheBack » 04/07/21, 21:12

(Arme sen-no-sen die niet besefte dat hij sprak met een reïncarnatie van Einstein...) : Mrgreen:
1 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par humus » 05/07/21, 06:33

Exnihiloest schreef:
humus schreef:...
Wat markeert de kristallen bol met betrekking tot fusie?

Einstein, 1905.

En oneerlijk bovendien, daar heb ik het natuurlijk over de datum van de fusie operationele op aarde en zijn enorme verspreiding om fossielen te vervangen, welke kristallen bol gebruik je?
Ontdek van degenen die er werken:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par ABC2019 » 05/07/21, 07:07

sen-no-sen schreef:De daling van de productie (niet te verwarren met uitputting!) zal een lange periode van economische en sociale instabiliteit creëren die nog lang zou moeten duren.

maar nee, het IPCC verzekert ons dat het verminderen van het verbruik van fossiele brandstoffen met 5% per jaar kan worden gedaan met heel weinig ongemak, weet u dat niet? : Roll:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par humus » 05/07/21, 07:52

ABC2019 schreef:
sen-no-sen schreef:De daling van de productie (niet te verwarren met uitputting!) zal een lange periode van economische en sociale instabiliteit creëren die nog lang zou moeten duren.

maar nee, het IPCC verzekert ons dat het verminderen van het verbruik van fossiele brandstoffen met 5% per jaar kan worden gedaan met heel weinig ongemak, weet u dat niet? : Roll:

Vandaar het belang om vrijwillig maar op een doordachte manier af te nemen en niet zomaar af te nemen in een economisch model dat precies het tegenovergestelde vereist.
Hierbij worden punten van het economisch model herzien.

Wat jullie beiden schetsen is de ondergaan afname.

Vandaar het belang om zich bij elke ramp serieus voor te bereiden en niet in het zand te verstoppen, of domweg heilzame instructies toe te passen die in tegenspraak zijn met het economische model.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par ABC2019 » 05/07/21, 08:49

humus schreef:
ABC2019 schreef:
sen-no-sen schreef:De daling van de productie (niet te verwarren met uitputting!) zal een lange periode van economische en sociale instabiliteit creëren die nog lang zou moeten duren.

maar nee, het IPCC verzekert ons dat het verminderen van het verbruik van fossiele brandstoffen met 5% per jaar kan worden gedaan met heel weinig ongemak, weet u dat niet? : Roll:

Vandaar het belang om vrijwillig maar op een doordachte manier af te nemen en niet zomaar af te nemen in een economisch model dat precies het tegenovergestelde vereist.
Hierbij worden punten van het economisch model herzien.

Ik weet niet zo goed welke "punten van het economisch model" u van plan bent te herzien en wat u daarvan verwacht, aangezien u niets beantwoordt zodra u enigszins concrete vragen krijgt, maar dat wil zeggen dat niets zegt dat "de daling van de productie... een lange periode van economische en sociale instabiliteit zal creëren die nog lang zou moeten duren.", als er een manier is om de productie stop te zetten zonder een probleem te veroorzaken.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par humus » 05/07/21, 09:23

ABC2019 schreef:
humus schreef:
ABC2019 schreef:maar nee, het IPCC verzekert ons dat het verminderen van het verbruik van fossiele brandstoffen met 5% per jaar kan worden gedaan met heel weinig ongemak, weet u dat niet? : Roll:

Vandaar het belang om vrijwillig maar op een doordachte manier af te nemen en niet zomaar af te nemen in een economisch model dat precies het tegenovergestelde vereist.
Hierbij worden punten van het economisch model herzien.

Ik weet niet zo goed welke "punten van het economisch model" u wilt herzien en wat u daarvan verwacht, aangezien u niets beantwoordt zodra u enkele concrete vragen krijgt,

Vooraf:
Bent u het al eens met de bewering dat degrowth en het economisch model elkaar tegenspreken?
Bent u het eens met de noodzaak om de atmosfeer koolstofarm te maken of in ieder geval minder koolstof te maken?
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par ABC2019 » 05/07/21, 09:59

humus schreef:Vooraf:
Bent u het al eens met de bewering dat degrowth en het economisch model elkaar tegenspreken?

het is groter dan dat, ik denk dat degrowth in strijd is met de verlangens van de bevolking. Alle economische modellen zijn gemaakt om in ieder geval gedeeltelijk tegemoet te komen aan de verlangens van de bevolking, dus ik denk dat degrowth in strijd is met alle economische modellen.

Bent u het eens met de noodzaak om de atmosfeer koolstofarm te maken of in ieder geval minder koolstof te maken?

nee, ik denk niet dat het nodig zal zijn om de vraag te stellen, naar mijn mening zijn de beschikbare middelen niet voldoende om ze nog meer te beperken.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par humus » 05/07/21, 10:05

ABC2019 schreef:
humus schreef:Vooraf:
Bent u het al eens met de bewering dat degrowth en het economisch model elkaar tegenspreken?

het is groter dan dat, ik denk dat degrowth in strijd is met de verlangens van de bevolking. Alle economische modellen zijn gemaakt om in ieder geval gedeeltelijk tegemoet te komen aan de verlangens van de bevolking, dus ik denk dat degrowth in strijd is met alle economische modellen.

Bent u het eens met de noodzaak om de atmosfeer koolstofarm te maken of in ieder geval minder koolstof te maken?

nee, ik denk niet dat het nodig zal zijn om de vraag te stellen, naar mijn mening zijn de beschikbare middelen niet voldoende om ze nog meer te beperken.


Perfect, hoe zou u geïnteresseerd zijn in oplossingen voor wat u beschouwt als geen probleem (CO2) of als een onoverkomelijk probleem (de wens van mensen en het economische model)?
Je voelt je niet bezorgd.
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par ABC2019 » 05/07/21, 10:23

humus schreef:Perfect, hoe zou u geïnteresseerd zijn in oplossingen voor wat u beschouwt als geen probleem (CO2) of als een onoverkomelijk probleem (de wens van mensen en het economische model)?
Je voelt je niet bezorgd.

het is niet dat ik me geen zorgen maak, het is dat ik denk dat het probleem slecht gesteld is, en dat je altijd praat over "oplossingen", terwijl je die in werkelijkheid niet hebt. Dat denken betekent niet dat je je niet bezorgd voelt.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Onderzoek naar de toekomstige kosten van de opwarming van de aarde




par sen-no-sen » 05/07/21, 10:34

ABC2019 schreef:
sen-no-sen schreef:De daling van de productie (niet te verwarren met uitputting!) zal een lange periode van economische en sociale instabiliteit creëren die nog lang zou moeten duren.

maar nee, het IPCC verzekert ons dat het verminderen van het verbruik van fossiele brandstoffen met 5% per jaar kan worden gedaan met heel weinig ongemak, weet u dat niet? : Roll:


Het IPCC is gebaseerd op een model van ontkoppeling van de economie door hernieuwbare energiebronnen (stijl MCKinsey-rapport al aangehaald), laten we zeggen dat het mooi is om erin te geloven!
De Covid-episode is nogal symptomatisch voor wat ons te wachten staat: het accordeoneffect: periodes van economische inzinkingen, daarna zeer sterk herstel, met jojo-prijzen van grondstoffen... en centrale banken die tovenaarsleerlingen spelen.

het is groter dan dat, ik denk dat degrowth in strijd is met de verlangens van de bevolking. Alle economische modellen zijn gemaakt om in ieder geval gedeeltelijk tegemoet te komen aan de verlangens van de bevolking, dus ik denk dat degrowth in strijd is met alle economische modellen.


Degrowth is in feite strijdig met de verlangens van economische agenten* in groei periode.Het is het principe van versterking. Aan de voorwaarden voor deze groei zal de komende jaren steeds minder worden voldaan, dus we zouden een heroriëntatie moeten zien, vrijwillig en vooral gedwongen.

*Het zou misleidend zijn om te zeggen dat mensen "verlangens" naar consumptie hebben, alsof dit allemaal deel uitmaakt van ons DNA.
Als je een rat suiker geeft, kan hij snel verslaafd raken, maar de evolutie heeft geen ratten voortgebracht om suiker te tanken.Er zijn nu eenmaal middelen (en de consumptiemaatschappij valt daaronder te scharen) die in staat zijn om de gebreken in ons gedrag uit te buiten.
2 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten