KENNISGEVING AAN DESCENDANTS - Help!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 413
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 61




par verwarren » 16/01/14, 12:56

sen-no-sen schreef:Inderdaad, de snelheid waarmee een samenleving instort, is evenredig met haar vermogen om energie te verdrijven ...


Spreek je daar in de toekomst?

Historisch gezien zie ik het niet! zelfs als de zuiderlingen talrijker waren geweest! : Mrgreen:
0 x
De wereld is perfect !!!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 16/01/14, 13:58

perplex schreef:
sen-no-sen schreef:Inderdaad, de snelheid waarmee een samenleving instort, is evenredig met haar vermogen om energie te verdrijven ...



"Tijd van vallen" van het Romeinse rijk?
"Tijd van herfst" van de USSR?

Historisch gezien zie ik het niet!


Weet je nog steeds zeker dat je niets kunt zien?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 16/01/14, 14:11

de beste zijn de afnemende in de arabier! : Cheesy:
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 17/01/14, 09:57

sen-no-sen schreef:Zelfs met een groei van 0,2% per jaar zou een simpele "matiging" -inspanning het niet mogelijk maken om terug te keren naar een aanvaardbaar niveau.

Een echte matiging zou de trend omkeren en dat zou al een grote stap zijn. Persoonlijk vind ik deze zin leuk: om een ​​berg te verplaatsen moet je beginnen met de eerste steen.

sen-no-sen schreef:In geïndustrialiseerde landen zal een verlaging van 50% tot 70% moeten worden overwogen, gespreid over maximaal 15 of 20 jaar

Hoeveel gok je op deze mogelijkheid?

Het doet me denken aan mensen die moeten afvallen en in 5 weken 2 kg afvallen en dan weer 8 aankomen. Idem voor tabak en alcohol.
Neen. De moderatie is goed voor echte "blijvende" verandering.

Terugkomend op het onderwerp Popomme, Ik die koos voor gematigdheid, ik zou in de verleiding zijn gekomen door de hippiebeweging!
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 17/01/14, 11:18

Aumicron schreef:Een echte matiging zou de trend omkeren en dit zou al een grote stap zijn. [/ b]


Ik ben het volledig eens met je offerte, maar als je in korte tijd een berg wilt verplaatsen, heb je iets anders nodig dan matiging, want we hebben niet de benodigde tijd.

De "gematigde" consument van 2014 verbruikt evenveel als een "hectische" consument van 1980 ...

Hoeveel gok je op deze mogelijkheid?


Iets van 99% tot 100%!
Zoals ik hierboven al zei, zal dit in alle gevallen gebeuren (en het is al begonnen), moet nu nog de politieke keuze worden gemaakt tussen suïcidale koppigheid - die ons tot een snelle crash zal leiden - of een keuze van de samenleving die alle bevolkingsgroepen toestaat. om in waardigheid te leven.


Het doet me denken aan mensen die moeten afvallen en in 5 weken 2 kg afvallen en dan weer 8 aankomen. Idem voor tabak en alcohol.


Ik denk niet dat we het hier over hetzelfde hebben, als ik het voorbeeld neem van dopingmiddelen (omdat onze samenleving gedoteerd is), zou een arts die de toestand van zijn patiënt opmerkt niet zeggen dat we gematigd moeten zijn, maar stop zo snel mogelijk op pijn van het sterven, en daarvoor heb je een shockbehandeling nodig en handel snel.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 17/01/14, 16:55

sen geen sen hello
Ik denk niet dat we het hier over hetzelfde hebben, als ik het voorbeeld neem van dopingmiddelen (omdat onze samenleving gedoteerd is), zou een arts die de toestand van zijn patiënt opmerkt niet zeggen dat we gematigd moeten zijn, maar stop zo snel mogelijk op pijn van het sterven, en daarvoor heb je een shockbehandeling nodig en handel snel.
In theorie: ja! Maar de patiënt wordt in het algemeen verscheurd tussen de angst voor een ramp en het verlies van plezier of comfort (ondanks de nadelen) en helaas kiezen we meestal voor de tweede oplossing ... zelfs definitief!
Anders waren we allang teruggekeerd naar de ossenkar, de kaars en de put onder in de tuin!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 17/01/14, 17:17

Janic schreef: In theorie: ja! Maar de patiënt wordt in het algemeen verscheurd tussen de angst voor een ramp en het verlies van huidig ​​plezier of comfort (ondanks de nadelen) (...)


Ondanks de reputatie die is opgebouwd rond degrowth, is het helemaal niet synoniem met een terugkeer naar het grotten tijdperk!
We kunnen beter leven met veel minder en hebben het voordeel dat we de thermodynamische voorwaartse race opgeven, zoals de drastische vermindering van vervuiling.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 17/01/14, 17:50

We kunnen beter leven met veel minder en hebben het voordeel dat we de thermodynamische voorwaartse race opgeven, zoals de drastische vermindering van vervuiling.
volledig illusoir! inderdaad, leven met minder hier is als leven met veel voor andere delen van de mensheid.
Met een mondiale, mondiale visie moeten we echter inderdaad terugkeren naar een manier van leven die niet alleen maar energie is, omdat de bevolking van ontwikkelingslanden ook de grote taart van consumptiegoederen wil proeven die we al in volle gang hebben.
Evenzo zal ons dieet anderen er niet van weerhouden te eten wat we zelf niet langer consumeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 17/01/14, 19:37

Janic schreef: volledig illusoir! inderdaad, leven met minder hier is als leven met veel voor andere delen van de mensheid.


Ik noemde dit al eerder: we moeten een groeivertraging doorvoeren van ongeveer 50 tot 70% in geïndustrialiseerde landen.

Met een grondige reorganisatie van onze samenleving door de rationalisering van sleutelsectoren van de economie, zou het heel goed mogelijk zijn om te leven met een zeer aangenaam comfortniveau.
We hebben relatief volwassen technologieën waarmee we vandaag een dergelijk project kunnen implementeren.
Dit is geenszins utopisch en kan behoorlijk worden geëxtrapoleerd naar de rest van de wereld door het concept aan te passen aan de manier van leven van ontwikkelingslanden.
Maar hiervoor is het noodzakelijk om een ​​einde te maken aan het messianisme van groei en de cultus van gedereguleerde markten.

Evenzo zal ons dieet anderen er niet van weerhouden te eten wat we zelf niet langer consumeren.


De ontwikkelingslanden zijn opgeslokt door het model van economisch "exponentialisme", dit model functioneert alleen door het grijpen van extra secties, de landen van de "derde wereld" hadden geen andere keuze dan zich te bekeren.
Niets is in tegenspraak met het feit dat als er een ander model was ingevoerd, de zaken radicaal anders zouden zijn geweest en initiatieven zouden hebben mogelijk gemaakt die specifiek zijn voor elk land volgens zijn tradities en het bereikte ontwikkelingsniveau.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 18/01/14, 09:02

sen geen sen hello
Dit is geenszins utopisch en kan behoorlijk worden geëxtrapoleerd naar de rest van de wereld door het concept aan te passen aan de manier van leven van ontwikkelingslanden.
Dit is het marxistische messianisme van het genre!
Jesaja 11-6 " de wolf zal bij het lam leven, de panter zal bij het bokje gaan liggen, hij zal zichzelf op mijn heilige berg geen schade toebrengen, want de aarde zal gevuld zijn met de kennis van de Heer ... »
Maar hiervoor is het noodzakelijk om een ​​einde te maken aan het messianisme van groei en de cultus van gedereguleerde markten.
Matteüs 6-24: " je kunt niet tegelijkertijd god en mammon dienen »
Zoals de tekst zegt, is het niet de markt die moet worden gereguleerd, maar de geest, het hart, de menselijke mentaliteit en daar is het erger dan de 12 werken van Hercules tegelijkertijd
Niets is in tegenspraak met het feit dat als er een ander model was ingevoerd, de zaken radicaal anders zouden zijn geweest en initiatieven zouden hebben toegestaan ​​die specifiek zijn voor elk land volgens zijn tradities en het bereikte ontwikkelingsniveau.

Alle beschavingen die ermee begonnen zijn, hebben gefaald, inclusief het zeer uitgebreide Israëlitische model.
maar dromen en hoop zijn de motoren van het leven.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten