Nieuw IPCC-rapport: we zijn vertrokken voor 1000-jaren!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 09/12/09, 15:26

Citro schreef:
yoananda schreef:Ze geven niet om vervuiling, anders hadden ze al lang geleden milieunormen ingevoerd. Maar het doodt het bedrijf.
Belastingvrije oplossingen zijn er genoeg....

En trouwens, we zullen nu voor de lucht moeten betalen...
Alles moet voor hen inwisselbaar zijn. Hier is het doel.

Trap niet in de val.
Hier niet, terwijl hier echte oplossingen zijn.

+1 Beeld
: Mrgreen: welkom yoananda, Ik vind je leuk. : Mrgreen:


Ik voeg ook +1 toe en welkom thuis Yoananda!

Ben je indiaan?


miauw :P

In het Sanskriet is Ananda diep geluk
Dernière édition par Lietseu de 09 / 12 / 09, 16: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 09/12/09, 16:32

Hier daarentegen kom ik niet verder, beste Yonananda

"En bovenal is het een geweldige manier om:
* Stel geen echte ecologische vragen
* om een ​​mooie speculatieve en ultra lucratieve markt te maken
* het opstellen van beleid voor controle, bewaking van populaties
* om de echte vervuilers niet aan te raken

U hebt mijn argumenten niet beantwoord, of zelfs vragen gesteld over de echte problemen die ik beweer aan te klagen zonder ze te benoemen.
Je neemt gewoon een regel die je niet leuk vond en negeert de rest van het bericht volledig. Daarbij bent u tevreden met het rode doek dat wordt bewogen om de aandacht af te leiden.
Dus ik vraag me af wat je bedoelingen zijn als je me zo antwoordt. Zijn jullie journalisten??? lol"


Je lijkt ineens uit de dij van Jupiter te komen, de houthakkervriend die niet van trollen houdt, trekt waarschijnlijk binnenkort aan je oren...

Ik wil alleen maar zeggen dat ik de indruk heb dat het essentiële sommigen van ons ontgaat, en dat is:

Hoe kunnen we afspreken om in vrede te leven (met ons "geweten") als miljoenen vrouwen, kinderen, mannen, oude mensen ELKE dag STERVEN van Honger, Dorst en ellende, terwijl de (rijke) ouders van sommigen van ons zich tegoed deden aan de Derde Wereld :?
tot het punt dat ze nooit meer hoeven te werken, noch zij, noch hun achter-achterkleinkinderen :schok:

Dat moorddadige olie- en mineraalbedrijven oorlogen en gewetenloze regeringen hebben gevoerd om meer geld te verdienen...

Als onze aarde koorts begint te krijgen, terwijl tegelijkertijd mensen (iets minder gek dan de gemiddelde) huilende wolf een opwarming aankondigen die zelfs een idioot van de bergen van de maan zou kunnen zien, zouden we dan geen KANS moeten zien in het? MAGNIFIQUE OM DE SAMENLEVING TE VERANDEREN EN TE EINDIGEN MET DE LOGICA VAN MOORD DIE BESTAAT UIT ALLES EN IEDEREEN PILLEN VOOR JE ENIGE WINST? :onheil:

Ik ben het eens met de Dalai Lama, die over de Chinezen zei dat ze ten koste van alles de ziekte van het geld hadden (dat ze niet eens van de "blanken" hoefden te stelen omdat ze ook door deze vreselijke ziekte zijn getroffen) en dat dit kon de reden zijn voor hun toekomstig verlies.

Uw vriend Borleau, uw glimlachende minister, zei overigens gisteravond iets interessants toen hij sprak over een "wereldbeheersing van de ecologie" (van mijn kant heb ik altijd gedroomd van een wereldregering van een wijs man die de mensen zou leiden naar een bestemming een beetje meer glimlachen, ja, het is utopisch en heb je dan iets tegen utopieën?)


WANT WE KUNNEN NIET EINDELOOS EN ZONDER WET RIJK WORDEN, OVER DE RUGGEN VAN ANDEREN ZONDER OP EEN DAG DE GEVOLGEN TE BETALEN


NIET MEER DAN WE KUNNEN ACCEPTEREN DE PLANEET TE RUÏNEREN DIE ONS OP DEZELFDE MANIER VOEDT...

En bespaar me alsjeblieft je stomme kritiek om me te vertellen dat ook ik een ontvanger ben van dit verachtelijke manna ... Ik heb niet in deze richting gehandeld en heb geen mensen in mijn familie met bloed aan hun handen, noch daarom geld vol schatkist en gigantische eigendommen, luxe jachten en fortuinen van meerdere miljarden dollars :onheil:
Mijn spijkerbroeken zijn niet gemerkt (onzin daarmee) en mijn overhemden zijn niet gemaakt van wilde zijde van de hoge plateaus van tonkin :x




Dat gezegd hebbende, natuurlijk zonder afbreuk te doen aan de respectabiliteit van onze ecologenvrienden : Mrgreen:

miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 10/12/09, 11:11

https://www.econologie.com/climate-gate- ... -4174.html

Kijk vanaf 3/4 (voordat het over andere dingen gaat)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 10/12/09, 11:17

highflyaddict schreef:De orden van grootte zijn niet hetzelfde!

Uit het geheugen is de totale startvoorraad van fossiele brandstoffen ongeveer 2 000 miljard TEP of 2.10 ^ 10.

Het totale oceanische volume is ongeveer 1,5 miljard Km3 of 1,5.10 ^ 18 ton vloot.

8 orden van grootte van verschil .... zoveel te zeggen dat onze directe impact op de cyclus globaal water is te verwaarlozen.


Ja maar:

a) Ik vertrouw je op de cijfers, maar ik zie niet hoe je de... TEP vergelijkt met tonnen vloot?

b) Ik wilde gewoon zeggen dat we het hebben over CO2, maar fossielen produceren ook water...wat we systematisch vergeten...

c) We hebben het over water in de atmosfeer en niet over vloeistof. Jancovici berekende dat de uitstoot van "fossiel water" in vergelijking met het water dat voortkomt uit de verdamping van de oceanen, als ik het me goed herinner, 0.05% is (waarde moet worden gecontroleerd als kk1 vrijwillig is), wat verre van een orde van grootte van 10^8 is !! En ik ben er niet zeker van dat een finale over het wereldwijde klimaat en wetende welke grote impact water heeft op het klimaat, dit zo verwaarloosbaar is als dat...
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 10/12/09, 14:08

Hallo Christophe.

a) nou ja, het is inderdaad de verbranding van deze TEP's die water genereert, de orde van grootte moet dus ongeveer hetzelfde zijn aangezien grofweg de oxidatie van N-atomen van C in een alkaan N+1 watermoleculen genereert.

b) ja, oké, maar zie vorig antwoord, het is peanuts.

c) Aangezien de waterkringloop kort is, komt het water in de atmosfeer zeer snel in de oceanen terecht of wordt het op de continenten opgevangen (opslag in watervoerende lagen of afvoer of verdamping).
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 10/12/09, 14:19

Ja, je hebt gelijk, maar voor c) het is een feit dat we permanent dit "overschot" aan waterverdamping genereren... " fiets.

Ik weet niet zeker of de huidige opwarming de verdamping van de oceaan met meer dan 0.05% versnelt!

Eén ding is echter zeker: deze hoeveelheid water die wordt gecreëerd, wordt toegevoegd aan de hoeveelheid "oververdampt" als gevolg van opwarming.

De recente intensivering van tropische stormen (zowel in "kwaliteit" als "kwantiteit") is een gevolg van deze oververdamping...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/12/09, 04:57

Dag
Lietseu schreef:
voormalige oceanische schreef:Het weer warmt niet op. We oogsten vroeger en vroeger (3 weken), maar dat komt omdat de planeet wordt steeds "slimmer" en de wijnstokken zijn eerder gaan.
Mijn perenboom bloeit 2 maar het is normaal omdat het vandaag 2 is voor de prijs van één.
Gletsjers smelten overal (-25m per jaar op degene die de Ganges baart) maar dit komt omdat de Ganges meer water moeten geven omdat er meer Indiërs zijn, daarom past de intelligente planeet zich aan.
Degenen die tegen het broeikaseffect zijn, in plaats van opwarmen, een pistool nemen, het op je tempel leggen en afkoelen ... Ga een beweging maken voor de planeet en steun de wapenlobby door je laatste kogel te kopen.


Geen COMMENT of liever, als: + 10

miauw :P


Ik heb eind oktober nog nooit sla in mijn tuin geoogst

Normaal half oktober is alles bevroren en in november komt de sneeuw, pas op 9 december?? nee, hij wordt niet warm???

Foto's genomen op 6 december 2009 waar de rivier de Richelieu uitmondt in de St-Lawrence

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 13/12/09, 15:01

hi Andrew :D

Hé, ja, alles is in orde, Madame la Marquise, alles is in orde, alles is in orde, tsoin-tsoin!


miauw :P

Ik creëer in een oogwenk een explosief onderwerp voor ons!


ADVERTENTIE voor mijn post: https://www.econologie.com/forums/j-accepte- ... t8934.html


Ga het zien, het is ongelooflijk en toch... het zegt alles!

Einde advertentie... : Mrgreen:
Dernière édition par Lietseu de 13 / 12 / 09, 16: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 13/12/09, 16:03

Zou hij niet liever het refrein op die manier veranderen?
"Hé, ja, alles is in orde, mevrouw IJsschots, alles is in orde, alles is in orde, tsoin-tsoin!"
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 13/12/09, 18:53

Hoi André, vertel eens, sla groeit in het wild waar jij woont?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten