Renault Sandero: de nieuwe Logan 5-deuren? (Déconologie)

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Renault Sandero: de nieuwe Logan 5-deuren? (Déconologie)




par Christophe » 11/09/07, 13:20

We veranderen niets aan een recept (in dit geval financieel) dat werkt... hier is de nieuwe "LowCost" (vandaar "HighPollution") auto van Renault:

Renault bereidt zich voor om aan het einde van het jaar een nieuwe zuinige sedan te lanceren, volledig ontworpen in Brazilië, genaamd "Sandero".

De Sandero, een compacte vierdeurs hatchback, biedt plaats aan vijf personen. Robuust en modern van ontwerp, ontworpen om op slechte wegen te rijden. De Sandero wordt aangeboden met verschillende motoren: benzine, diesel of biobrandstof (benzine-ethanol) (opmerking van Christophe: enige positieve punt) - afhankelijk van de markten.

Vanaf december zal hij in Brazilië en Argentinië op de markt komen.

“De Sandero is de eerste Renault waarvan het DNA volledig Braziliaans is”, zei Renault do Brasil-president Jérôme Stoll in Sao Paulo. Het is de eerste auto van de groep die buiten Europa wordt geproduceerd.

De Sandero wordt ontwikkeld op het platform van de goedkope auto Logan in de Sao José dos Pinhais-fabriek.

“We willen dezelfde logica van toegankelijkheid ontwikkelen, vooral op het gebied van de prijs, als voor de Logan”, vertelde Renault aan AFP.

Tussen januari en augustus zag Renault zijn verkopen acht punten meer stijgen dan die van de Braziliaanse automarkt. De registraties van de Franse fabrikant stegen met 35% tot 43.532 exemplaren. De verkoop wordt gestimuleerd door de Logan, waarvan de verkoopdoelstelling, aanvankelijk vastgesteld op 1.500 eenheden per maand, is verhoogd tot 3000.

In totaal verwacht Renault in 73 000 auto's te verkopen en hoopt het aantal registraties in 2007 te verdubbelen ten opzichte van 2009, oftewel 2006 exemplaren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Shai'ullud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 02/10/07, 21:20




par Shai'ullud » 02/10/07, 22:17

We doen nieuw met wat oud!

het is grappig hoe Renault erin slaagt om auto's te maken die op ethanol rijden in zijn fabrieken in Brazilië (80% van hun omzet vorig jaar) en dat we bij ons moeten wachten op het jaar 3012 : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/10/07, 22:52

Verrassend inderdaad, en niets nieuws:

Renault heeft zojuist zijn "Clio Hi-Flex" gepresenteerd op de autosalon van Sao Paulo (2005).


https://www.econologie.com/bioethanol-te ... s-563.html

ps: heel erg goed je avatar!! Ik heb het gevoel dat we allebei goed met elkaar overweg kunnen... 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/10/07, 08:39

heel goed: "wij" ontwikkelen auto's voor de armen en voor ons, zolang we de anderen kunnen betalen... : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
agukha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 29/01/07, 08:02

Re: Renault Sandero: de nieuwe 5-deurs Logan? (deconologie




par agukha » 11/10/07, 13:08

Christophe schreef:We veranderen niets aan een recept (in dit geval financieel) dat werkt... hier is de nieuwe "LowCost" (vandaar "HighPollution") auto van Renault:


Waarom betekent “LowCost” automatisch meer vervuiling?
Het zou zelfs het tegenovergestelde kunnen zijn: we gebruiken reeds ontwikkelde componenten, eenvoudige maar bewezen technologieën, we weigeren nutteloze en zware gadgets (die dus het verbruik verhogen) die “goed werken”, enz.
Is de ecologie trouwens niet dol op dit gedrag: zoveel mogelijk gebruiken wat we hebben, en geen modieuze ‘gadgets’ kopen?

Nou ja, het is ook niet noodzakelijkerwijs in deze zin met elkaar verbonden, maar het lijkt mij eerder deze kant op te gaan dan het tegenovergestelde.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Renault Sandero: de nieuwe 5-deurs Logan? (deconologie




par Christophe » 11/10/07, 13:29

agukha schreef:Waarom betekent “LowCost” automatisch meer vervuiling?


Nou, een beetje het tegenovergestelde voorbeeld, als alle auto's € 30 zouden kosten:

a) er zouden er veel minder van in omloop zijn...er zouden er zeker niet 3 of 4 per huishouden zijn, zoals momenteel vaak het geval is...

b) we zouden ze veel langer bewaren...

a) + b) = minder vervuiling...

Bovendien is de Logan een auto met technologie die 10 jaar verouderd is... de technische fiche vermeldt een brandstofverbruik van 10L/100 in de stad... en toch is het een nieuwe auto...

Zien: https://www.econologie.com/caracteristiq ... nt-82.html
0 x
agukha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 29/01/07, 08:02

Re: Renault Sandero: de nieuwe 5-deurs Logan? (deconologie




par agukha » 11/10/07, 13:39

Christophe schreef:Nou, een beetje het tegenovergestelde voorbeeld, als alle auto's € 30 zouden kosten:

a) er zouden er veel minder van in omloop zijn...er zouden er zeker niet 3 of 4 per huishouden zijn, zoals momenteel vaak het geval is...

b) we zouden ze veel langer bewaren...

a) + b) = minder vervuiling...

Bovendien is de Logan een auto met technologie die 10 jaar verouderd is... de technische fiche vermeldt een brandstofverbruik van 10L/100 in de stad... en toch is het een nieuwe auto...

Zien: https://www.econologie.com/caracteristiq ... nt-82.html


a) de prijs daalt met de leeftijd van de auto, iedereen zou auto's hebben die min of meer oud zijn en min of meer goed onderhouden, ik denk niet dat dat veel zou veranderen, maar ja, dat kunnen we niet weten.
En dan he... een basisregel maken die zegt dat alleen de rijken kunnen doen wat ze willen, het is nog steeds niet erg aardig voor de arme klootzakken (ten eerste: als je rijk bent, heb je natuurlijk meer mogelijkheden om meer worden...)

b) veel mensen besteden elke twee jaar hun tijd aan het wisselen van auto, om een ​​nieuwere te kopen, om er een te hebben met de nieuwste snufjes, enz., verkoop hem gewoon en koop een andere, ik zie niet hoe dat zou zijn wijziging..!

Ze consumeert meer, oké daarvoor.
0 x
ptrem
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 05/11/07, 22:55
Plaats: var

verbruik Logan




par ptrem » 06/11/07, 09:40

Ik kocht een Logan (Dacia) met de enige optie: turbo.
Met een volle tank van 52 liter diesel doe ik 1200 km onderweg, koel rijdend, minimaal remmen en optrekken.
De Logan is ontworpen voor moeilijke wegennetwerken; bovendien b.v. in Roemenië heeft de koper weinig middelen voor onderhoud, daarom een ​​robuuste auto.
Hetzelfde geldt voor Marokko, waar Renault Logans gaat produceren.
vriendschappelijk
0 x
we weten hoe we plasma moeten produceren; het probleem is om het vak te maken om het te bevatten.
de deskundige ingenieurs om deze box te maken hebben 100% kansen om te worden ingehuurd bij Cadarache.
Volgens een vooraanstaande CEA-leider is de energie van de toekomst waterstof geproduceerd met elektriciteit, maar het probleem moet nog steeds worden opgevangen.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/11/07, 17:54

Hallo ptrem

Het is een eerlijke 4.33 liter per honderd kilometer voor een auto van deze prijs. Er zijn tal van andere nieuwere, veel duurdere auto's die het niet zo goed doen. :schok:

Hoe is de vervuiling?
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
ptrem
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 05/11/07, 22:55
Plaats: var

logan co²(g/km)




par ptrem » 07/11/07, 10:19

Hoe is de vervuiling?
A+

>>>
co²(g/km) Diesel: 125 g
Voor benzinemotoren volgens pk: 166g en 175g.
vriendschappelijk
0 x
we weten hoe we plasma moeten produceren; het probleem is om het vak te maken om het te bevatten.

de deskundige ingenieurs om deze box te maken hebben 100% kansen om te worden ingehuurd bij Cadarache.

Volgens een vooraanstaande CEA-leider is de energie van de toekomst waterstof geproduceerd met elektriciteit, maar het probleem moet nog steeds worden opgevangen.

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 280-gasten