Opmerkelijke vergroening van de planeet

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par GuyGadeboisTheBack » 11/04/21, 12:31

Een andere domheid. Deze onzin voedt grotendeels het vee, wat de man betreft, hij verspilt bijna 40% van wat hij produceert. Je hebt een kans gemist om je mond te houden.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par ABC2019 » 11/04/21, 12:57

GuyGadeboisLeRetour schreef:Een andere domheid. Deze onzin voedt grotendeels het vee, wat de man betreft, hij verspilt bijna 40% van wat hij produceert. Je hebt een kans gemist om je mond te houden.

naar mijn mening heeft het altijd minstens 40% van wat het produceerde verspild, waarschijnlijk meer omdat we nu effectiever vechten tegen ongedierte en andere schimmels... dus dat neemt niet weg dat het er inderdaad is. het geproduceerde voedsel dat de bevolkingsgroei mogelijk heeft gemaakt, en dat deze aanzienlijke toename inderdaad te danken is aan het gebruik van fossiele brandstoffen.
https://resiliencealimentaire.org/lempr ... imentaire/

Beeld
1 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par GuyGadeboisTheBack » 11/04/21, 12:58

ABC2019 schreef:volgens mij

Niemand geeft erom.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par ABC2019 » 11/04/21, 13:02

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef:volgens mij

Niemand geeft erom.

ben je nu "iedereen" geworden? Ik zal je dan melden bij moderatie voor meerdere bijnamen!! : Lol:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par GuyGadeboisTheBack » 11/04/21, 13:27

ABC2019 schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef:volgens mij

Niemand geeft erom.

ben je nu "iedereen" geworden? Ik zal je dan melden bij moderatie voor meerdere bijnamen!! : Lol:

Ik heb lief. De link die u geeft verwijst naar een site die de kwalen van deze wereld beoordeelt en pleit voor een betere landbouwtoekomst. In feite sommen ze ALLES op wat je ontkent: klimaatverandering, verlies van biodiversiteit, fossiele vervuiling, chemische inputs, beweging van voedsel, industrialisatie van de landbouw, extreme weersomstandigheden en vaker, etc, etc... * : Mrgreen:
Je bent echt een eikel van het ergste soort.

* https://resiliencealimentaire.org/infog ... imentaire/
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par izentrop » 11/04/21, 14:14

ABC2019 schreef:het is inderdaad de aanzienlijke toename van het geproduceerde voedsel die de bevolkingsgroei mogelijk heeft gemaakt, en dat deze aanzienlijke toename inderdaad te danken is aan het gebruik van fossiele brandstoffen.
https://resiliencealimentaire.org/lempr ... voedsel/
Zulke interessante artikelen op de door u geciteerde site, die de onhoudbare reden voor de "groene revolutie" geven
Minerale stikstofmeststoffen zijn afkomstig van een kunstmatig syntheseproces genaamd Haber-Bosch. De chemische industrie zet stikstof uit de lucht om in vormen van stikstof die net als stikstofbindende bacteriën door planten kunnen worden gebruikt. Als de bron van stikstof in de praktijk onbeperkt is, vereist deze reactie daarentegen grote hoeveelheden energie.Deze wordt voornamelijk geleverd door de verbranding van aardgas, een fossiele brandstof die onderhevig is aan dezelfde uitputtingsproblemen als olie. In Frankrijk wordt bijna evenveel energie gebruikt om stikstofkunstmest te synthetiseren als om alle tractoren te laten rijden. https://resiliencealimentaire.org/engra ... -des-sols/

Beeld
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par ABC2019 » 11/04/21, 19:12

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:Niemand geeft erom.

ben je nu "iedereen" geworden? Ik zal je dan melden bij moderatie voor meerdere bijnamen!! : Lol:

Ik heb lief. De link die u geeft verwijst naar een site die de kwalen van deze wereld beoordeelt en pleit voor een betere landbouwtoekomst.

het is normaal, ik geef er de voorkeur aan om referenties te geven van sites waarmee ik het niet noodzakelijkerwijs over alles eens ben, het vermijdt het verwijt van vooringenomenheid en het maakt ze geloofwaardiger :). Ik weet niet of het u is opgevallen, maar over het onderwerp CD geef ik vaak grafieken uit IPCC-rapporten, omdat mijn punt niet is dat het IPCC ongelijk heeft, maar dat we het laten zeggen wat hij niet heeft gezegd (u bijvoorbeeld vindt in het IPCC absoluut niets dat aantoont dat de grens die niet overschreden mag worden 2°C is of dat er een risico bestaat op uitsterven van de menselijke soort).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par GuyGadeboisTheBack » 11/04/21, 19:26

ABC2019 schreef:Ik geef er de voorkeur aan om referenties te geven van sites waarmee ik het niet noodzakelijkerwijs over alles eens ben, het vermijdt het verwijt van vooringenomenheid en het maakt ze geloofwaardiger :). blaaaablablaaaablaabla

Ah, de megalomanie van de man... meester AVC maakt de sites waar hij het niet mee eens is (sic) geloofwaardiger. Laten we eens kijken, in plaats van te zeggen dat hij het weer jammerlijk verpest heeft omdat hij het NOOIT eerder heeft gedaan, nee, denk je, liegt, manipuleert en bedriegt hij om zichzelf bloemen te sturen. : Roll:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par ABC2019 » 11/04/21, 19:44

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef:Ik geef er de voorkeur aan om referenties te geven van sites waarmee ik het niet noodzakelijkerwijs over alles eens ben, het vermijdt het verwijt van vooringenomenheid en het maakt ze geloofwaardiger :). blaaaablablaaaablaabla

Ah, de megalomanie van de man... meester AVC maakt de sites waar hij het niet mee eens is (sic) geloofwaardiger. Laten we eens kijken, in plaats van te zeggen dat hij het weer jammerlijk verpest heeft omdat hij het NOOIT eerder heeft gedaan, nee, denk je, liegt, manipuleert en bedriegt hij om zichzelf bloemen te sturen. : Roll:

we hebben niet hetzelfde idee van intellectuele eerlijkheid, dus ik zie niet in hoe ik eerlijker kan zijn dan door sites te citeren waarmee ik het niet over alles eens ben (wat niet betekent dat ik het over alles oneens ben).

Jij bent het die absoluut alle discussies wil omvormen tot een religieuze oorlog tussen de goeden die altijd gelijk zouden hebben tegen de slechteriken die altijd ongelijk zouden hebben, dat is niet mijn aanpak. bijvoorbeeld in de toespraak van de wetenschappers, er is nemen en vertrekken... maar het moet om goede redenen gebeuren, niet als ze wel of niet in de richting van uw ideologie gaan, maar als hun argumenten gerechtvaardigd zijn of niet door feiten .
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: opmerkelijke vergroening van de planeet




par GuyGadeboisTheBack » 11/04/21, 19:56

ABC2019 schreef:We hebben niet dezelfde opvatting over intellectuele eerlijkheid.

Inderdaad, gezien het aantal leugens en je neiging om alles en iedereen te manipuleren, hebben we helemaal niet hetzelfde idee van intellectuele eerlijkheid.
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten