Het maakt niet uit of de mens verantwoordelijk is voor de opwarming

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/06/13, 20:48

highflyaddict schreef:Nou dan .... :schok:Het is SurfeurSeb die blij moet zijn dat hij de moeite heeft genomen om dit vod punt voor punt te beantwoorden...
Excuses, ik heb het niet gezien...
0 x
Surfeurseb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 01/12/05, 11:51
Plaats: Bretagne
x 1




par Surfeurseb » 29/06/13, 21:32

Dat is wat mij zorgen baart : Lol:

“Er is geen mens zo blind als hij die niet wil zien”
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/06/13, 21:57

Surfeurseb schreef:Dat is wat mij zorgen baart
Ik sympathiseer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/06/13, 22:11

Surfeurseb schreef:
“Er is geen mens zo blind als hij die niet wil zien”


Het selectief stoppen van sommigen is het diepe kwaad dat hieraan knaagt forum, helaas : Lol:

Surfeurseb schreef:Wat mij betreft ben ik het volkomen met Ahmed eens: de opwarming van de aarde is een beetje een ramp.
Vanaf deze kant hoef je alleen maar te observeren: waar of niet waar, snel of langzaam,...

Waarom focust het debat zich op CO2?

Naar mijn mening waren regeringen op zoek naar een eenvoudige en emblematische meeteenheid voor de vervuilende en destructieve activiteiten van de mens. CO2 is hiervan de perfecte illustratie.

Onder het mom van de strijd tegen de opwarming van de aarde, een mondiale oorzaak, probeert een ‘mondiale’ overeenkomst tussen de regeringen van de ontwikkelde landen de menselijke activiteit onder toezicht te stellen, of zelfs onder controle te brengen, indien mogelijk...

Inderdaad. Aan de andere kant hebben regeringen slechts uiterst beperkte manoeuvreerruimte, omdat ze niet eens hun eigen schulden in de hand kunnen houden! Dus ernaast, de CO2...

Vooral omdat ze de genoemde onstuimige haast nodig hebben om de genoemde schuld terug te betalen. Het is de slang die in zijn eigen staart bijt.
Dernière édition par Obamot de 29 / 06 / 13, 22: 23, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/06/13, 22:23

Obamot schreef:
Surfeurseb schreef:“Er is geen mens zo blind als hij die niet wil zien”
Het selectief stoppen van sommigen is het diepe kwaad dat hieraan knaagt forum (Helaas).
arm Obamot , wat een lijden verdraag je!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/06/13, 22:33

Ik niet, klagen forum (en wat je er vooral mee hebt gedaan) : Arrowd:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/06/13, 22:56

Obamot schreef:Ik niet, klagen forum (en wat je er vooral mee hebt gedaan) : Arrowd:
Meteen, Grootmeester: Ik heb medelijden met deze arme man forum.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 30/06/13, 13:42

Obamot schreef:Ik niet, klagen forum (en wat je er vooral mee hebt gedaan) : Arrowd:

Beeld


Ik begrijp deze grafiek niet.

% van wat?
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 30/06/13, 13:47

RV-P schreef: .....
– Aan de andere kant, wat we vergeten zijn is... zonne-activiteit ! In de jaren 2000 was deze op zijn maximum: de zon leek op een gegolfde bal, die over het hele oppervlak werd doorkruist door gigantische zonnevlammen.
- Vandaag, het is al jaren ‘doodstil’ (En dan te bedenken dat we de wetenschappers die het hebben waargenomen het zwijgen proberen op te leggen!!!)! Daarna, de zeer lange, koude en natte winter en de afwezigheid van de lente die je op het vasteland van Frankrijk ervaart, zet dat je niet op scherp?



nog een grove nietigheid.

We zitten precies op het maximum van de zonneactiviteit. : Lol: (cyclus 24)


Volgens het Observatorium van Parijs komt het jaar 2013 overeen met een piek in zonnevlamactiviteit. Gasuitbarstingen kunnen op het oppervlak van de zon gebruikelijk zijn, maar deze piek komt overeen met de piek van een zonnecyclus, doorgaans gespreid over ongeveer tien jaar.

http://www.rue89.com/rue89-planete/2013 ... eil-243371
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 30/06/13, 14:30

Chatelot16 schreef:CO2 is niet zwaar genoeg en blijft gemengd: dichtheid 1,53

- Ja dat is hij Anderhalf keer zwaarder dan lucht! In gebieden waar het winderig is, wordt het zelfs met de lucht vermengd. Maar het is voldoende dat de wind stopt (in bepaalde regio's, in grotten of in oude gebouwen) zodat de CO2 terugvalt zoals water en olie (met dichtheden dichter bij elkaar) zich opnieuw scheiden zodra je stopt met het schudden van het glas!! !
— We kunnen het experiment uitvoeren: injecteer in een stevige doos (een kom met deksel) een kleine hoeveelheid CO2, zodat een brandende kaars uitgaat als deze zich onderaan bevindt. Schud de container met gesloten deksel. Steek dan de kaars erin: hij blijft branden. Laat het rusten: binnen enkele ogenblikken zal het uitgaan!
— In de tuinbouw produceren we CO2 en “injecteren” we dit in kassen om planten beter te laten groeien. Wat zou kunnen betekenen dat er niet genoeg van in de atmosfeer zit!?...
— Hé, hoogvliegverslaafde, dit is wat ik op internet heb gevonden:
ALGEMEEN:
Kooldioxide is het gevolg uit de combinatie van twee elementen: koolstof en zuurstof. Het wordt geproduceerd door verschillende processen: de verbranding van steenkool en koolwaterstoffen, de fermentatie van vloeistoffen en ademhaling van mens en dier. Het wordt gevonden in laag aandeel in de lucht ; het wordt opgenomen door planten die op hun beurt zuurstof produceren. Gasvormig CO2 heeft een licht irriterende geur, is kleurloos en zwaarder dan lucht. Het bevriest bij -78,5°C en vormt droogijs. In waterige oplossing vormt het koolzuur, dat te onstabiel is om gemakkelijk te worden geïsoleerd.

, op deze site, precies:
http://encyclopedia.airliquide.com/encyclopedia.asp?LanguageID=2&GasID=26
– We moeten dus niet geloven dat internet alleen maar “geschreeuw” vertelt! Informeer jezelf goed en luister vooral niet naar de sirenes van het ‘one-size-fits-all-denken’: gebruik onderscheidingsvermogen!
– Waarom kijk je niet verder dan je neus lang is, in plaats van CO2 te beschuldigen van het bevorderen van de opwarming van de aarde?!?...
Minusdewatt schreef:nog een grove nietigheid.
We zitten precies op het maximum van de zonneactiviteit. Lachen (cyclus 24)

— Aaahhh!?... En hier:
http://www.laterredufutur.com/accueil/index.php/soleil/395-le-maximum-solaire-approche-dans-un-calme-extraordinaire.html, hè!?... Hier ook:
http://www.wikistrike.com/article-panne-du-soleil-ou-double-pic-la-nasa-n-arrive-pas-a-predire-le-maximum-solaire-115880016.html
– Dus, wie moet je geloven?!?...
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten