Hernieuwbare energie, het voorbeeld van China?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Hernieuwbare energieën, het voorbeeld van China?




par plasmanu » 04/02/20, 09:01

Dat is het probleem met cijfers. We kunnen alles afleiden en het tegenovergestelde ervan begrijpen. Eén hit van Facebook / Twitter / media en het is totale anarchie

Als Guy een motorrijder is, vind ik hem in principe leuk. Het is helemaal dezelfde logica
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hernieuwbare energieën, het voorbeeld van China?




par GuyGadebois » 04/02/20, 12:20

AD 44 schreef:
plasmanu schreef:Man, je bent 6 maanden oud forum en 2377 berichten.

Waarschijnlijk meer.

Nied?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hernieuwbare energieën, het voorbeeld van China?




par GuyGadebois » 04/02/20, 12:23

plasmanu schreef:Als Guy een motorrijder is, vind ik hem in principe leuk.

Mijn laatste aanwinst:
Motoconfort.jpg
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Hernieuwbare energieën, het voorbeeld van China?




par plasmanu » 04/02/20, 12:55

J'adore.
Een authentieke "bromfiets". Met veerbelast leren zadel.
Ik zou het kunnen proberen. Het zal me herinneren aan mijn eerste solex. Alleen goede herinneringen
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Hernieuwbare energieën, het voorbeeld van China?




par sicetaitsimple » 04/02/20, 12:59

Zoals gebruikelijk met jullie twee elk onderwerp, zelfs als de titel precies is verandert in iets.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hernieuwbare energieën, het voorbeeld van China?




par GuyGadebois » 04/02/20, 13:06

plasmanu schreef:J'adore.
Een authentieke "bromfiets". Met veerbelast leren zadel.
Ik zou het kunnen proberen. Het zal me herinneren aan mijn eerste solex. Alleen goede herinneringen

AU 47 uit 1957, met Mobymatic.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hernieuwbare energieën, het voorbeeld van China?




par GuyGadebois » 04/02/20, 13:47

Windenergie op zee: Beijing zal vanaf 2022 de subsidies verlagen
De Chinese overheid blijft zich terugtrekken uit financiële steun voor hernieuwbare energie. Na de verlaging van de zonnesubsidies vorig jaar, gerechtvaardigd door de snelle daling van de kosten van fotovoltaïsche technologie, werkt Beijing al aan een kalender voor offshore windenergie. Financiële overheidssteun voor de nieuwe offshore-parken zou kunnen verdwijnen vanaf 2022.

https://www.greenunivers.com/2020/01/eo ... 22-221408/
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Hernieuwbare energieën, het voorbeeld van China?




par sicetaitsimple » 04/02/20, 15:26

GuyGadebois schreef:De Chinese overheid blijft zich terugtrekken uit financiële steun voor hernieuwbare energie.


... wat volkomen normaal is en niet alleen in China. Ofwel wordt een sector volwassen en moet hij natuurlijk de subsidies verliezen die hem hebben geholpen, of hij gaat niet vooruit, in welk geval het nodig is om naar iets anders over te gaan.
In Europa zijn wij dat niet vandaag niet ver van volwassenheid voor nieuwe projecten in gebieden die "gunstig" zijn voor offshore (ondiepe diepte, goede wind), heb je nog steeds een "vangnet" nodig (een minimale aankoopprijs, een contract voor verschil, ...), maar wat de gemeenschap steeds minder kost. In China weet ik niet echt hoe het gaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hernieuwbare energieën, het voorbeeld van China?




par GuyGadebois » 04/02/20, 15:36

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:De Chinese overheid blijft zich terugtrekken uit financiële steun voor hernieuwbare energie.


... wat volkomen normaal is en niet alleen in China. Ofwel wordt een sector volwassen en moet hij natuurlijk de subsidies verliezen die hem hebben geholpen, of hij gaat niet vooruit, in welk geval het nodig is om naar iets anders over te gaan.
In Europa zijn wij dat niet vandaag niet ver van volwassenheid voor nieuwe projecten in gebieden die "gunstig" zijn voor offshore (ondiepe diepte, goede wind), heb je nog steeds een "vangnet" nodig (een minimale aankoopprijs, een contract voor verschil, ...), maar wat de gemeenschap steeds minder kost. In China weet ik niet echt hoe het gaat.

Ik vind het niet "normaal" dat we in tijden van energietransitie om wat voor reden dan ook stoppen met het steunen van een alternatieve sector. Vooral dat tegelijkertijd ... *. Maar dat is slechts mijn mening.

* http://french.beijingreview.com.cn/Econ ... 89593.html
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Hernieuwbare energieën, het voorbeeld van China?




par sicetaitsimple » 04/02/20, 15:45

GuyGadebois schreef:Ik vind het niet "normaal" dat we in tijden van energietransitie om wat voor reden dan ook stoppen met het steunen van een alternatieve sector.


Ik zit niet in de centrale commissie, maar het staat niet in uw artikel "we stoppen". Het is geschreven "sabrera", wat een journalistieke term is waarvan niemand de omvang weet die vandaag in 2022 is aangekondigd.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten