Nieuw IPCC-rapport: we zijn vertrokken voor 1000-jaren!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Nieuw IPCC-rapport: we zijn 1000 jaar vertrokken!




par ABC2019 » 01/10/21, 09:33

humus schreef:ABC2019, ik begrijp uw opmerkingen die, net als alle andere, principiële opmerkingen zijn om niet droog te blijven tegenover een mate van verontrustende eenvoud, die uw denkgewoonten op zijn kop zet..


wat alle anderen betreft, uw opmerkingen laten zien dat u vooral uitgaat van het ongrijpbare principe dat al uw ideeën zowel heel eenvoudig als volledig correct zijn, en dat daarom al degenen die opmerkingen tegen u maken noodzakelijkerwijs stompzinnig zijn en geblokkeerd door hun mentale starheid . .

Het komt niet bij je op dat je ook een gedeeltelijke kijk op de werkelijkheid zou kunnen hebben, dat de wereld zich misschien niet gedraagt ​​zoals je zou willen, en dat dit de boodschap is die we zoeken - blijkbaar zonder veel succes - om je er doorheen te helpen.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Nieuw IPCC-rapport: we zijn 1000 jaar vertrokken!




par humus » 01/10/21, 09:45

ABC2019 schreef:
humus schreef:ABC2019, ik begrijp uw opmerkingen die, net als alle andere, principiële opmerkingen zijn om niet droog te blijven tegenover een mate van verontrustende eenvoud, die uw denkgewoonten op zijn kop zet..


wat alle anderen betreft, uw opmerkingen laten zien dat u vooral uitgaat van het ongrijpbare principe dat al uw ideeën zowel heel eenvoudig als volledig correct zijn, en dat daarom al degenen die opmerkingen tegen u maken noodzakelijkerwijs stompzinnig zijn en geblokkeerd door hun mentale starheid . .

Het komt niet bij je op dat je ook een gedeeltelijke kijk op de werkelijkheid zou kunnen hebben, dat de wereld zich misschien niet gedraagt ​​zoals je zou willen, en dat dit de boodschap is die we zoeken - blijkbaar zonder veel succes - om je er doorheen te helpen.

Niet opmerkelijk, maar ik antwoord toch.
Voor het geval je het gemist hebt, deze zijn er niet mijn mesures : Mrgreen:
maar die van ??? goed zoeken.

Je hebt geen echt argument want altijd naast de plaat of valse rechtszaak. In het beste geval parafraseer je mij.
Vandaar de niet-opmerkelijke aard van uw opmerkingen, aangezien ik zelf niet opmerkelijk ben. : Mrgreen:
Je bevordert het debat niet, integendeel, je leert me nooit iets, nou ja, dat zijn we gewend.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Nieuw IPCC-rapport: we zijn 1000 jaar vertrokken!




par ABC2019 » 01/10/21, 09:49

humus schreef:
Je hebt geen echt argument, want altijd naast de plaat of een valse rechtszaak.

Nou, als we je zouden vertellen dat als we meer geld aan de armen zouden geven, ze meer zouden consumeren. Tu as dit que non parce que le surplus serait intégralement dépensé à acheter de la nourriture bio, et là je t'ai dit que c'était pas vrai parce que rien ne disait qu'ils garderaient la même consommation de nourriture si ça revient plus duur. En daar antwoordde je niet, en je begint te zeggen dat we geen echt argument hebben gegeven. Terwijl jij het eigenlijk was die de uitwisseling van argumenten onderbrak.

Je ziet dat ik de discussie volg : Mrgreen: .
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Nieuw IPCC-rapport: we zijn 1000 jaar vertrokken!




par Janic » 01/10/21, 09:55

abcon
Je ziet dat ik de discussie volg : Mrgreen: .
je kunt zien dat zijn enige doel is om de debatten te parasiteren om zijn ego tevreden te stellen, met meer dan 10.000 totale interventies op alle gebieden van zijn incompetentie!
2 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Nieuw IPCC-rapport: we zijn 1000 jaar vertrokken!




par humus » 01/10/21, 10:07

ABC2019 schreef:
humus schreef:
Je hebt geen echt argument, want altijd naast de plaat of een valse rechtszaak.

Nou, als we je zouden vertellen dat als we meer geld aan de armen zouden geven, ze meer zouden consumeren. Tu as dit que non parce que le surplus serait intégralement dépensé à acheter de la nourriture bio, et là je t'ai dit que c'était pas vrai parce que rien ne disait qu'ils garderaient la même consommation de nourriture si ça revient plus duur. En daar antwoordde je niet, en je begint te zeggen dat we geen echt argument hebben gegeven. Terwijl jij het eigenlijk was die de uitwisseling van argumenten onderbrak.

Je ziet dat ik de discussie volg : Mrgreen: .

Nog steeds niet opmerkelijk en twee keer fout :pijl: markeren
Ik antwoordde: pedagogie van meten, des te erger voor imperfectie.

Nou, mensen zijn niet lang dom (normaal gesproken : Mrgreen: ):
Over het algemeen proberen we eerst onze honger te stillen voordat we 15 flatscreens kopen.
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Nieuw IPCC-rapport: we zijn 1000 jaar vertrokken!




par jean.caissepas » 01/10/21, 11:25

Klein artikel voor wie nog twijfelt aan de herkomst van de RC...

https://www.20minutes.fr/magazine/clima ... s-humaines

Maar in het verleden heeft de aarde fasen van natuurlijke opwarming doorgemaakt. Hoe is het anders?

Dankzij "natuurlijke archieven" [gefossiliseerde organismen, stalactieten, enz.] kunnen we de concentraties van broeikasgassen en de temperaturen uit het verleden reconstrueren. En we zien dat het laatste decennium het heetste is dat is waargenomen sinds 100.000 jaar en dat de concentratie van CO₂ al minstens twee miljoen jaar ongekend is. Wat ongekend is, is niet alleen de stijging van de temperatuur, maar ook de omvang en snelheid waarmee het gebeurt.
1 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Nieuw IPCC-rapport: we zijn 1000 jaar vertrokken!




par humus » 01/10/21, 11:34

jean.caissepas schreef:Klein artikel voor wie nog twijfelt aan de herkomst van de RC...

https://www.20minutes.fr/magazine/clima ... s-humaines

Maar in het verleden heeft de aarde fasen van natuurlijke opwarming doorgemaakt. Hoe is het anders?

Dankzij "natuurlijke archieven" [gefossiliseerde organismen, stalactieten, enz.] kunnen we de concentraties van broeikasgassen en de temperaturen uit het verleden reconstrueren. En we zien dat het laatste decennium het heetste is dat is waargenomen sinds 100.000 jaar en dat de concentratie van CO₂ al minstens twee miljoen jaar ongekend is. Wat ongekend is, is niet alleen de stijging van de temperatuur, maar ook de omvang en snelheid waarmee het gebeurt.

Het olieconcern Shell was al lang op de hoogte (interne studies eind jaren '70 en begin jaren '80?) maar begroef het dossier en deed mee aan de 'wetenschappelijke' desinformatie met de zaaiers van twijfel.
Vandaag, goed verplicht in te stemmen met de RCA.

Eerder geïnformeerd door de olieverkopers, hadden we zeker een exit verwacht.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Nieuw IPCC-rapport: we zijn 1000 jaar vertrokken!




par ABC2019 » 01/10/21, 14:47

humus schreef:
ABC2019 schreef:
humus schreef:
Je hebt geen echt argument, want altijd naast de plaat of een valse rechtszaak.

Nou, als we je zouden vertellen dat als we meer geld aan de armen zouden geven, ze meer zouden consumeren. Tu as dit que non parce que le surplus serait intégralement dépensé à acheter de la nourriture bio, et là je t'ai dit que c'était pas vrai parce que rien ne disait qu'ils garderaient la même consommation de nourriture si ça revient plus duur. En daar antwoordde je niet, en je begint te zeggen dat we geen echt argument hebben gegeven. Terwijl jij het eigenlijk was die de uitwisseling van argumenten onderbrak.

Je ziet dat ik de discussie volg : Mrgreen: .

Nog steeds niet opmerkelijk en twee keer fout :pijl: markeren
Ik antwoordde: pedagogie van meten, des te erger voor imperfectie.

Nou, mensen zijn niet lang dom (normaal gesproken : Mrgreen: ):
Over het algemeen proberen we eerst onze honger te stillen voordat we 15 flatscreens kopen.

Ik heb het niet over stoppen met eten, ik heb het over het veranderen van uw dieet naar iets minder duurs ... terwijl u toch een flatscreen koopt dat u anders niet zou hebben gekocht.

In tegenstelling tot wat u lijkt te geloven, zijn er veel mensen die het kopen van een flatscreen en een laptop belangrijker vinden dan het kopen van kwalitatief goed en duurder voedsel.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Nieuw IPCC-rapport: we zijn 1000 jaar vertrokken!




par ABC2019 » 01/10/21, 14:49

jean.caissepas schreef:Klein artikel voor wie nog twijfelt aan de herkomst van de RC...

https://www.20minutes.fr/magazine/clima ... s-humaines

Maar in het verleden heeft de aarde fasen van natuurlijke opwarming doorgemaakt. Hoe is het anders?

Dankzij "natuurlijke archieven" [gefossiliseerde organismen, stalactieten, enz.] kunnen we de concentraties van broeikasgassen en de temperaturen uit het verleden reconstrueren. En we zien dat het laatste decennium het heetste is dat is waargenomen sinds 100.000 jaar en dat de concentratie van CO₂ al minstens twee miljoen jaar ongekend is. Wat ongekend is, is niet alleen de stijging van de temperatuur, maar ook de omvang en snelheid waarmee het gebeurt.


maar natuurlijk zijn we al 0,1 jaar in staat om de temperatuur tot op 100°C nauwkeurig te meten. We vragen ons zelfs af waarom we thermometers gebruiken... : Roll:

het is gek wat we je toch kunnen laten slikken....
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Nieuw IPCC-rapport: we zijn 1000 jaar vertrokken!




par humus » 01/10/21, 15:06

ABC2019 schreef:Ik heb het niet over stoppen met eten, ik heb het over het veranderen van uw dieet naar iets minder duurs ... terwijl u toch een flatscreen koopt dat u anders niet zou hebben gekocht.

In tegenstelling tot wat u lijkt te geloven, zijn er veel mensen die het kopen van een flatscreen en een laptop belangrijker vinden dan het kopen van kwalitatief goed en duurder voedsel.


Je hebt de gave om nooit iets te begrijpen en daarom verkeerd te antwoorden.
Bij gelijk product is het de vraag of biologisch goedkoper is dan conventioneel, dus wat koop je? rot duurder of goed, goedkoper?


Nou ja, misschien zou traditionele supershit goedkoper kunnen zijn dan biologisch, ondanks de belastingen, nou dat zal een natuurlijke selectie zijn voor degenen die erop staan ​​het naar binnen te slokken.
Wat wil je dat ik je vertel, je kunt niemand dwingen slim te zijn. : Roll:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten