Onze emulaties zijn zo kinderachtig .. en toch ..

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ULM Sebastian
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 05/01/07, 20:50

Onze emulaties zijn zo kinderachtig .. en toch ..




par ULM Sebastian » 05/01/07, 21:02

Terwijl ik deze paar regels aan u schrijf ... terwijl u ze leest .. de druk van de degradaties op de biodiversiteit van de wereld, veroorzaakt en beschimpt door onze levensstijl en consumptie, racet in een helse snelheid.
Alle studies die in de vier hoeken van de wereld zijn uitgevoerd, getuigen hiervan zonder twijfel.

Dus wie aarzelt nog steeds om zich in te zetten voor ecologie, en tussen wat en wat? De vis zien verdwijnen? Zie je de flora tragisch schaars worden of gewoon lijden aan het opdrogen van elementaire hulpbronnen, zoals water bijvoorbeeld?

Welk hectisch individualisme kan er nog steeds naar streven om uit de grote saldi te komen? Welke manier van denken kan gebombardeerd blijven met arrogantie, wanneer het ook wordt verzwolgen als de natuur blijft worden uitgedaagd?

De Franse presidentsverkiezingen van 2007 zijn een opmerkelijke gelegenheid om ecologie centraal te stellen in het politieke debat en om toekomstige kanshebbers voor deze onvermijdelijke vragen uit te dagen.

Met de ecologische wachtcommissie van zijn stichting nodigt Nicolas Hulot ons uit om 'het ecologische pact' (www.pacte-ecologique-2007.org), waarin hij ons concrete acties voorlegt en paden voor reflectie zoekt, gericht op het definiëren van duidelijke en haalbare politieke doelstellingen op zeer korte termijn.
We kunnen dit pact als compleet of gebrekkig beoordelen, en erover praten, ruzie maken of erover praten, het heeft de verdienste om ons allemaal te betrekken bij het dringende behoud van onze biodiversiteit en, hopelijk, de opmaat van een collectieve en welwillende helderheid.
Laten we het ondersteunen!

Niemand kan het rendement van voor ons bestemde sticks negeren. Niet meer politici dan industriëlen. Jij en ik zijn het die hun gedrag en hun reflecties dicteren.
Nutteloos om er alleen op te typen als we, qua afmetingen, de neus blijven houden voor onze enige dagelijkse problemen. Verzet ze niet dwaas; ze zijn tenslotte ons gereedschap voor verandering, maar laten we zeer vastberaden zijn over wat ze moeten plegen.
Ja werkloosheid, ja onzekerheid, het ecologische pact houdt hier ook rekening mee, maar vrijwillig of met geweld zal het ecologische probleem domineren omdat het de basis is voor de levenden.

Niets kan uiteindelijk overleven op een zieke planeet. Het heeft ons niet nodig, het zal veranderen, zelfs als we ons van de wereld ontdoen.
Enkele miljard mensen hebben daar al voor ons gewoond, anderen beweren het, en in iedereen die ook leeft, en we zouden er zijn, om alles en nog erger te vervuilen, om alles weg te laten verwelken !!?!

Laten we onze claims van Advanced Animals waarmaken. De planeet is mooi, het biedt zichzelf aan ons in al zijn pracht, laten we deze kostbare goederen beschermen, beter ... laten we ze doorgeven!

Moge het signaal naar toekomstige presidentskandidaten zeer sterk zijn, zodat zij vrij kunnen handelen en de onvermijdelijke ecologische verandering zo snel mogelijk kunnen initiëren.


Sebastian T
:!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 05/01/07, 21:18

Wat een nadruk ...

Wat NH, het pact en de verkiezingen betreft, staan ​​andere onderwerpen al open.
Dat gezegd hebbende, welkom bij jou.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten