ISO 14001-norm

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 30/05/10, 23:32

mijn arme man, je moet in een rotte "fabriek" hebben gewerkt

c is waar ... Ik werkte in een grote Franse groep van distributie en behandeling van drinkwater en ik werk vandaag in een multinational.
en wat doe je met de opnames ..... wie zijn de eerste geraadpleegd

bij "ons" vraagt ​​de drire nooit om een ​​opname (weet je niet eens of ze weten dat we er een hebben?) en hoe dan ook, aangezien het vaker down is dan in fct, zullen we hen "een voucher" hebben gegeven ...
En toch, geloof me, we wijzen vaak buitenmaatse af zonder ons zorgen te maken.
bovendien kunnen bepaalde elementen niet anders worden gemeten dan in het laboratorium.
en aangezien dit pieken zijn die we pas na analyse zien, zal het afgewerkte monster in de gootsteen een ander nemen dat gunstiger zal zijn. Deze resultaten zullen worden overgedragen.

en als de lijn daar is en de monsternemer neerzet, zijn we bijzonder waakzaam voor "accidentele" lekkages.
24 uur nadat het vertrok zoals voorheen.


Het is zeker dat als je in een doos werkt die gewelddadige vergiften afwijst (je spreekt van chroom 6, cyanide ...), het iets meer geverifieerd moet zijn ...

wat dan ook: als het ons bijna lukt om een ​​radioactief lek in een energiecentrale te verbergen, kunnen we onszelf vragen stellen over de monitoring van "onafhankelijke" organisaties
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/05/10, 23:57

boubka schreef:wat dan ook: als het ons bijna lukt om een ​​radioactief lek in een energiecentrale te verbergen, kunnen we onszelf vragen stellen over de monitoring van "onafhankelijke" organisaties


Ik zag een ISO 9100 audit resultaat met een score van 985/1000 ..... Degenen die daar werken lachten veel. We moeten toegeven dat de hucksters die het bedrijf vertegenwoordigen en de auditor ondersteunen, begaafd zijn, het moet worden erkend. Kan de luisteraar zijn gezichtsvermogen naar beneden richten? Of wordt hij betaald om de bril thuis te laten ??? : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 31/05/10, 09:45

een afwijzing beperken tot 5 mg / liter is onzin: om legaal één gram cyanide kwijt te raken zou het voldoende zijn om het met 20 m3 water te verdunnen ... en als er 10 keer meer is, zou het voldoende zijn om 10 te verspillen keer meer water?


Een afvoergrens wordt altijd uitgedrukt in concentratie et
in volume ou in massabelasting (bijvoorbeeld in kg / dag)

Ik hoop dat de standaard waaruit deze figuur is getrokken iets minder stom is


In de Europese richtlijnen, die moeten worden omgezet in de wetgeving van elke lidstaat, worden de lozingsnormen gedefinieerd op basis van de impact van de emissies op de gezondheid en het milieu. Ze zijn gebaseerd op resultaten van analyses waaraan een veiligheidsfactor is toegekend.

ISO 14001 legt niet de naleving op van alle bestaande anti-vervuilingsnormen, maar alleen dat wat relevant is afhankelijk van de uitgevoerde activiteit

dus het is de kunst om de juiste normen te kiezen


Een bedrijf kiest niet de bedrijfsvoorwaarden waaraan het is onderworpen, ze zijn vastgelegd in de wetgeving en elke mogelijke afwijking moet worden gerechtvaardigd.

Voordat we overhaaste conclusies bekritiseren en trekken, moeten we misschien eerst weten waar we het over hebben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 31/05/10, 10:48

5 mg / l voor cyaniden


Is dat niet een massalading ?????
of het in kg / m3 of mg / l hetzelfde is en het is geen concentratie?
moet nadenken voordat je schrijft
in kg / dag betekent niets
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 31/05/10, 11:44

Citation:
5 mg / l voor cyaniden


Is dat niet een massalading ?????
of het in kg / m3 of mg / l hetzelfde is en het is geen concentratie?
moet nadenken voordat je schrijft
in kg / dag betekent niets


5 mg / l = 5 gr / m³
bij 10 m³ / dag geeft het een massa belasting van 50 gr / dag
bij 100 m³ / dag geeft het een massa belasting van 500 gr / dag

Een eenvoudige concentratie is niet voldoende om een ​​afkeurgrens te definiëren; deze moet over een periode en / of over een volume worden geïntegreerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 31/05/10, 13:55

een simpele concentratie is niet voldoende om een ​​afkeurgrens te definiëren, het moet over een periode en / of over een periode worden geïntegreerd een volume
.
op het moment dat je het over concentratie hebt, breng je het noodzakelijkerwijs terug naar een volume of naar een gewicht (mg per liters of mg per kilo

hoeveel uur activiteit per dag? 4, 6, 8, 24 ????
Belgische en Franse normen kunnen verschillen .....
lang leve Europa
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 31/05/10, 16:30

Als je whisky (40% ethanol) of bier (5% ethanol) drinkt, kan ik niet voorspellen dat je alleen een scheet krijgt als ik weet hoeveel je hebt ingenomen en hoeveel tijd je hebt genomen om het in te slikken.

1 liter whisky per dag is een massalading van 400 g / dag
1 liter bier per dag is een massalading van 50 g / dag

Uw toestand zal afhangen van uw lading, en uw lading Ik kan het niet alleen weten op basis van de ethanolconcentratie van uw favoriete drankje ... Een vervuilende lading is precies dezelfde redenering. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 31/05/10, 20:42

Ik drink maar water, en nogmaals, één glas tegelijk!
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 31/05/10, 21:44

de vraag is niet ...

we verdoen tijd met het bespreken van fragmenten van normen van niet-geïdentificeerde oorsprong

het doel van mijn opmerkingen is juist om te zeggen dat als alles niet bij iedereen duidelijk bekend is, het de ...

niemand mag de wet negeren: normen zijn bijna de kracht van de wet en we verbergen ze ...

normen die u moet betalen om het recht te hebben ze te kennen, is onzin

en het ergste is dat als je er een krijgt, je je realiseert dat het alleen een verkooppraatje is dat verwijst naar andere standaarden voor het hebben van de gegevens waarnaar men op zoek is ...

wie betaalt, wordt geruïneerd voordat hij vindt wat hij moet weten

ter gelegenheid van een bedrijfscreatie bestelde ik plotseling alle normen die ik nuttig vond ... door te lezen was er nooit wat ik zocht, het had 10 keer moeten worden besteld meer ... Ik liet ze de lei achter ...

als ik op het briefhoofd van de afnor "vereniging van openbaar nut" lees, vraag ik me af waar het openbaar nut de informatie die voor het algemeen belang gratis verspreid moet worden zo duur moet verkopen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 31/05/10, 21:56

daar ben ik het met je eens, maar je moet deze mensen daar voeren (of liever vetmesten)
wat betreft oppervlaktebehandelingen had ik er meer dan honderd, en om een ​​referentie te vinden duurde het 2 dagen .........
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, Macro en 105 gasten