Hittegolven en hittepluimen in Frankrijk: 50°C verwacht in 2026?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Hittegolven en hittepluimen in Frankrijk: 50°C verwacht in 2026?




par Christophe » 12/08/22, 10:18

Macro schreef:Alvorens catastroferen op een foto....Zelfs als het waar is dat de Loire laag is....Dus analyseer de foto een beetje, wanneer is deze genomen...en vooral waar...Een beetje research google op de naam van de stad "Les Roziers sur loire" Je zou hebben geleerd dat deze stad 2 bruggen heeft die de Loire overspannen met een eiland in het midden van de twee bruggen......

In de zomer is het niet ongebruikelijk dat een van de twee armen bijna droog staat.... de "streetview" dateert van 07/2020

https://www.bing.com/maps?q=Les%20Rosie ... e91feb4506


Wacht daar, je legt ons dat uit https://www.radiofrance.fr/franceinter/ ... au-5040594 gedaan in nepnieuws? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Hittegolven en hittepluimen in Frankrijk: 50°C verwacht in 2026?




par Macro » 12/08/22, 11:11

Zonder nepnieuws te doen... zeg ik dat dit enkele beeld dat uit zijn volledige reële context is gehaald, mogelijk tot verwarring kan leiden...

Bovendien... Ze schrijven het goed in het artikel... "Het zou zijn laagste punt ooit kunnen bereiken"... Wat betekent wat? Dat ze al lager is geweest....

Bovendien is de Loire de afgelopen 30 jaar in zijn wilde staat hersteld, heeft mijn oude man 15 jaar in zijn bed tussen Saumur en Blois gewerkt met zijn bulldozer die oude dijken vernielde, bomen ontwortelde en de zandbanken harkte die zich hadden opgehoopt na menselijke werkt zodat het zijn natuurlijke loop hervat ... dus niets echt verwonderlijk dat het opdroogt, de ouden hadden regelingen getroffen om daarheen te kunnen navigeren ... De voorzieningen verdwenen ... Nou, ze wordt weer onbevaarbaar ...

De Cher heeft kleine dammen en sluizen... Bijna elke 5 km in mijn sector... Het blijft dus op een (vrijwel) constant niveau, maar ook de stroom ervan heeft drastisch moeten verminderen...

Ik sprak erover met een collega die er al 45 jaar in zwemt en vist... meer schokt hem niet dan dat...
Dernière édition par Macro de 12 / 08 / 22, 11: 18, 1 keer bewerkt.
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Hittegolven en hittepluimen in Frankrijk: 50°C verwacht in 2026?




par Christophe » 12/08/22, 11:17

Ja eindelijk goed, de Gard trekt ook het gezicht en ik geloof niet dat de Pont du Gard op een eiland ligt!

Dus zonder dat ze allemaal zijn opgedroogd, zijn alle rivieren (behalve de Cher plotseling) momenteel vrij erg laag, hier zijn de niveaus voor de Rijn:

https://www.e-ris.eu/e-ris/niveauEauParPk

Als ik het goed heb begrepen (niet zeker) is de kolom "waterpeil" die onder die van een gestandaardiseerde kiel??

En zo wordt het globale niveau: waterpeil + ankerplaats?

De Belgen pompen om het waterpeil van de Maas in Genk te verhogen (over het algemeen is het eerder het tegenovergestelde): https://www.7sur7.be/belgique/des-pompe ... k~a7f57fad

Pompen geactiveerd om het niveau van de Maas in Genk . te verhogen

De binnenvaart wordt bedreigd door het extreem lage niveau van de Maas, waardoor de sluis die haar met het Albertkanaal verbindt, niet kan werken. Om deze situatie het hoofd te bieden, zijn in Genk mobiele pompen geactiveerd, zo bevestigt het kabinet van Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters vrijdag informatie van HLN en VTM.


Waar pompen ze water vandaan? Van het netwerk of van de zee? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Hittegolven en hittepluimen in Frankrijk: 50°C verwacht in 2026?




par Macro » 12/08/22, 11:31

Ik herinner me dat ik als kind onder de Pont du Gard ging .... daar stroomde wat ik een rivier noemde Ik begreep niet waarom het zo lang was ...

Voor de Loire.... stroomopwaarts van de foto.... We hebben nog 4 fabrieken die erin pompen om wolken te maken : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Hittegolven en hittepluimen in Frankrijk: 50°C verwacht in 2026?




par Christophe » 12/08/22, 11:43

Normaal: als je slaven hebt, kun je de veiligheidscoëfficiënten te groot maken tegen lagere kosten! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Hittegolven en hittepluimen in Frankrijk: 50°C verwacht in 2026?




par Macro » 12/08/22, 11:49

Ik zou zelfs de diepte van de grondwaterspiegel bij mijn taff kunnen meten, het zal me een idee geven Omdat het 4 keer per jaar wordt geanalyseerd .. Ik moet in de rapporten kijken of ze de diepte noteren ... Ik zal dat gaan zien ..Tot ziens...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Hittegolven en hittepluimen in Frankrijk: 50°C verwacht in 2026?




par Christophe » 12/08/22, 11:52

Pas op dat je niet knoeit met het meetrapport, niet dat van de koolwaterstoffen he... : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Hittegolven en hittepluimen in Frankrijk: 50°C verwacht in 2026?




par Macro » 12/08/22, 13:17

Christophe schreef:Pas op dat je niet knoeit met het meetrapport, niet dat van de koolwaterstoffen he... : Lol: : Lol: : Lol:


Nou, ze zoeken... Maar ze kunnen niet vinden...

Juist ik heb niet gemeten, ik wilde er geen vuil gereedschap in steken en een piëzometer bij de minste druppel of spoor vervuilen en dat zou de tragedie zijn geweest...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Hittegolven en hittepluimen in Frankrijk: 50°C verwacht in 2026?




par izentrop » 12/08/22, 13:54

Macro schreef:Ik herinner me dat ik als kind onder de Pont du Gard ging .... daar stroomde wat ik een rivier noemde Ik begreep niet waarom het zo lang was ...
Omdat ...
het is geen brug: het zijn de ruïnes van het aquaduct dat vijf eeuwen lang water van de bron van Eure in Uzès naar Nîmes heeft getransporteerd. Deze 35.000 m3 water die dagelijks door het aquaduct wordt vervoerd, leverde drinkwater aan de inwoners van de stad, maar ook aan de thermale baden, fonteinen en tuinen.

50 meter hoog en gebouwd op drie niveaus, het is vandaag de dag de hoogste oude aquaductbrug ter wereld! Het is een waar symbool van Romeins wetenschappelijk genie: 52 kilometer lang, het totale hoogteverschil is slechts 17 meter.
https://www.uzes-pontdugard.com/la-dest ... %C3%A8cles.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Hittegolven en hittepluimen in Frankrijk: 50°C verwacht in 2026?




par Christophe » 12/08/22, 15:06

Update over de branden die zijn hervat in Frankrijk: https://www.liberation.fr/environnement ... DAIDY6I3V4

0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten