De opwarming van de aarde simuleren in een bubbel?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Simulatie van de opwarming van de aarde in een luchtbel?




par Exnihiloest » 10/03/20, 17:28

Christophe schreef:
Exnihiloest schreef:Voor degenen die hier niet begrepen hebben, moet je trouw zijn, anders leveren we je aan tweede messen ...


Niets persoonlijks, maar als je jezelf tegenspreekt, is het eerlijk gezegd vervelend (voor jou) ...

Exnihiloest schreef:En toch is de buzz die ik genereer via non-conformisme goed voor Google-hits.
Zelfs geen herkenning! : Lol:


: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Waaaaw ga ons een onderwerp vinden dat je hebt gestart en dat op de eerste pagina van Google staat in de eerste 1 resultaten ... Ik laat je de woordkeuze over ... (5 maximaal) ...

Te makkelijk!
https://www.google.fr/search?ei=ir9nXry ... éconologie
Dernière édition par Exnihiloest de 10 / 03 / 20, 17: 31, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Simulatie van de opwarming van de aarde in een luchtbel?




par Christophe » 10/03/20, 17:30

Verdomme, ik had niet moeten specificeren met het trefwoord "econology" ...

Wie gaat er behalve u op zoek naar "econologiefabel"?

Probeer het nog eens!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Simulatie van de opwarming van de aarde in een luchtbel?




par Exnihiloest » 10/03/20, 17:36

Christophe schreef:Verdomme, ik had niet moeten specificeren met het trefwoord "econology" ...

Wie gaat er behalve u op zoek naar "econologiefabel"?

Probeer het nog eens!

Je verandert onderweg de spelregels, maar ik ben een goede prins:
https://www.google.fr/search?biw=1588&b ... hauffement

Je bent pas 4e. Ik zal mijn best doen om je de volgende keer een boost te geven : Lol:

En ik zie dat ik niet de enige ben die spreekt over de fabel van de opwarming van de aarde, ondanks de berichten van France-Info dat conformisme aan de grote media hier doorgeeft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Simulatie van de opwarming van de aarde in een luchtbel?




par GuyGadebois » 10/03/20, 17:52

"De fabel van het broeikaseffect", een titel gepompt in het tijdschrift "The new history review" *, opgesteld door een overleden meteoroloog die onzin heeft verteld sinds hij ongeldig is verklaard, tot het einde!
We hebben de referenties die we kunnen ... Bedankt dat je een "goede prins" bent.
http://neoconservatisme.over-blog.com/a ... 52199.html

* Een revisionistische fakkel, opgericht door Dominique Venner, een militante fascist van de OAS, die zelfmoord pleegde in de kathedraal van Notre Dame Paris, waarvan het laatste aantal in 2017 verscheen.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Simulatie van de opwarming van de aarde in een luchtbel?




par Exnihiloest » 10/03/20, 18:30

GuyGadebois schreef:"De fabel van het broeikaseffect", een titel gepompt in het tijdschrift "The new history review" *, opgesteld door een overleden meteoroloog die onzin heeft verteld sinds hij ongeldig is verklaard, tot het einde!
...

Ik wist het niet. Ik koos de titel alleen omdat het precies het thema was dat ik wilde openen.
Zeker een grote visionair, deze meteoroloog, die, zoals we kunnen zien met de wetenschappelijke studies die ik in deze draad passeer, reden had te twijfelen aan een catastrofale antropogene opwarming.

Maar goed, als France-Info je anders vertelde, geloof dan France-Info, hè. Ik zou u niet op het verkeerde been willen zetten ten aanzien van het welzijn van de media, het is psychologisch comfortabeler om de kudde te volgen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Simulatie van de opwarming van de aarde in een luchtbel?




par Christophe » 10/03/20, 18:45

Uiteindelijk komt het neer op hetzelfde onderwerp ... Heb je er niet nog een?

Mr Guy!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Simulatie van de opwarming van de aarde in een luchtbel?




par GuyGadebois » 10/03/20, 18:58

Exnihiloest schreef:Ik wist het niet.

Ik geloof het niet ...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Simulatie van de opwarming van de aarde in een luchtbel?




par Christophe » 10/03/20, 19:00

Goed stop je 2, de fabels van exni het is nogal irrelevant uit mijn ervaring!
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Simulatie van de opwarming van de aarde in een luchtbel?




par eclectron » 10/03/20, 19:21

Christophe schreef:Het doel is ook niet om de atmosfeer van Dame Jeanne te verzadigen met CO2 ... en de verontreinigende stoffen die verband houden met verbranding zijn ook interessant, denk ik.

Pas op voor het mogelijke zwaveldioxide (een lucifer moet uitstoten bij ontsteking) dat het broeikaseffect aan de andere kant zou opheffen ... maar het zou een leuk contra-experiment kunnen zijn !!!



Idealiter zou de CO2-concentratie moeten worden verhoogd van 200 naar 300 ppm ... Om de verandering sinds het pre-industriële tijdperk te simuleren ... we zouden natuurlijk beginnen vanaf ongeveer 400 ppm Ik zal er niet in slagen CO2 uit de lucht te verwijderen afkomst!


Je kunt een brandende kaars in de pot doen en hem dan stevig sluiten, hij gaat vanzelf uit.
Door nadelen De groeiende vegetatie zal de CO2 snel opeten ...

Om de 300 tot 400 ppm constant te houden, is dat een ander verhaal *. Een kolonie vuurmieren zou nodig zijn : Lol:

* sensor, regelaar, fles: https://www.zoomalia.com/animalerie/bou ... atch=&tri=
1 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Simulatie van de opwarming van de aarde in een luchtbel?




par Christophe » 10/03/20, 19:40

Nou, vandaar het idee om maar een klein stukje koolstof te verbranden ... en temperaturen te vergelijken onder dezelfde straling (volle zon) ...

Maar ja, CO2-regulering zou nauwkeuriger en wetenschappelijker zijn ... Daarna zal het minder gemakkelijk zijn om te reproduceren ...

Maar waarom niet in versie 2.0?

Versie 2.0 die de capaciteit van afvang (en de limieten in gesloten omgeving) van CO2 door planten zou kunnen laten zien ...

Hoeveel kost een CO2-gasanalysator in ppm?

Ik stel me voor dat de CO2-regeling van aquaria wordt gedaan op de pH ... iets veel gebruikelijker om te analyseren!

Bedankt voor het idee hoe dan ook!
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten