Wereldwijde ineenstorting van ecosystemen tegen 2100?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Troubadour14
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 20/09/12, 09:09




par Troubadour14 » 09/03/13, 09:46

In feite is de klimaatverandering niet echt heel abrupt en kan niet iedereen zich aanpassen aan de opwarming van de planeet. Er zullen echter altijd een paar individuen zijn die erin slagen zich aan te passen en te blijven overleven en de planeet te vullen! ik las een online geheugen wie steunt dit idee. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 09/03/13, 11:44

Troubadour14 schreef:In feite is de klimaatverandering niet echt heel plotseling, (...)


Op dit moment....
Er kan een extreem gewelddadig kanteleffect optreden dat binnen enkele maanden een wereldwijde klimaatverandering kan veroorzaken.
Dit is een fenomeen dat zich in het verleden al heeft voorgedaan en dit verklaart met name het plotselinge verdwijnen van bepaalde soorten.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 09/03/13, 12:09

Inderdaad, in een langzaam en dus progressief proces kan een drempeleffect optreden, waardoor de situatie volledig verandert...
Bijvoorbeeld, het stoppen van de golfstroom (of zelfs vóór deze fase het vertragen ervan) zou het klimaat van Frankrijk ingrijpend veranderen (laten we het maar niet hebben over dat van België! : Cheesy: ), met pooltemperaturen*: laten we niet vergeten dat Brest ongeveer op dezelfde breedtegraad ligt als Canada...

*Als ik zeg polair, dan is dat niet in de zin van de tv-weersvoorspelling, die dus zonder scrupules een kleine -1° kwalificeert!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten