De mens is compatibel met de aarde?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Basphet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/04/07, 00:09

De mens is compatibel met de aarde?




par Basphet » 11/04/07, 00:11

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw op deze site en ik denk dat ik net als iedereen hier op zoek ben naar antwoorden ... En er is er één in het bijzonder die me al een paar maanden dwars zit ...

sinds

1 / De "verwoesting" van de planeet door mensen is niet langer aan te tonen
2 / De "ecologische" toespraken van huidige leiders (van over de hele wereld, niet alleen uit Frankrijk) zijn meer gericht op politieke en financiële demagogie dan op echt respect voor de natuur
3 / De huidige situatie is onomkeerbaar (opwarming van de aarde, onnatuurlijke verdwijningen van dier- en plantensoorten, enz.)
4 / De mens is helemaal niet klaar om zijn slechte gewoonten ten opzichte van het milieu te veranderen
5 / De aarde zal het leven blijven herbergen nadat mensen hun eigen verlies hebben veroorzaakt
6 / Het menselijk ras is de meest schadelijke vertegenwoordiger van het leven op deze planeet

... vind je niet dat we eigenlijk moeten blijven vervuilen zodat de aarde op een dag eindelijk kan leven zonder deze destructieve aanwezigheid die menselijk is?
Onze aanwezigheid op aarde is slechts een fractie van een seconde in het leven van Gaia ... Ze zal herstellen, zoals ze vele malen is hersteld ... Maar zonder ons ...

Ik was zo naïef dat ik ooit, niet zo lang geleden, dacht dat ik iets kon doen (ik nam zelfs deel aan GMO-maaien) ... Maar vandaag, in feite denk ik dat het beste geschenk dat we de aarde kunnen geven gewoon is om te verdwijnen, het menselijk ras is veel te schadelijk ...

Vandaag ben ik beperkt tot de gedachte dat het grootste geschenk dat we de natuur kunnen geven, is onszelf te vernietigen (laten we gaan ...), het zou het mooiste teken van intelligentie zijn dat de mens had ooit ...

(En NEE, ik heb geen zelfmoordneiging, integendeel)
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 11/04/07, 09:47

Hallo Basphet

Niet zo zeker ... dat het een geschenk zou zijn!

Sinds de laatste grote ramp die ons beroofde van het gezelschap van dinosaurussen, heeft het Gaia slechts 60 miljoen jaar gekost om ons huidige Luna Park te recreëren.

Ervan uitgaande dat het nog 4 miljard jaar zal duren (geschatte levensduur van onze stellaire kerncentrale), zou het de turbine meer dan 60 keer kunnen herstarten.

Wat onze verantwoordelijkheid betreft, is het duidelijk dat onze generatie zich op een keerpunt bevindt, anders zit ze midden in de muur.

En niet alleen vanwege klimatologische problemen, maar waarschijnlijk ook door "bijkomende" schade en repercussies op voedsel, toegang tot water, leefruimte die wel eens zouden kunnen ontaarden in een wereldwijd conflict.

En met het wereldwijde arsenaal rondslingeren, zouden de planeten van de apen de volgende stap kunnen zijn ... in 60 miljoen jaar.

Bewustwording van het milieuprobleem is, ondanks alles, in opkomst, en zelfs als er commercieel herstel is, wordt de boodschap over de planeet steeds indringender.

Het moeilijkste deel is dat je geen grote rem kunt geven
om NET de rijdende trein te stoppen.

Je moet zachtjes versnellen, geleidelijk de stoom omkeren (geen bedoelde woordspeling), zodat gewoonten kunnen veranderen en evolueren en hiervoor moet de boodschap dat in dit geval deze site leegloopt, worden versterkt.

Kom op risette ... er is altijd hoop, ook al geef ik toe dat het een beetje naïef is.


Ciao
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 11/04/07, 11:51

Dergelijke "toespraken" van milieuactivisten-extremisten (laten we in feite alle mannen doden en de situatie zal worden opgelost ... wat een kortere weg ...) zijn niet de juiste stem om het idee van respect voor het ecosysteem te accepteren. meerderheid van de mensen. Integendeel, het vernietigt de inspanningen van minder radicale milieuactivisten ... :onheil: :onheil:

Ik denk dat de mens, in tegenstelling tot dit soort verhandelingen, ook het vermogen heeft om uit te vinden en te innoveren om de milieusituatie te verbeteren (zie het laatste nieuws: algen biobrandstoffen ) ... Alleen hier met het huidige financiële systeem dat geen rekening houdt met de kosten voor het ecosysteem (of heel weinig), kunnen we de slechtste keuze verwachten van de "besluitvormers" ... (opnieuw olie "grondig" voor decennia ...)

Het is aan ieder van ons om het goede voorbeeld te geven ... in plaats van "anderen" te bekritiseren ...

ps: massale uitsterving kan gebeuren zonder mensen ... het bewijs hier
0 x
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 11/04/07, 13:49

De mens is compatibel met de aarde?

Voor mij is het ja, gezien het aantal mensen dat dit doet
site en oplossingen proberen of geven is meer dan een begin.
: Mrgreen:
je moet niet zo pessimistisch zijn, anders is het uiteindelijk zelfmoord. :schok:
0 x
In eeuwige leren
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 12/04/07, 16:36

Wat je zegt doet me denken aan de Vehement-beweging (VHMT: http://www.vhemt.org/findex.htm )
Ergens hebben ze niet toujours totaal verkeerd. Naar mijn mening zou de mens in de loop van de tijd (enkele eeuwen) van de aardbol moeten verdwijnen, maar zonder dat volledig te doen. En nog minder verdwijnen, maar gewoon "transparant" worden voor de omgeving en het ecosysteem zoals glas voor licht.

:pijl: christophe,
Het lijkt mij dat VHEMT aanzienlijk anders en gematigder is dan extremistische logica "dood eigenlijk alle mannen en de situatie zal worden opgelost". Als u naar hen verwees.

Ze hebben niet helemaal ongelijk als ze zeggen dat de mens wordt 'onverenigbaar met niet-gedomesticeerde levensvormen' ( http://www.vhemt.org/fecology.htm#parent ).
Maar toch lees ik alleen diagonaal ...
0 x
Christelijke snoeier
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/04/07, 02:23
Plaats: Moissy Cramayel




par Christelijke snoeier » 13/04/07, 02:58

Helaas, ik ben het eens met elk woord met de stelling perfect uitgedrukt in de eerste boodschap van dit thema door Basphet, met één uitzondering: in het geval dat ik een visie heb die uiteindelijk te pessimistisch zou zijn over het menselijk ras , Ik doe nog steeds zoveel mogelijk inspanningen als een milieuactivist, en ik smeek, zonder angst voor het belachelijke onder het teken waarvan het meestal wordt gehoord, voor alle dagelijkse handelingen die het voorbeeld kunnen geven en wat vrucht zou dragen als ze door iedereen zouden worden overgenomen. Maar ik kan deze laatste hypothese niet geloven, behalve wanneer het duidelijk wordt, zo veel te laat.
Ik had deze brute openbaring niet tijdens de vijf minuten dat met name de Eiffeltoren was gedoofd, maar op het moment dat we hem opnieuw aanstaken: het was die seconde die voor mij een symbool was in de vorm van klap van de club. Een beetje pragmatisme doet ons beseffen dat alle inspanningen die worden gedaan, als ze zouden worden gedaan, tegen groei zouden zijn, zonder welke er geen redding is voor onze op winst gebaseerde economische modellen.
De zogenaamde "bescherming van de planeet" -benadering lijkt mij nu een diep egoïstische zorg voor mensen met betrekking tot zichzelf en hun voortbestaan, die zij zich bedreigd voelen, maar op geen enkele manier altruïstisch ten opzichte van de planeet. waarvoor het grootste goed in feite de verdwijning van onze onverbiddelijk destructieve soort zal zijn, omdat ze alle rijkdommen die het ons miljoenen jaren had kunnen bieden, overheersend en zonder mate hebberig zou kunnen zijn als we het niet altijd hadden gewild meer.
Ik hou heel veel van onze planeet en al zijn wonderen, ik ben oneindig bedroefd over het lot dat ik zie voor onze kleinkinderen, maar helaas ben ik bang dat het spreekwoord 'Wie te veel omhelst slecht omhelst' ons op een dag even zal strippen tijd, op het oppervlak van deze aarde, tijd voor het herstellen van zijn gezondheid en voor het hervatten van een nieuwe cyclus, op dit punt ben ik het ermee eens.
Het is op de grens deze enige zekerheid van onze verdwijning op de lange termijn en van het voortbestaan ​​van de planeet die me de moed geeft om te proberen het zo goed mogelijk te respecteren met een geur van hoop me te verwarren met de deadline van onze verdwijning.
Aan de andere kant zie ik geen spoor van zelfmoord in deze visie op de toekomst: integendeel, 99,99% van de mensen stelt zichzelf de vraag niet, omdat ze veel andere zorgen hebben over hun overleving. individueel dag in dag uit in zoveel delen van de wereld, of anders zachtjes lachen en elkaar vrolijk onze hoofden betalen: ik heb vanavond tijdens een verjaardagsdiner opnieuw de galerie geamuseerd door de koffie in capsules aan de kaak te stellen die toeneemt tamelijk onnodig het aantal containers, zelfs niet gerecycled door de betrokkenen voor wie "the trash" een uniek object blijft. Misschien zullen suïcidale gevallen vermenigvuldigen naarmate onze levensomstandigheden verslechteren, maar degenen aan wie we onze verdwijning te danken hebben, zullen tot echt te laat gebaad hebben in een zachte en onbewuste rust, helemaal niet opgewonden door een stap suïcidaal waarin ze gewoon absoluut niet geloven.
0 x
Christelijke snoeier
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 13/04/07, 06:39

OOOUUUUFFFFFF

Het was teveel koffie !!!!!

Ik zal je dichte post rustig in kleine stukjes herlezen

Ciao
0 x
Avatar de l'utilisateur
Natuur Miss
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 03/04/07, 14:37
Plaats: Nivelles (België)




par Natuur Miss » 13/04/07, 09:11

Hallo,

Het spijt me, maar ik ben het niet echt met je eens.
Het is waar dat sommige mensen niets of mensen niet respecteren, maar ik denk dat we ons niet allemaal in dezelfde mand moeten plaatsen.
Ik ga er ook vanuit dat je geen kinderen hebt, anders zou je niet spreken zoals jij !!
Het is allemaal een kwestie van opvoeding, we moeten proberen van mentaliteit te veranderen, en ik ben er zeker van dat we het allemaal kunnen doen, vooral moeten we de dingen daar niet vanuit deze hoek zien, anders zijn we verloren.
Het is een beetje egoïstisch om te spreken zoals jij, je moet nadenken over toekomstige generaties ...
Mijn zoon van 5 jaar, ik kan je vertellen dat hij de flora en fauna die ons veel omringt respecteert, maar daarvoor is het net als al het andere, je moet hem opvoeden, hem uitleggen ...
Het probleem met mensen is dat ze goed in hun "luxe" zitten en dat ze slechte gewoonten hebben, maar we kunnen dat allemaal veranderen met twee eigenschappen:
Zal en doorzettingsvermogen !!!!!
Ik hoop je snel te zien ...
0 x
Mijn twee favoriete woorden als het gaat om de opwarming van de aarde zijn: ACTIE & REACTIE! Ga verder!
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 13/04/07, 10:03

miss nature schreef: Ik denk ook dat je geen kinderen hebt, anders zou je niet spreken zoals jij !!

Wat mij betreft, ik heb er geen, het is niet zover dat ik niets doe, of dat ik dit soort woorden houd.

miss nature schreef: Het is een beetje egoïstisch om te spreken zoals jij, je moet nadenken over toekomstige generaties ...
Mijn zoon van 5 jaar, ik kan je vertellen dat hij de flora en fauna die ons veel omringt respecteert, maar daarvoor is het net als al het andere, je moet hem opvoeden, hem uitleggen ...
Het probleem met mensen is dat ze goed in hun "luxe" zitten en dat ze slechte gewoonten hebben, maar we kunnen dat allemaal veranderen met twee eigenschappen:
Zal en doorzettingsvermogen !!!!!

Ik zal een derde toevoegen die voor mij essentieel is en die u schreef, ONDERWIJS.
0 x
In eeuwige leren
Avatar de l'utilisateur
Natuur Miss
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 03/04/07, 14:37
Plaats: Nivelles (België)




par Natuur Miss » 13/04/07, 11:21

ja je hebt gelijk, het is allemaal een kwestie van educatie.
Ik ben opgegroeid met echte waarden van respect voor zowel flora als fauna, maar ook respect voor anderen en voor verschillen ...
En ik probeer hetzelfde te doen voor mijn zoon, alleen beter.
Het is niet altijd gemakkelijk, maar ik ben blij met het resultaat tot nu toe ...
Veel ouders weten niet meer wat opvoeding betekent ...
Het is triest ...
Hierover .....
Het is belangrijk om uw omgeving te beschermen en te respecteren!
: Cheesy:
0 x
Mijn twee favoriete woorden als het gaat om de opwarming van de aarde zijn: ACTIE & REACTIE! Ga verder!

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten