Gek idee tegen CO2?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/02/07, 01:26

Dag
Philippe Schutt schreef:Voor Jean63

Ja, sommige oude continue branden waren nogal gevaarlijk, omdat de afstelling werd gedaan met de tekensleutel, bij de uitlaat van de rook. Plots was de kachel niet depressief. Deze kachels zijn verboden, maar er zijn er nog enkele.
Tegenwoordig voorkomt CMV vaak dat de trekking correct wordt uitgevoerd.
Je ouders wisten hoe ze hun kachel moesten gebruiken, ze zouden hem alleen inactief maken als de kachel en de schoorsteen erg heet waren, anders zou je er niet zijn om erover te praten. het is nog steeds een vaardigheid die een beetje verloren is gegaan ...

Je vergeet op te merken dat er in het midden van de vlinder een gat zat van 60 mm of meer voor het geval een tarla de sleutel volledig sluit!

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
diefstal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 24/02/07, 13:32
Plaats: Auvergne




par diefstal » 26/02/07, 01:30

Ja goed! Als ik het met je eens ben forum, het is om dit ding te bespreken (anders zit ik op de forum van het ecologische pact om over andere onderwerpen te praten).

Veiligheid is essentieel. Als de rook over een korte afstand neerdaalt, lijkt het niet al te ernstig te zijn. Het is duidelijk dat ik me nog maar in de onderzoeksfase bevind en dat dit soort apparatuur, voor zover ik weet, in geen enkel huis is geïnstalleerd.
Aan de andere kant heb ik gezien dat nogal wat mensen proberen hun metalen verwarmingskanalen te kantelen om het uitwisselingsoppervlak te vergroten door er meerdere achter elkaar in de te verwarmen ruimte te plaatsen. Soms worden de dampen uiteindelijk via een raam afgevoerd.

De fantasie van bewoners die het koud hebben loopt over of het tegendeel is waar: een haard die veel hout verbruikt om uiteindelijk de buitenruimte te verwarmen!
Ik heb nog nooit een open haard gezien die houtblokken verticaal kan verbranden; Ik heb erover gehoord.
Aan de andere kant ben ik nogal wat boilers tegengekomen die houtenergie gebruiken.
Gecontroleerde verbranding, of het nu hout of een andere brandstof is, is belangrijk. Wat mij betreft is het rookkanaal (de uitlaatgassen) onderdeel van het verwarmingstoestel en richten we ons te veel op de haard.
Volgens mondelinge bronnen (niet erg betrouwbaar!) kan 50% van de energie worden teruggewonnen in het rookkanaal.
0 x
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53




par Buga » 26/02/07, 06:03

Nou ja, kijk gewoon naar oude films...
hele oude films....
de kachel werd midden tussen de klassen van studenten geplaatst...
toen ging de pijp horizontaal, iets hoger dan de lengte van de mens, richting de muur...
vervolgens ging het over in een schoorsteen die zich "in" het huis bevond (en niet verborgen in de muren), om een ​​beetje warmte aan de bovenverdieping te geven als die er was...
Deze mensen waren lager opgeleid, maar hadden een meer ontwikkeld praktisch inzicht dan de meeste van ‘wij hedendaagse mannen’… die voor het grootste deel afhankelijk zijn van autofabrikanten, architecten en allerlei soorten handelaren, want wij bieden wat ‘nuttig is’. " aan ons...
grote domheid....
de “tempelhandelaren” verkopen wat ze aan ons willen verkopen….
niet echt wat ons echt interesseert...
0 x
gek energie-onafhankelijkheid, Deuches van Bugatti ....
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 26/02/07, 11:22

Andre schreef:Je vergeet op te merken dat er in het midden van de vlinder een gat zat van 60 mm of meer voor het geval een tarla de sleutel volledig sluit!

Andre


Hallo André,

Misschien worden in Quebec trekreductiesleutels verkocht met een gat in het midden, maar ik kan je verzekeren dat in Frankrijk, toen ze werden verkocht, er geen gat was en dat je de pijp volledig kon blokkeren. :schok:

Om een ​​deel van de calorieën uit de rook terug te winnen, waren er systemen bij de uitlaat van de kachels waarbij de pijp, in plaats van rechtstreeks naar de muur te gaan, zich opsplitste in verschillende leidingen die gelijk met de muur samenkwamen. Het vormde een soort radiator zoals die van een warmwater-centrale verwarming, alleen waren het hier de dampen die als warmtedrager dienden.
Na het getest te hebben, kan ik u verzekeren dat het goed werkt (de leidingen zijn heet als de kachel heet is).
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 26/02/07, 11:23

de “tempelhandelaren” verkopen wat ze aan ons willen verkopen….
niet echt wat ons echt interesseert...


Ik ben het helemaal met je eens, Buga! : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 26/02/07, 11:39

jaf schreef:Een ander gek ding dat niet van mij is:
http://www.metacafe.com/watch/345290/building_the_amazing_steam_candle/


Eh, het is niet gek, het is een water-stoommachine (ik weet niet zeker of er stoom is)...sommigen noemen het zelfs een "watermotor" : Mrgreen:

De video is in ieder geval interessant, ik had al een kleine speelgoedboot zien werken volgens hetzelfde principe.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 26/02/07, 11:50

ThierrySan schreef:
de “tempelhandelaren” verkopen wat ze aan ons willen verkopen….
niet echt wat ons echt interesseert...


Ik ben het helemaal met je eens, Buga! : Wink:


+1 ook en ik zou hieraan willen toevoegen dat de overvloed aan energie van de XNUMXe eeuw de optimalisatie van het energieverbruik (op alle niveaus: transport, huisvesting en industrie) niet heeft aangemoedigd.

Met andere woorden: “wij” (nou ja, beter gezegd “zij”) kozen voor “gemak”.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 26/02/07, 15:35

Na enige tijd van reflectie zeg ik tegen mezelf dat het systeem van
het omgekeerde pad is niet zo slecht, maar dit verandert zeker niet
op geen enkele manier de productie van CO of CO2 tijdens de verbranding
door ervoor te zorgen dat de teer/creosoot wordt teruggewonnen,
recupereer een maximum aan calorieën, evenals de herinjectie van teer
en creosoot in de verbrandingskamer van de kachel zal dit mogelijk maken
om de COXNUMX-uitstoot wereldwijd te verminderen sinds de
De verbranding zal efficiënter zijn.
Het staat vast dat het ontwerp van de kachel net zo belangrijk, zo niet belangrijker, is
als de rijping en het gebruik van dit systeem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
diefstal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 24/02/07, 13:32
Plaats: Auvergne




par diefstal » 26/02/07, 23:41

Bedankt Lapin voor deze aanmoediging. Mijn bijnaam is Jeannot, wat betekent dat we veel weten over wortelen.
Nee, zonder gekheid, ik denk dat het mogelijk moet zijn om de dampen die zich in de behuizing (hier aluminium) bevinden, volledig om te draaien, zodat er een tweede verbranding plaatsvindt.

Wie één truc zegt, zegt vele...
Naar mijn mening is het de verbranding zelf die de kracht levert die nodig is om de rook te duwen.
Waar duwen we ze heen? Uiteindelijk naar buiten of naar de fysieke vastlegging van koolstof, in het geval dat we ervoor kiezen dit niet met planten te delen.

Je hield van het speelgoed dat in zijn glas draait, je zult ongetwijfeld ook van de kaarsen houden die elektriciteit geven.
Sommige mensen kennen deze video misschien wel!
http://www.metacafe.com/watch/400937/candle_power_who_needs_batteries/

U kunt de commentaren (vooral in het Engels) op dezelfde site lezen. Goedenavond vrienden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 27/02/07, 00:25

de kachel werd midden tussen de klassen van studenten geplaatst...
toen ging de pijp horizontaal, iets hoger dan de lengte van de mens, richting de muur...
vervolgens ging het over in een schoorsteen die zich "in" het huis bevond (en niet verborgen in de muren), om een ​​beetje warmte aan de bovenverdieping te geven als die er was...

Ik heb dit meegemaakt, mijn vader had tijdens een zeer koude winter (misschien 1956?) een Godin in het midden van de woonkamer geïnstalleerd met een verticale pijpuitlaat, vervolgens een 90°C-elleboog en vervolgens een lange horizontale lengte die iets omhoog ging en vervolgens een 2e elleboog aan de zijkant. 90°C en een pijp die in de laatste verticale schoorsteenleiding komt.

Mijn herinnering: het verwarmde de hele kamer enorm (beter dan de radiator van de centrale verwarming) omdat de pijp over de hele lengte erg heet was... en het vertegenwoordigde een behoorlijk verwarmingsoppervlak... maar de rook ging nog steeds omhoog (ondanks een valse flat die enkele meters door de kamer omhoog ging).

Op school was het hetzelfde, met de kachel achterin de klas... en de idioten er vlak naast : Lol:

Ik denk dat we destijds niet in goud rolden, dus de geringste warmtebron was een goede zaak, wat betekent dat ik niet geloof in dit zeer gevaarlijke systeem voor het menselijk leven, voorgesteld door Jaf (en ook voor dieren), omdat koolmonoxide CO = DOOD.

Evenals het herinjecteren van teer
en creosoot in de verbrandingskamer van de kachel zal dit mogelijk maken
om de COXNUMX-uitstoot wereldwijd te verminderen sinds de
De verbranding zal efficiënter zijn
.

Hé, het is grappig, het doet me denken aan de zeer bekende EGR-klep die de onverbrande dieselbrandstof recycleert en de problemen veroorzaakt die nu algemeen bekend zijn (zie onderwerpen over deze EGR-klep in deze forum).....Ik zal er niet verder op ingaan. :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten