Het beperken van Global: Hoe CO2?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/07/13, 14:29

Als moderator (wat ik naast mijn bijdrage ook doe):

a) Ik vraag sommigen om alle proselitisme van religieuze aard te stoppen; het past niet op deze site.

b) En ik vraag anderen hierop te reageren.

Het is hier een non-debat. Dat hoort er niet bij; Noch proselitisme, noch antwoorden op overtuigingen...

Ik zal elk bericht op verwijderen
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 17/07/13, 15:12

moinsdewatt schreef:GROOT ALLES!

"Ik zag een tv-programma over babymammoeten gevonden in Siberië!" Ik zie dus niet waar het probleem zit!
“Wat religie betreft, respecteer ik het handvest hiervan forum omdat ik NOOIT over religie praat!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 19/07/13, 08:39

Did67
Als moderator (wat ik naast mijn bijdrage ook doe):
a) Ik vraag sommigen om alle proselitisme van religieuze aard te stoppen; het past niet op deze site.
b) En ik vraag anderen hierop te reageren.
Het is hier een non-debat. Dat hoort er niet bij; Noch proselitisme, noch antwoorden op overtuigingen...
Hoewel ik de MANIER waarop rvp zich uitdrukt niet deel, ben ik het met hem eens als hij zegt dat het geen kwestie van religie is (het is echter waar dat velen deze verwarring en deze vermenging maken).
De Hebreeuwse Bijbel is een geschiedenisboek in de cultuur van het Israëlische volk zoals het onze, met betrekking tot Hendrik IV of Napoleon (niemand is verplicht deze culturen de eer te geven natuurlijk!), maar het weigeren van elke toespeling (niet het proselitisme) zou hetzelfde zijn als het weigeren van elke toespeling op enig historisch boek (en indien nodig op archeologie)
Dan is alles geloof, of het nu gaat om religie of atheïsme, UFO's, de evolutie van soorten, leven na de dood, enz.... alles zijn alleen maar overtuigingen en het verwijderen ervan zou neerkomen op een enorme verarming van de uitwisselingen, gereduceerd tot een puur en hard materialisme dat dat wel zou doen. en bekeert) atheïsme (een eenogige man tegen een blinde man?)

Nu deel ik jouw mening dat je een onderwerp niet moet overbelasten met off-topic (als het echt off-topic is!)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 19/07/13, 20:56

Als de Bijbel ontegensprekelijk historisch materiaal is, betekent dat nog niet dat het een geschiedenisboek is! Dit is niet zijn functie.

Alles is geloof, zelfs wetenschap is gebaseerd op overtuigingen redelijk, is het nodig om een ​​amalgaam te oefenen zonder nuances?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 20/07/13, 09:34

ahmed hello
Als de Bijbel ontegensprekelijk historisch materiaal is, betekent dat nog niet dat het een geschiedenisboek is! Dit is niet zijn functie.
Subtiele nuance! De vraag moet aan de betrokken mensen worden gesteld! Maar waar begint de geschiedenis en het historisch materiaal en waar eindigt het?
Alles is geloof, zelfs wetenschap is gebaseerd op redelijke overtuigingen, moeten we daarom een ​​amalgaam beoefenen zonder nuances?
Redelijk ? Is het net als alcohol? : “ drink met mate behalve dat niemand er 'wetenschappelijk' en cultureel in slaagt te definiëren wat deze term gematigdheid inhoudt, en wordt aan de inschatting van ieder van hen overgelaten. Hetzelfde geldt voor redelijk. Heeft Montebourg blijk gegeven van redelijkheid met zijn schaliegas of liever met zijn adviseurs? Blijkbaar wel!
Kan een overtuiging bovendien werkelijk redelijk zijn? Het geloof in goden, in het voortbestaan ​​van de ziel, in buitenaardse wezens, in HIV, in de evolutie van soorten (ik kon het niet laten liggen!) enz… zijn dit redelijke overtuigingen? Voor sommigen ja, voor anderen nee, het gaat erom te weten waar de lat van de rede ligt!
het doet me denken aan de politiek waar mensen soms voor rechts stemmen (wat hen teleurstelt), dan links (wat hen net zo teleurstelt) en dan voor het centrum (met hetzelfde resultaat) omdat het voor hen redelijker lijkt om niet voor de extremen te stemmen en dit zonder om erachter te komen of stemmen voor deze uitersten niet alleen maar redenering zou zijn. (de opkomst van het FN lijkt, net als het relatieve succes van het linksfront, deze kant op te gaan)
De Franse Revolutie (en de anderen) was juist bedoeld om onredelijkheid te tonen en toch is het deze die wij vandaag aanbevelen! Ach, die mensen! :|
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 20/07/13, 13:30

RV-P schreef:
moinsdewatt schreef:GROOT ALLES!

"Ik zag een tv-programma over babymammoeten gevonden in Siberië!" Ik zie dus niet waar het probleem zit!
“Wat religie betreft, respecteer ik het handvest hiervan forum omdat ik NOOIT over religie praat!


Ja, er zijn baby mammoeten ontdekt.

En wat concludeer je?

En hoe noem je 'de vloed'?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 20/07/13, 18:18

minder watt hallo
En hoe noem je 'de vloed'?
Enorme hoeveelheid water verstoort ecosystemen. De laatste regenbuien (een vogelplas) hebben ons laten zien welke schade dit veroorzaakt, met zo weinig water en in zo'n korte tijd. Eén (of meer) overstroming(en), waarvan de geologie sporen draagt, vermenigvuldigt met zeer significante coëfficiënten wat we hebben meegemaakt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 20/07/13, 22:21

: Lol: M2W weet wat een overstroming is... en zijn vraag was voor de dominee.

Wat zijn de geologische ‘sporen’ van de zondvloed? (In plaats van een dwingende bewering zou een wetenschappelijke referentie meer dan welkom zijn! : Mrgreen: )
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 21/07/13, 13:23

Janic schreef: ...Eén (of meer) overstroming(en), waarvan de geologie sporen draagt, vermenigvuldigt met zeer significante coëfficiënten wat we hebben meegemaakt.


AH goed ? Een referentie misschien?
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 15/04/14, 21:12

‘Er zijn veel manieren om de uitstoot aanzienlijk te verminderen’

April 15 2014 Enerzine

Volgens een nieuw rapport van het Intergouvernementeel Panel voor Klimaatverandering (IPCC) is de mondiale uitstoot van broeikasgassen tot ongekende niveaus gestegen, ondanks een groeiend aantal beleidsmaatregelen ter beperking van de klimaatverandering.

De emissies zijn tussen 2000 en 2010 sneller gegroeid dan in elk van de voorgaande drie decennia.

Volgens de bijdrage van Werkgroep III tot het Vijfde Evaluatierapport van het IPCCzou het mogelijk zijn om, door middel van een reeks technische maatregelen en gedragsveranderingen, de stijging van de mondiale temperatuur te beperken tot 2°C boven het pre-industriële niveau. Het is echter alleen door grote institutionele en technologische omwentelingen dat er een kans van meer dan één op twee zal zijn dat de opwarming van de aarde deze drempel niet zal overschrijden.

Het rapport van Werkgroep III, getiteld Climate Change 2014: "Climate Change Mitigation", is het derde van de drie groepsrapporten die, samen met een syntheserapport dat in oktober 2014 zal worden gepubliceerd, het vijfde beoordelingsrapport van het IPCC vormen. **.

Volgens de heer Edenhofer moet “het klimaatbeleid dat gericht is op de doelstelling van 2°C een diepe vermindering van de uitstoot omvatten. De wetenschap geeft ons een duidelijke boodschap: we moeten de status quo opgeven om gevaarlijke inmenging in het klimaatsysteem te voorkomen.”

Volgens sommige scenario's zal het, om de stijging van de gemiddelde mondiale temperatuur tot 2°C te kunnen beperken, nodig zijn om de mondiale uitstoot van broeikasgassen tegen het midden van de eeuw met 40 tot 70% te verminderen ten opzichte van 2010 en deze te elimineren bijna volledig tegen het einde van de eeuw. Ambitieuze mitigatiemaatregelen vereisen mogelijk zelfs directe extractie van kooldioxide uit de atmosfeer.

............
.............

volgende: http://www.enerzine.com/604/17184+il-ex ... ions+.html
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 245 gasten