ISO 14001-norm

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 30/05/10, 07:40

het was zo toen ik in oppervlaktebehandeling werkte, nu konden de normen alleen maar strenger zijn,
mensen hebben vaak verkeerde ideeën over wat er gebeurt en zeggen vaak onzin!
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 30/05/10, 11:24

hallo
als ze niet verplicht is om de heer "iedereen" haar resultaten te bezorgen, worden deze gecontroleerd, geregistreerd, gedeclareerd bij de directeur, enz.
controles worden onverwachts en zonder voorafgaande kennisgeving door laatstgenoemde uitgevoerd

Ik neem de zin van zorglub:
deze worden door het bedrijf gecontroleerd, gemeten, aangepast of geregeld en vervolgens doorgegeven aan het management.
controles worden door laatstgenoemde OP AFSPRAAK uitgevoerd.

ze moeten een toelating hebben om het bedrijf te betreden en een persoon om hen te verwelkomen en te helpen bij het monteren van de monsternemers.

in ieder geval werden we minstens de dag ervoor op de hoogte gebracht door onze hiërarchie om onze installaties meer dan normaal te controleren en indien nodig te minimaliseren.

Ik werkte in de stap- en drinkwaterfabriek en het is precies hetzelfde met het bekkenbureau...
we krijgen ongeveer duizend jaarlijkse analyses te horen, het is waar, maar door de medewerkers van de waterdistributeur, en toen het resultaat me niet beviel (we werken alleen), heb ik het aangepast omdat het me zonder dat extra werk zou hebben bezorgd. tijd hebben : Cry:
voor de recorders is het voldoende om ze te stoppen.

het gebeurt zo ... en zo ben ik opgeleid

dus voor alle idealisten die geloven dat alles in het kwadraat is, hebben ze ongelijk ... standaard of niet
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 30/05/10, 13:31

mijn arme man, je moet in een rotte "fabriek" hebben gewerkt
zo was het niet waar ik werkte; namelijk dat de Drire terugkwam wanneer ze wilde, het beveiligingsbedrijf mij op de hoogte bracht en de monsters werden genomen in mijn bijzijn.
aan de andere kant viel de kwaliteit van de behandelingen rechtstreeks onder de verantwoordelijkheid van de operators, en het spreekt voor zich dat degenen die niet om het werk geven geen goede resultaten kunnen behalen
dat er technische problemen zijn ligt voor de hand, maar dat we er iets aan doen is iets anders....
dit is ook de reden waarom de individuele verantwoordelijkheid van de exploitant steeds meer wordt benadrukt wanneer er een geschil is
(en niet de verantwoordelijkheid van het bedrijf)

[quote]aangepast of gearrangeerd door bedrijf[quote]
en wat doe je met de opnames ..... wie zijn de eerste geraadpleegd
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156




par phil12 » 30/05/10, 13:45

Bp Frankrijk Iso 14001,

Titel;
Al onze toezeggingen en prestaties maken van BP een leider op het gebied van milieubescherming in de petroleumindustrie.

Geen tijd om te scratchen voor de rest van de band, maar ik denk dat het van dezelfde soort is!~

http://www.bp.com/sectiongenericarticle ... Id=6000464

: Mrgreen:
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 30/05/10, 15:27

Al onze toezeggingen en prestaties maken van BP een leider op het gebied van milieubescherming in de petroleumindustrie.



voorop lopen op het gebied van technieken, behandelingen, milieubescherming, biedt geen bescherming tegen ongevallen
bewijzen: treinen ontsporen, auto's botsen, vliegtuigen crashen, fietsers breken hun g..., voetgangers vallen
en toch doen we er alles aan om het te vermijden, hetzelfde voor BP en de anderen
als het ongeval heeft plaatsgevonden een persoon verantwoordelijk is en niet bp als geheel
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/05/10, 18:44

hoe dan ook, zolang ik niet de mogelijkheid heb om een ​​hele standaard te lezen, beschouw ik het als onzin

als bedrijven opscheppen over het respecteren van een 14001-standaard, als iedereen de inhoud zou kennen, zouden we misschien zien dat het gewoon wind is

voor mij is het basisprincipe van het verbieden van het kopiëren en verspreiden van standaarden dom, betreurenswaardig, absurd, oneerlijk...

Ik heb de tekst van de iso 14001 niet, maar ik had de iso9001-kwaliteitsnormen. Het principe is hetzelfde: het bedrijf bepaalt zelf zijn doelstellingen: het respecteren van de norm verbindt zich alleen tot het respecteren van zichzelf. verspreid, zou het belachelijke duidelijk zichtbaar zijn

het belachelijke is op alle niveaus hetzelfde: op een dag vroeg ik mijn materiaalhandelaar de belasting die een spaanplaat van 15 zou kunnen dragen: hij antwoordde dat het voldoet aan de NFxxx-norm en dat niemand het recht heeft om het te fotokopiëren ... op een dag had ik om normen te bestellen bij afnor en ik heb de norm op spaanplaten aan de lijst toegevoegd: de norm lezen: spaanplaten van 15 zijn niet gemaakt voor dragende muren, en de weerstand wordt niet bepaald door de norm: de norm definieert slechts een aantal kenmerken dat interesseerde me niet

conclusie: in alle industrieën gorgelen we met normen die we nooit kennen, en waarvan we zouden zien dat ze nutteloos zijn als we ze zouden kennen
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/05/10, 19:05

reswood schreef:De ISO 14001-norm vereist naleving van de geldende milieuvoorschriften. Een storing tijdens een audit resulteert onvermijdelijk in een vaak grote non-conformiteit. Een bedrijf dat tussen twee audits door geen corrigerende maatregelen uitvoert, loopt het risico zijn certificering te verliezen.



er is slechts één fout geconstateerd op de dag van de audit die wordt bestraft

De norm vereist ook het bijhouden van volledige documentatie van de milieuwetgeving die van toepassing is op zijn activiteiten.


onmogelijk: er is geen uitputtende manier om alles te weten, en geen enkele officiële organisatie helpt

dus over het algemeen zijn we tevreden met het verzamelen van alle regels en normen die gemakkelijk te respecteren zijn, het is meer dan genoeg werk en laat toe om de echte problemen te vergeten
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 30/05/10, 20:45

het bedrijf definieert zijn eigen doelstellingen


Ik weet niet waar je dat hebt gezien, gelezen
als je een maximale afwijzing krijgt van 0.01 mg/liter is dat inderdaad een normgegeven waarde (voor chroom 6+) nog eens 5mg/l voor cyaniden is dat inderdaad een norm, 15 mg/l voor Fosfor is een norm ..........
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 30/05/10, 22:33

er is slechts één fout geconstateerd op de dag van de audit die wordt bestraft


Een certificatieaudit duurt meerdere dagen, de auditoren kennen de milieuwetgeving en weten waar en hoe ze moeten zoeken naar de meest flagrante inbreuken.

onmogelijk: er is geen uitputtende manier om alles te weten (met betrekking tot de wetgeving), en geen officiële organisatie helpt


In België, Wallonië, vindt u het meeste van wat u moet weten en toepassen op deze site:
http://environnement.wallonie.be/

Wat betreft de naleving van de emissienormen, is dit tijdens een audit een van de eerste dingen die de auditor zal controleren en de gemeten waarden zal vergelijken met de waarden die zijn toegestaan ​​in: de exploitatievergunning, de algemene voorwaarden en sectoraal.

De analyses moeten regelmatig worden uitgevoerd door de exploitant, de resultaten moeten worden bevestigd door erkende laboratoria en de staatsagenten (milieupolitie) kunnen zich op elk moment melden om monsters te nemen... hen de toegang weigeren Toegang tot faciliteiten is strafbaar bij wet . Onder deze omstandigheden lijkt het me moeilijk om vals te spelen... Een bedrijf dat de opgelegde normen niet wil respecteren, legt zich niet gebukt onder extra beperkingen zoals een EMS (Milieu Management Systeem).
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/05/10, 23:27

Zorglub schreef:als je een maximale afwijzing krijgt van 0.01 mg/liter is het inderdaad een waarde die een norm geeft (voor chroom 6+) nog eens 5mg/l voor cyaniden, het is inderdaad een norm


welke standaard?

bovendien is het een absurditeit om een ​​lozing te beperken tot 5mg/liter: om legaal één gram cyanide kwijt te raken, zou het voldoende zijn om het te verdunnen met 20m3 water... keer meer water?

Ik hoop dat de standaard waaruit deze figuur is getrokken iets minder stom is

ISO 14001 legt niet de naleving op van alle bestaande anti-vervuilingsnormen, maar alleen dat wat relevant is afhankelijk van de uitgevoerde activiteit

dus het is de kunst om de juiste normen te kiezen
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten