Zoekt benchmarks om het energieverbruik te beoordelen

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
ZELFS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 11/06/08, 10:25

Zoekt benchmarks om het energieverbruik te beoordelen




par ZELFS » 11/06/08, 10:41

Ik let al enkele jaren op mijn energieverbruik met als doel het te verminderen, zowel op het gebied van huisvesting, vervoer als consumptiegoederen. Veel experimenten maken het mogelijk om elk verbruiksartikel afzonderlijk te verminderen, maar ik heb geen referenties gevonden waarmee ik mijn algehele ecologische impact kan beoordelen (in ieder geval dichtbij). : Idee: Vergelijkende benchmarks zouden het inderdaad mogelijk maken om mijn impact en de te leveren inspanningen te beoordelen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/06/08, 10:44

Ik begrijp de vraag niet helemaal... heb je het over CO2?

Zo ja, dan kun je op deze site kijken: http://www.kyot-home.com/

Aarzel anders niet om deze zoekmachine te gebruiken: https://www.econologie.com/forums/search.php

En kijk naar de downloadsectie huisvesting, isolatie en verwarming.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ZELFS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 11/06/08, 10:25




par ZELFS » 11/06/08, 10:55

Het gaat niet alleen om de habitat, het is ook noodzakelijk om het totale verbruik te vergelijken om de impact ervan te beoordelen.

Voorbeelden:

Huishoudens vestigen zich op het platteland om een ​​minder energieverbruikend huis te kunnen bouwen, maar tegelijkertijd dagelijks hun voertuigen te gebruiken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ZELFS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 11/06/08, 10:25




par ZELFS » 12/06/08, 09:51

Slaap er een nachtje over

Om dit type globale beoordeling te evalueren, stel ik de volgende methode voor:

Vergelijk de verschillende onderdelen van het energieverbruik (huisvesting, vervoer, consumptie, vrije tijd, enz.??) en evalueer de mogelijke verbeteringen in ruil voor onze levensstijl.

geeft iemand erom : Cheesy: :? :!:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten