Het maakt niet uit of de mens verantwoordelijk is voor de opwarming

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 30/06/13, 15:00

RV-P schreef: Dus wie te geloven?!? ...


: Cheesy: U hoeft niet te geloven, het is "genoeg" om te begrijpen ... : Mrgreen:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 30/06/13, 15:12

RV-P schreef:..... gebruik je oordeel! ....


: Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:

Einde van HS

: Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/06/13, 15:15

begrip is niet genoeg ... je moet ook betrouwbare informatie hebben ... en in deze klimaatverhalen is er teveel informatie onmogelijk om te verifiëren op mijn niveau

voor de scheiding van CO2 door dichtheid is het duidelijk en ik weet het: wanneer het wordt gemengd met lucht scheidt het zich nooit

wanneer het wordt geproduceerd door gisting op de bodem van een tank, vult de CO2-laag de tank geleidelijk als de productie van CO2 sneller is dan de manier waarop het zich mengt met lucht ... bij productie van CO2 stopt, verdwijnt de CO2-laag heel snel

er zijn grotten waar CO2 is, dit komt ook omdat er een regelmatige productie van CO2 is: gelukkig daalt de CO2 van de atmosfeer niet vanzelf in de grotten

als in kassen het verhogen van het CO2-gehalte de plantengroei verhoogt, is dit een goed teken; het betekent dat alle vegetatie in de wereld bijdraagt ​​aan het beperken van de toename van CO2

maar ik heb ook gehoord dat het verhogen van CO2 in een kas nutteloos is als we niet ook de verlichting verhogen

ook hier zouden we meer moeten weten
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 30/06/13, 15:50

CO2​ CO2? Is dat niet het ding dat één element koolstof voor twee zuurstof heeft?

Oké, ik ga uit -> []

moinsdewatt schreef:Ik begrijp deze grafiek niet.

% van wat?

U hebt gelijk om de vraag te stellen. Chatelot antwoordde in de thread "Re-boostons". Maar kort gezegd:

Het bereik verwijst naar het aantal gebruikers dat een bepaalde site bezoekt

Kortom, dit is niet zozeer de vraag - we weten dat het aantal bezoekers van de site daalt (het is verder gedaald omdat ik het nauwelijks meer heb bezocht, net zoals het aantal bezoekers op veel andere sites is gedaald, maar om andere redenen, omdat degenen die hier komen om specifieke redenen) - de vraag was nogal relatief aan degenen die effecten nemen voor oorzaken en vice versa (het is zo praktisch) maar je kent het liedje. .. Dit is gedeeltelijk het geval in deze thread.

Dit belet niet dat sommigen anderen beschuldigen van de feiten waarvoor zij de oorzaak zijn! En wat nog gekker is, is dat ze er nog steeds een paar zeldzame vinden om hen te volgen, maar dat was genoeg om het te verzegelen forum! Ik stop daar, het onderwerp is het nauwelijks waard, omdat velen hebben begrepen dat het publiek voorrang heeft op het belang van de inhoud. Ooooops, gebrek aan geluk, het vinden van een zondebok had twee keer het tegenovergestelde effect dan het gezochte!

Moeten we deze site niet liever noemen: "Frankrijk Dimanche"!?! : Lol: Gezien het feit dat het een bepaald type lezers zou zijn die hier de wet maken en "hun ethiek" dicteren (terwijl anderen dit ondergaan, zo lijkt het). Jammer om aan gemak toe te geven.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 30/06/13, 17:56

Châtelot, Je schrijft:
... maar ik heb ook gehoord dat het verhogen van CO2 in een kas nutteloos is als de verlichting niet ook wordt verhoogd.

De toename van koolstofhoudende voeding kan alleen effecten veroorzaken als de energie die het proces mogelijk maakt (fotosynthese) voldoende is (wat niet noodzakelijkerwijs toenemende verlichting impliceert); het is de wet van de beperkende factor die de groei van een plant regelt.
In een evenwichtsconfiguratie voor een bepaalde groei heeft het daarom geen zin om een ​​enkele factor te verhogen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/06/13, 18:28

wie mij vertelde dat dat een tuinbouwer in mijn buurt was die alleen in de winter kassen gebruikt, met kolenverwarming, en ik sprak met hem over het sturen van CO2 naar de kas: nutteloos omdat er in de winter geen heeft niet genoeg zon

in het midden van de zomer zou het nuttig zijn om CO2 te sturen, maar de gewassen staan ​​buiten en de kachel werkt niet om CO2 te produceren

een andere vraag, alles doen om de groei te versnellen is goed, maar het moet ook mooie bloemen of goede groenten maken ... geen varken!

de beste plaats om CO2 te zetten is in water, omdat het lijkt dat algen daar goed van profiteren

misschien zullen op een dag CO2-algendaken winstgevender zijn dan fotovoltaïsche zonne-energie

of gebruik de nutteloze kas in de zomer om speciale planten voor energiedoeleinden te telen met de CO2 van de lokale cementfabriek, die evenveel doet in de zomer als in de winter!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 30/06/13, 18:33

Dit bevestigt mijn vorige bericht.
Nog een vraag, alles doen om de groei te versnellen is goed, maar het moet ook mooie bloemen of goede groenten maken ... geen rommel!

Het is inderdaad een heel goede vraag! : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten