Meer dan 20 graden in Antarctica ... maar laten we niets veranderen!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Meer dan 20 graden in Antarctica ... maar laten we niets veranderen!




par ABC2019 » 16/02/20, 20:52

eclectron schreef:en tien van der
ABC2019 schreef:Ik doe niet alsof, het is een realiteit. In feite geven we niets om de planeet, het is de menselijke conditie waar we ons over het algemeen zorgen over maken.

Dit onderscheid heeft absoluut geen andere betekenis dan het introduceren van rekenkundig en stinkend cynisme.
Alles is absoluut verbonden op deze planeet, mijn jongen!
Over anopheles spreken is over de mens spreken, over CR spreken, over de mens spreken, over het bos spreken, over de mens spreken ... en vice versa.

ja ... berekenend en stinkend cynisme ... als je gaat ... wie klaagt er dat er geen beren of wolven meer rond onze huizen hangen?

ABC2019 schreef:wat me stoort is dat ik niet het bewijs heb gezien dat de middelen die nodig zijn om CR effectief te stoppen, niet veel ergere gevolgen voor de samenleving zullen hebben dan wat we zouden willen vermijden. .

Omdat u niet de juiste oplossingen overweegt, is het niet omdat u er niet over praat. Niets dwingt je om de shit te volgen.

ouh daar ben ik verre van de shits zoals je zegt, anders zou ik ook in paniek raken over de opwarming van de aarde, wat ik niet ben!
Ik heb niet de overdrevenheid om te denken dat ik alles kan beantwoorden, dus ik ben tevreden om te constateren dat er geen geavanceerde samenleving is die zonder fossiel functioneert, en dat plotseling de zogenaamde exit-scenario's fossielen blijven in wezen een dode letter. Ik ben niet degene die boos werd dat we niets hebben gedaan, zei zelfs Greta !!

Tussen deze onmiskenbare feitelijke bevinding, en een man die ik niet ken op een forum wie verzekert mij dat het mogelijk is, ik heb het recht om te aarzelen zonder cynisch en stinkend te zijn toch?

ABC2019 schreef:om de waarheid te zeggen nee, ik zie niet in wat onlogisch is om te vragen wat de werkelijke maatschappelijke kosten van CR zijn en wat de kosten zouden zijn van de maatregelen die het zou nemen om het te vermijden. Integendeel, het lijkt mij logische vragen om te stellen.

Wat onlogisch is, is het aanvechten van anticiperende maatregelen (die bovendien niet echt plaatsvinden) : Lol: ) op een CR die nog niet significant heeft plaatsgevonden (1, x ° C).
Onder het voorwendsel dat de gevolgen vandaag nog niet dramatisch zijn, hoeft er niets te worden gedaan? : Lol:

Ik zou alleen de argumenten willen krijgen die tot de conclusie leiden dat het moet gebeuren, in plaats van mij de conclusie zonder de argumenten te geven.

Anticiperen op shit voordat het gebeurt, begrijp je wat dat betekent?

ja mits dat
a) Ik was nog steeds een beetje gekwantificeerd "shit" (er zijn verschillende maten)
b) Ik kreeg een kleine kwantificering van wat ik moest doen om dit te vermijden.

Daar is niets bijzonders aan, ik denk dat je leven een lange reeks keuzes is geweest tussen voor- en nadelen, het is de normale manier om dingen te doen, ik begrijp niet waarom je tegen me schreeuwt als ik dat zeg is hetzelfde voor het klimaat.

En dat zou misschien ook een antwoord geven op Greta's vragen.
Omdat ik je in de praktijk geruststel, alles gebeurt alsof je gelijk hebt, er wordt niets gedaan om CR (significant) te bestrijden en we voorzien absoluut geen echt duurzame oplossingen, op de juiste schaal .

De resolutie zou uitgaan van een andere besparing : Mrgreen: en aangezien er alleen redelijke kapitaalverantwoordelijke managers rond de tafels zitten, gaat er niets naar het oplossen van de problemen.
het is business as usual, zie Dennis Meadows : Wink:

Word wakker!

het gaat niet zoals we willen, misschien gewoon omdat het logischer is dan het doet, om de heel simpele reden die ik noemde: het is dat de te nemen maatregelen uiteindelijk meer zouden hebben nadelen dan voordelen. Dit verklaart heel eenvoudig waarom niemand ze neemt, en ik wacht nog steeds op de redenen waarom deze eenvoudige uitleg onjuist zou zijn.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Meer dan 20 graden in Antarctica ... maar laten we niets veranderen!




par GuyGadebois » 16/02/20, 20:56

ABC2019 schreef:Ik ben verre van de shit zoals je zegt

Je lijkt ook verre van een vrije geest te zijn. Ik stel je gerust! : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Meer dan 20 graden in Antarctica ... maar laten we niets veranderen!




par ABC2019 » 16/02/20, 21:06

GuyGadebois schreef:
ABC2019 schreef:Ik ben verre van de shit zoals je zegt

Je lijkt ook verre van een vrije geest te zijn. Ik stel je gerust! : Mrgreen:

ach, maar gezien het aantal mensen dat mij aanvalt, zie je nog steeds dat ik niet veel kant-en-klare denkscholen ben;).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Meer dan 20 graden in Antarctica ... maar laten we niets veranderen!




par GuyGadebois » 16/02/20, 21:09

ABC2019 schreef:
GuyGadebois schreef:
ABC2019 schreef:Ik ben verre van de shit zoals je zegt

Je lijkt ook verre van een vrije geest te zijn. Ik stel je gerust! : Mrgreen:

ach, maar gezien het aantal mensen dat mij aanvalt, zie je nog steeds dat ik niet veel kant-en-klare denkscholen ben;).

Het is gewoon omdat je slimmer bent dan de gemiddelde man, maar je bedriegt ME (Trump?), Ik ben gewend aan je soort van spawn sinds mijn kindertijd.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Meer dan 20 graden in Antarctica ... maar laten we niets veranderen!




par ABC2019 » 17/02/20, 07:29

GuyGadebois schreef:Het is gewoon omdat je slimmer bent dan de gemiddelde man, maar je bedriegt ME (Trump?), Ik ben gewend aan je soort van spawn sinds mijn kindertijd.

ach ... ik heb echter vaak de indruk een beetje alleen te zijn, denkend dat een zekere wetenschappelijke nauwkeurigheid nuttig is, voordat ik ergens in geloof. Misschien beschouw je deze houding als een "ras", maar ik zou graag wat meer willen weten, leden van dit "ras" !!!
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Meer dan 20 graden in Antarctica ... maar laten we niets veranderen!




par eclectron » 17/02/20, 10:12

ABC2019 schreef:...

antwoord daar:
Ramp-mens-natuur / state-of-mind-in-a-future-levensvatbare t16249-400.html # p380750
, om hier niet te vervuilen : Mrgreen:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten