Klimaat: rol van het water van de mens / koolwaterstoffen?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 20/07/12, 11:54

Onbelangrijk onbelangrijk... wat dacht je van wat cijfers? Ik meen dat janco had geschat op 0.05% maar ik weet niet meer waar dat precies mee overeenkwam (over een korte periode of cumulatief sinds de start van de oliewinning)...

Dus +1 met handleiding...moet zien...

1L verbrande olie stoot nog steeds ongeveer 1kg water uit...niet belangrijk, niet belangrijk...om gezien te worden...

moinsdewatt schreef:Is iemand vergeten dat bossen zuurstof produceren?


Natuurlijk niet... maar mij is altijd verteld dat het van CO2 was... niet H2O...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 20/07/12, 16:13

er is genoeg water op aarde zodat de hoeveelheid water in de atmosfeer en in de zee alleen afhankelijk is van temperatuur of andere atmosferische omstandigheden

een andere vraag ? kan de hoeveelheid water afkomstig van de verbranding van koolwaterstoffen ervoor zorgen dat de zeespiegel stijgt?

ten eerste is dit volume laag
ten tweede zit de olie ondergronds: als de olie uit de grond komt, zakt de aarde naar beneden en laat er meer ruimte over voor de zee
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 20/07/12, 20:54

Enkele cijfers:
-Totaal volume water op aarde: ongeveer 1,4 miljard km³
-Geschat initiële totale olievolume (vóór exploitatie) op aarde: 380 km³
-Totaal neerslagvolume op aarde per jaar: ongeveer 570000 km³

Ik geloof dat we de kwestie van de impact van het ontstaan ​​van water door verbranding van koolwaterstoffen kunnen oplossen...
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 219-gasten